Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی تندگویان گفت: سامانه کشوری توزیع اقلام بهداشتی که توسط جوانان ایلامی طراحی شده و امروز پیشنهاد آن از طریق وزیر ورزش و جوانان به ستاد ملی کرونا ارائه شد، به صورتی است که با ثبت کد ملی و شناسه اشخاص حقیقی و حقوقی احتمال احتکار و پخش نامناسب کالاها را از بین می برد و از رانت قیمت جلوگیری و تنظیم بازار قیمتی و توزیعی به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان اظهار داشت: جوانان استان ایلام و بچه‌هایی که در مرکز منش وزارت ورزش و جوانان در استان ایلام مشغول به کار هستند سایت و اپلیکیشنی طراحی کردند که روی گوشی های همراه قابل نصب است و از ۲۸ اسفند در استان ایلام با دستور ستاد مبارزه با گسترش کرونا با همکاری وزارت صمت و وزارت بهداشت فعال شده و مشغول کار است.

وی توضیح داد: این نرم افزار و این اپلیکیشن که ما امروز پیشنهادش را به وزیر ورزش و جوانان دادیم و ایشان نیز به ستاد ملی کرونا ارائه دادند به صورتی است که کلیه اقلام بهداشتی مورد نیاز موضوع مقابله با پیشگیری کرونا قابل عرضه است و قابلیت این را دارد که تمام تولیدکنندگان و واردات این کالا ها با هماهنگی وزارتخانه های مربوطه روی این سایت قرار بگیرند و کل فروش در کشور از طریق همین سامانه انجام شود.

معاون امور جوانان با بیان این که‌ در این سامانه کار با ثبت شناسه و کد ملی اشخاص حقیقی و حقوقی  انجام شود، تصریح کرد: این سامانه احتمال احتکار و پخش نامناسب کالاها را از بین می برد و از رانت قیمت جلوگیری می‌کند و تنظیم بازار قیمتی و توزیعی به وجود می آورد.

وی ادامه داد: امروز پیشنهاد این سامانه را به ستاد ملی کرونا دادیم و هر زمان که از آن استقبال کنند آمادگی داریم با هماهنگی وزارتخانه های دیگر که کالاها را وارد و یا تولید می‌کنند این شبکه را در کل کشور اعلام رسمی کنیم و انشالله توسط استانداری‌ها و شرکت های محلی در هر استان،  ساماندهی اساسی روی اقلام مصرفی مورد نیاز در موضوع کرونا صورت بگیرد.

تندگویان با بیان این که کالاهایی مثل ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده به صورت کاملاً استاندارد با تاییدیه رسمی، روی این سایت قرار می‌گیرد، افزود: تمام خریداران اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی  به این سایت مراجعه و گیرندگان کالا هم کاملاً قابل رصد هستند و این سایت امکان دارد برای کدهای ملی و شرکتها و نهادها سهمیه بندی دریافت کالا داشته باشد تا هر شخص و نهادی بیشتر از سهمیه خودش نتواند خریداری کند و به این وسیله کمک شایانی به تنظیم بازار این کالا ها در کشور کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمد مهدی تندگویان کرونا اقلام بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی به تعویق افتاد؟ + زمان و سایت ثبت نام

ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم، به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم، سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین اعلام شده بود، اما در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شده که تاریخ ثبت سفارش پایه‌های مذکور اطلاع‌رسانی خواهد شد.‌

بر همین اساس، مصطفی پردلی، معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش نیز در صفحه ویراستی خود در خصوص به تعویق افتادن ثبت سفارش کتاب‌های درسی، نوشت:

«تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی

بنا بر اعلام سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، زمان آغاز ثبت سفارش انفرادی و گروهی کتاب‌های درسی به تعویق افتاده که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

زمان ثبت‌نام کتب درسی مقاطع تحصیلی اول ابتدایی، هفتم و دهم

بر اساس جدول تقویم زمانی اعلام شده، زمان ثبت‌نام پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی اول ابتدایی، هفتم و دهم همچنان بدون تغییر و از دهم تیرماه آغاز خواهد شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تمام دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

دانش‌آموزان و اولیای آنان، می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.

کد خبر 745040

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی به تعویق افتاد؟ + زمان و سایت ثبت نام
  • پلمب ۱۳۱ واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد
  • معدوم سازی برخی اقلام فاسداز اماکن توزیع و مصرفِ استان
  • معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان
  • پایان طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در مراکز تولید ، توزیع و عرضه در خراسان شمالی
  • اجرای عدالت در ارائه خدمات بهداشتی از طریق سکو‌های اینترنتی
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • پوستر معنادار سایت KHAMENEI.IR در پی عملیات تلافی‌جویانه ایران | عکس
  • شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
  • توزیع بیش از ۱۸ هزار تن آرد در مناطق روستایی کرمانشاه