Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@09:11:48 GMT

آموزش سگ‌ها برای بو کشیدن کووید-19

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۹۱۶۲

آموزش سگ‌ها برای بو کشیدن کووید-19

محققان انگلیسی به دنبال آموزش سگ‌ها برای بو کشیدن و تشخیص ابتلای فرد به بیماری کروناویروس جدید هستند.

محققان انگلیسی که پیش از این موفق شدند سگ‌ها را برای تشخیص بیماری‌هایی نظیر مالاریا آموزش ذهند، امیدوارند از همین روش برای تشخیص ابتلای فرد به بیماری کروناویروس جدید استفاده کنند. 

خبرگزاری ایسنا به نقل از نیو اطلس گزارش می‌دهد که پروژه‌های تحقیقاتی درازمدت و بسیاری وجود دارد که هدف آن استفاده از حساسیت بینی سگ‌ها برای تشخیص خطرات برای سلامتی انسان از جمله مواد منفجره، سرطان و بیماری‌های دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا سگ‌ها می‌توانند به ما در مبارزه با یکی از جدی‌ترین خطراتی که در تاریخ معاصر با آن روبه‌رو شده‌ایم، کمک کنند؟

دانشمندان انگلیسی در تلاش هستند تا روش جدیدی را برای آموزش سگ‌ها به کار گیرند تا آنها بتوانند بوی کووید-19 را استشمام کنند و امیدوارند که سگ‌ها بتوانند راهی غیرتهاجمی برای تشخیص این بیماری ارائه دهند و به جلوگیری از شیوع آن کمک کنند.

این پروژه توسط محققان دانشگاه "دورهام"(Durham) انجام می‌شود که با کارشناسان دانشکده بهداشت "LSHTM" به همراه سگ‌های خیریه پزشکی همکاری می‌کنند.

همین گروه مطالعه‌ای را در سال 2018 منتشر کردند که در آن چگونگی آموزش یکی از نژادهای سگ را برای تشخیص بوی مالاریا در جوراب‌های پوشیده شده توسط کودکان آلوده شرح دادند. مهارتی که محققان امیدوارند روزی بتواند در بنادر و پایانه‌های ورودی برای متوقف شدن شیوع بیماری‌ها انجام شود.

محققان در حال حاضر به دنبال آموزش این توانایی به سگ‌ها برای تشخیص بیماری همه‌گیر کروناویروس هستند.

پروفسور "جیمز لوگان" رئیس گروه کنترل بیماری‌ها در LSHTM می‌گوید: کار قبلی ما نشان داد که سگ‌ها می‌توانند ابتلا به مالاریا را با دقت بسیار بالا -بالاتر از معیارهای سازمان بهداشت جهانی- تشخیص دهند. ما می‌دانیم که سایر بیماری‌های تنفسی مانند کووید-19 بوی بدن ما را تغییر می‌دهند، بنابراین احتمال بسیار بالایی وجود دارد که سگ‌ها بتوانند آن را تشخیص دهند. این ابزار جدید تشخیصی می‌تواند واکنش ما به شیوع کووید-19 را در کوتاه مدت، به ویژه در ماه‌های آینده متحول کند و می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

راه دیگری که ممکن است سگ‌ها بتوانند کسانی که مبتلا به کووید-19 هستند را شناسایی کنند، تغییرات در دمای پوست آنها است که ممکن است نشانه تب باشد.

به گفته محققان، سگ‌های آموزش دیده می‌توانند روش‌های غربالگری موجود را تکمیل کنند و به طور بالقوه می‌توانند تا 250 نفر را در ساعت غربال کنند. 

محققان سگ‌ها را با استفاده از همان روش‌هایی که قبلاً برای آموزش سگ‌ها در تشخیص سرطان، عفونت‌های باکتریایی و پارکینسون استفاده کرده بودند، آموزش می‌دهند.

دکتر "کلر گست" مدیرعامل و بنیان‌گذار خیریه سگ‌های تشخیص پزشکی می‌گوید: «در اصل ما یقین داریم که سگ‌ها می‌توانند کووید-19 را تشخیص دهند. اکنون ما در حال بررسی این مسئله هستیم که چگونه می‌توان با خیال راحت مطمئن شد که سگ‌ها بوی ویروس را در بیماران تشخیص می‌دهند.»

به گفته گست، «هدف این است که سگ‌ها بتوانند هر کسی را از جمله افرادی که دارای علائم هستند، غربالگری کنند و به ما بگویند که آیا نیاز به آزمایش دارند یا نه. این روش می‌تواند سریع، مؤثر و غیر تهاجمی باشد و اطمینان حاصل شود که از منابع محدود کیت‌های آزمایش فقط در مواردی که واقعاً مورد نیاز است، استفاده می‌شود.»/ ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آموزش سگ ها برای تشخیص بیماری ها کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، این مطالعه، بیمارانی را که به دلیل کووید یا آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند، مورد بررسی قرار داد.

محققان دانشگاه میشیگان از سوابق پزشکی برای مقایسه بیش از ۷۷۰۰۰ نفری که به دلیل کووید در بیمارستان بستری شده بودند با همان تعداد افرادی که به دلیل آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند، استفاده کردند.

سپس، تعداد افرادی که در طول سال بعد از آن برای هر یک از شایع‌ترین اختلالات عصبی نظیر میگرن، صرع، سکته مغزی، نوروپاتی، اختلالات حرکتی و زوال عقل، تحت درمان قرار گرفته بودند را بررسی کردند.

در اینجا یک نگاه اعدادی به یافته‌ها آمده است:

• در مجموع، ۳.۲٪ از مبتلایان به آنفلوانزا و ۲٪ مبتلایان به کووید به خاطر میگرن تحت درمان قرار گرفتند و ۲.۱٪ از بیماران آنفلوانزا و ۱.۶٪ از بیماران کووید، مراقبت‌های صرع را دریافت کردند.

• علاوه بر این، ۲.۴٪ مبتلایان به آنفلوانزا به خاطر سکته مغزی تحت درمان قرار گرفتند، در مقایسه با ۲٪ از بیماران مبتلا به کووید. ۳.۶٪ از بیماران آنفلوانزا و ۱.۹٪ از بیماران کووید به دلیل نوروپاتی تحت درمان قرار گرفتند. و ۲.۵ درصد از بیماران آنفلوانزا و ۱.۵ درصد از بیماران کووید به دلیل اختلال حرکتی درمان دریافت کردند.

• نرخ زوال عقل برای دو عفونت ویروسی مشابه بود- ۲.۳٪ از بیماران آنفلوانزا و ۲٪ از بیماران کووید مراقبت برای این وضعیت دریافت کردند.

• در مجموع، ۴.۹ درصد از بیماران آنفلوانزا و ۲.۸ درصد از بیماران مبتلا به کووید یک سال پس از بیماری خود دچار یک وضعیت عصبی جدید شدند.

کد خبر 6062491

دیگر خبرها

  • کشف سرنخ های جدید برای شناسایی بیماری‌های خودایمنی
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • مکملی که ریه‌هایتان را تقویت می‌کند
  • چوپان و ۱۰۰ گوسفند در اصفهان خفه شدند + فیلم | هیچ روزنه‌ای برای نفس کشیدن وجود نداشت!
  • ثواب نفس کشیدن در ماه مبارک رمضان + فیلم
  • تشخیص بیماری قلبی با سرفه
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند
  • آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند
  • آسیب کووید به اندام ها می تواند به قلب نیز آسیب برساند
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره