Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-20@02:11:56 GMT

تمدید تعطیلی مدارس تا اردیبهشت‌ صحت دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۸۹۴۸

تمدید تعطیلی مدارس تا اردیبهشت‌ صحت دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت آموزش و پرورش و علوم اعلام کردند هرگونه تصمیم گیری درباره تمدید تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در کشور  به عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا است و اخبار موثق در این زمینه صرفا از منابع رسمی کشور اعلام خواهد شد.

پیش از این رسانه ها در فضای مجازی خبر از تعطیلی مدارس آموزش و پرورش و دانشگاه ها تا پایان اردیبهشت داده بودند که بر اساس اعلام نظر ۲ وزارتخانه یاد شده این خبر صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول کارگروه آموزش های الکترونیک وزارت علوم پیش تر اعلام کرده بود با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور برقراری آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه ‌ها حداقل تا ۲ ماه آینده ضروری است. رسانه های همگانی این اظهار نظر مسئول کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم را به عنوان تعطیلی دانشگاه ها تا پایان اردیبهشت قلمداد کرده اند که چنین برداشتی صحت ندارد.

علی اکبر صفوی درباره ادامه آموزش های الکترونیکی بعد از پایان تعطیلات سال جدید، اظهار داشت: امکان بازگشایی دانشگاه ها به روال معمول یک تا دو ماه آینده پایین است لذا باید تداوم آموزش های الکترونیک و مجازی را جدی گرفت. این سخنان صفوی به معنی تعطیلی مراکز آموزشی نیست و اعلام رسمی تعطیلی مدارس در صورت ضرورت از سوی مسئولان رسمی اعلام خواهد شد.

شایعه: در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بارها درباره تعطیلی مدارس تا اردیبهشت و حتی مهر ۹۹ خبر رسانی شده بود.

پاسخ به شایعه: مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای هرگونه خبرمنتشر شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی غیررسمی مبنی بر تمدید تعطیلی مدارس کل کشور تا اردیبهشت‌ماه سال ۹۹را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است: هرگونه تصمیم درباره تمدید تعطیلی مدارس کشور  برعهده ستاد ملی مبارزه با کرونا است و اخبار مربوط به تصمیمات این ستاد، صرفا از طریق رسانه ملی، خبرگزاری‌های رسمی و پورتال اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش به اطلاع فرهنگیان و خانواده‌ها خواهد رسید. در شرایطی که کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا نیاز به آرامش دارد، وزارت آموزش و پرورش با کمک رسانه ملی از طریق سه شبکه رسمی سازمان صداوسیما و فضای مجازی جریان آموزش را در ایام تعطیلی مدارس کماکان پیگیری می‌کند و دانش آموزان روزانه از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند. وزارت آموزش و پرورش، ضمن تکذیب این گونه ادعاهای واهی اعلام می‌شود که این وزارتخانه حق قانونی خود را جهت هرگونه اقدام حقوقی در مراجع قضایی برای خود محفوظ می‌داند.

      

کد خبر 496600 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش كرونا در ايران وزارت آموزش و پرورش تمدید تعطیلی مدارس فضای مجازی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیرو اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مورد پوشش محلات هدف دفاتر تسهیل‌گری و در امتداد اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» از طریق ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تجهیز کلاس‌های درس به قفسه کتاب، در مرحله اول این طرح ۸۰ جلد کتاب و یک تا دو عدد سرگرمی برای هر قفسه از طریق مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون به ۱۰ استان ارسال کرد.

بر همین اساس به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و یزد هرکدام ۲ قفسه، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان هرکدام ۴ قفسه، آذربایجان شرقی، ایلام، خراسان جنوبی هرکدام ۶ قفسه و آذربایجان غربی ۷ قفسه ارسال شد.

تحویل قفسه‌های کتاب کانون پرورش فکری به مدارس با حضور مسئولان استانی و نماینده استانداری در مراسمی انجام می‌شود.

طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در راستای برنامه‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و تأکید رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

پیش‌تر صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفته بود: مطلوب ما در آموزش و پرورش این است که هر کلاس درسی یک کتابخانه کوچک داشته باشد تا به بالندگی تربیتی دانش‌آموزان کمک شود.

کد خبر 6080035 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • این افراد معلم می‌شوند
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان