Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده پارلمان عراق نسبت به خروج نیروهای آمریکایی از برخی پایگاه‌ها هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از السومریه نیوز، «کریم علیوی» نماینده پارلمان عراق از فراکسیون بدر با اشاره به اینکه خروج نیروهای آمریکایی از برخی پایگاه‌ها مانوری آشکار است، درباره خطرات این مانور و مقاصد پنهانی آن در آینده هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیوی گفت که اهداف آمریکا از این مانور و شیوه‌های آن برای ما روشن است و این قبیل حیله‌ها بر گروه‌های ملی تأثیری ندارد چرا که ما به خوبی می‌دانیم که آمریکا خیرخواه عراق و ملت آن نیست.

او به مصوبه پارلمان درباره ضرورت خروج نیروهای بیگانه از کشور اشاره کرد و گفت که در این مصوبه هیچ اشاره‌ای به بازاستقرار نیروها و یا تحویل برخی پایگاه‌های نظامی نشده است.

علیوی اظهار کرد: خروج نیروهای آمریکایی از برخی پایگاه‌های نظامی، مانوری آشکار برای تحقق دو هدف است: یکی اینکه آمریکا به دنبال ایجاد استحکاماتی برای خود در چند پایگاه مشخص با استفاده از سامانه موشکی پاتریوت و تمامی امکانات دفاعی است و به جای پراکنده شدن نیروها در مکان‌های مختلف آنها را در چند پایگاه مشخص مستقر کند.

وی افزود که هدف دوم نیز مرتبط با تمایل این نیروها برای دور نگه داشتن خود از هر گونه حملات تلافی‌جویانه گروه‌های مقاومت در پاسخ به هر گونه تجاوزات احتمالی آمریکا در آینده است و خود همین مسئله بیانگر مقاصد خطرناک آمریکا در مرحله آتی است.

علیوی تأکید کرد که تصمیم ملی عراق اخراج نیروهای بیگانه است و هیچ جایگزینی برای این تصمیم وجود ندارد و لذا دولت و گروه‌های سیاسی باید برای عملی کردن این تصمیم بدون هیچ گونه امتیازدهی و چانه‌زنی اعمال فشار کنند.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا عراق خروج آمریکا خروج نیروهای برخی پایگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «حسین الکرعاوی» رئیس کمیته اجرایی یک جنبش مردمی در عراق تصریح کرد که اگر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با تصمیم عراقی‌ها مبنی بر بیرون کردن نظامیان این کشور از عراق مخالفت کند نیروهای مقاومت اسلامی دست بسته نخواهند ماند.

وی افزود: در صورت مخالفت بایدن با این مساله، مقاومت اسلامی عراق عملیات ویژه خود را علیه اشغالگران آمریکایی و هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی این کشور از سر می‌گیرد.

الکرعاوی تاکید کرد: سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به آمریکا یک سفر مهم به شمار می‌رود و می‌تواند سرنوشت حضور نیروهای خارجی در عراق را تعیین کند.

وی بیان کرد: ما از نخست وزیر عراق می‌خواهیم شجاع بوده و مساله بیرون راندن نظامیان آمریکایی از این کشور را نهایی کند. السودانی باید به آمریکایی‌ها بگوید که نیروهای مقاومت اسلامی عراق بی تفاوت نخواهند بود.

روز شنبه السودانی در رأس یک هیأت دولتی، پارلمانی و متشکل از نمایندگان بخش‌های خصوصی سفر رسمی خود را به آمریکا آغاز کرد.

این سفر بنا به دعوت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صورت می‌گیرد.

کد خبر 6078611

دیگر خبرها

  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • اتمام حجت فرمانده کل ارتش ایران با آمریکا و اسرائیل | تمام پایگاه‌ها و منافع‌تان اهداف عملیاتی ما محسوب می‌شود
  • نیروهای مسلح ایران مانع نقشه‌های شیطانی صهیونیست‌ها می‌شوند
  • سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم | عملیات از نظر ما خاتمه یافته است
  • سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است
  • بررسی خروج نظامیان آمریکایی، در سفر نخست وزیر عراق به آمریکا
  • پیش بینی درباره موعد خروج نیروهای آمریکایی از عراق
  • سفر السودانی به آمریکا زیر ذره بین گروه‌های مقاومت عراق
  • «نمی‌دانم» و «به یاد نمی‌آورم»؛ پاسخ‌های مشاور بلینکن به مسئله خروج آمریکا از افغانستان