Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت، میرشمس مومنی زاده در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان رشت در فرمانداری ابا بیان اینکه  در فصل کشاورزی پیش رو چه  شیوع ویروس کرونا از دغدغه ها و نگرانی های کشا ورزان محسوب می شود،  اظهار داشت: به لحاظ روانی باید فضایی را ایجاد کنیم که کشاورزان بدون استرس و نگرانی و با رعایت نکات بهداشتی وارد عرصه کشاورزی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان رشت با  تاکید بر اینکه  سلامت مردم و کشاورزان اولویت اول ما است،  خاطر نشان کرد: آنچه را که کشاورزان باید رعایت کنند به آنان ارائه شود، جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر کشاورزی و مراکز خدمات کشاورزی در روستاها واطلاعات لازم را در قالب بروشور و بسته های اطلاعاتی به کشاورزان  ارائه نمایند.  مومنی زاده  با بیان اینکه عبور از روش سنتی به سمت مکانیزاسیون  علاوه بر  پیشگیری از شیوع بیماری کرونا  کمک می کند تا کشاورزان با کیفیت، سرعت و هزینه کمتر کار کشاورزی را انجام دهند، گفت:  در سال گذشته ۶۰درصد از فرایند کاشت و ۸۰ درصد از عملیات برداشت برنج شهرستان به روش مکانیزه انجام شد و در این زمینه  انتظار می رود  با حمایت و اعطای تسهیلات از سوی بانک کشاورزی  شاهد  مکانیزاسون کامل فرایند کشاورزی در سطح شهرستان باشیم.   وی در ادامه خاطر نشان کرد: کشاورزی از ظرفیت های مهم اقتصادی در استان گیلان و شهرستان رشت است و بخش قابل توجه ای از اشتغال را در این شهرستان تشکیل می دهد و با تامین معیشت بخش زیادی از مردم شهرستان رشت مرتبط است.   وی با اشاره به نامگذاری سال جاری  از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید اظهار داشت: اگر بناست برای رونق و جهش تولید کار کنیم طبیعی است یکی از بخش های مهمی که باید مورد توجه قرار  دهیم، بخش کشاورزی است.   فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه ا خوشبختانه امسال از نظر منابع آب  کشاورزی مشکلی نداریم، خاطر نشان کرد: باید تاسیسات آبرسانی   حوزه کشاورزی کنترل و بازبینی شود.   وی اضافه کرد: با توجه به اینکه زمان کشاورزی عملا آغاز شده، باید اگر بخشی از کار باقی مانده در اولویت قرار گیرد، تأسیسات آبرسانی و ایستگاه های پمپاژ و سایر تاسیسات تحت مسئولیت آبیاری، برای خدمات رسانی به کشاورزان آماده باشد تا در جریان کشاورزی با مشکل مواجه نشویم.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بخش کشاورزی بهره وری کشاورزی بهره وری کشاورزی مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد 

ایسنا/کرمان فرماندار عنبرآباد گفت: برداشت گندم به صورت نمادین از سطح بیش از ۱۳۰۰ هزار هکتار از مزارع در روستای سبزگزی عنبرآباد آغاز شد. 

یزدان افشاری پور صبح امروز ۲۶ فروردین‌ماه در آیین آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم در شهرستان عنبرآباد با اشاره به سطح زیرکشت این محصول استراتژیک اظهار کرد: ۱۳۳۸ هکتار سطح زیرکشت گندم است که با توجه به پیگیری‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در مبارزه به موقع با آفت سن گندم پیش بینی می‌شود قریب به ۶۰۰۰ تن محصول با کیفیت تولید و برداشت شود .

به گزارش ایسنا، مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد نیز گفت: برداشت گندم در سطح این شهرستان از تاریخ ۲۵ فروردین ماه آغاز و تا پایان خردادماه ادامه دارد.

ابوالحسن پیرنیا با ابراز خرسندی از استقبال کشاورزان نسبت به کشت محصولات استراتژیک افزود: هم اکنون ۱۱ کمباین در سطح شهرستان آماده برداشت گندم است و معاینات فنی لازم برای خدمت رسانی به کشاورزان انجام شده است .

وی از خرید  محصول گندم به نرخ مصوب دولتی و تضمینی با قیمت ۱۷/۵۰۰ تومان از کشاورزان خبر داد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی با ابتکار پژوهشگران کرمانی
  • صدور سند برای 600 هزار مترمربع زمین کشاورزی بابل
  • اهمیت نقش پرندگان در کنترل آفات
  • ۵۶ میلیارد وام مکانیزاسیون کشاورزی در قزوین جذب شد
  • شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • تقویت ناوگان مکانیزاسیون کاشت گیاهان دارویی بوشهر
  • توزیع بیش از ۸ هزار تن کود کشاورزی در نقده
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد 
  • لزوم همراهی صنایع و کشاورزان استان مرکزی در مدیریت مصرف آب