Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، در متن پیام《مایکل مولر》به  اسکندرپور آمده است:رشد شهری یکی از مسایل اصلی دوران ما بوده و نقش و اهمیت شهرها در حال افزایش است. این توسعه، چالش هایی را به همراه دارد که کلیه مقامات شهری با مسئولیت سیاسی در کلانشهرها با آنها روبرو هستند.

مایلم از شما بابت همکاری با شبکه متروپلیس تشکر کنم و همچنین از حمایت شما درخصوص تصویب و اعمال تغییرات لازم در این سازمان سپاسگزار هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با یکدیگر در راستای تحقق مفاد و محتوای آن قدم برداشته و شاخصه هایی را تعریف کرده ایم که به ما اجازه می دهد کلانشهرهای جهان را بهتر با یکدیگر مقایسه کنیم.

متروپلیس مدافع و نماینده منافع کلانشهرها در کنفرانس های بزرگ بین المللی است. نخستین سال در این دهه جدید برای سازمان متروپلیس جایگاه بسیار ویژه ای دارد. در کنگره جهانی ۲۰۲۰، ما رئیس و مقامات مدیریتی سازمان را انتخاب خواهیم کرد. در حال حاضر  مایلم شما را ترغیب نمایم تا در یکی از این سمت ها اعلام کاندیداتوری کنید.

در کنگره جهانی سال جاری میلادی اساسنامه سازمان بازنگری شده و برنامه عمل جدید انتخاب و مصوب خواهد شد. بیایید با همکاری یکدیگر در راستای تقویت بیشتر و ارتقا جایگاه متروپلیس گام برداریم.

کارهایی که توسط نایب رئیس های این سازمان در حوزه های محتوایی مختلف انجام شده است ما را در ایجاد شالوده مورد نیاز جهت تحقق اهدافمان یاری می کند. در عین حال، فعالیت های انجام شده توسط هر یک از اعضا در موفقیت متروپلیس نقش به سزایی دارد. از این رو، مایلم از کلیه اعضا دعوت کنم از فرصت ها و مزایای عضویت در سازمان استفاده کنند. همکاری با شبکه های بین المللی تغییر کرده و به واسطه بستر دیجیتال تمرکززدایی شده است.

در پایان، مایلم بر علاقه خود درخصوص تعاملات و ارتباطات پویاتر شهرهای عضو تاکید کنم. مفتخرم اعلام کنم بازخوردهای بسیار و پیشنهادات متعددی از سوی شما در سال گذشته دریافت کردم و امیدوارم در سال جاری  نیز ایده هایتان را دریافت کنم.

براساس این گزارش، شیراز از سال ۲۰۰۷ به عنوان عضو فعال به متروپلیس پیوست. شهرداری شیراز ظرف دو سال گذشته تلاش کرده ارتباط فعالتری با سازمانهای بین المللی در حوزه مدیریت شهری برقرار نماید. اکتاوی دلا وارگا دبیر کل متروپلیس فروردین ۹۷ به دعوت شهرداری شیراز به ایران سفر کرد و علاوه بر آشنایی با جاذبه های تاریخی و فرهنگی این کلانشهر از اقدامات انجام شده در بافت تاریخی نیز بازدید کرد. دبیر کل متروپلیس طی این سفر و در ملاقات با مهندس اسکندرپور شهردار شیراز در خصوص راههای گسترش مناسبات و تعاملات شیراز و متروپلیس گفت و گو کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران جاذبه های تاریخی جهان رشد شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاد نامه رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خطاب به وزیر کار

اوایل اسفند ماه از طرف مجمع عالی نمایندگان کارگران نامه ای خطاب به وزیر کار زده شد که در آن با توجه به همسو بودن این مجمع با کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، از این کانون نیز نام برده شد و در آن بر ضرورت ایفای مطالبات مشروع تشکلهای صنفی کارگری تاکید شد.

به گزارش ایسنا،  طی روزهای گذشته رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران بر ضرورت برخورداری دو تشکل دیگر کارگری از جایگاه قانونی و حق امضا و رأی در جلسات شورای عالی کار تاکید کرد و داشتن کرسی در سازمان برنامه و بودجه همچون دیگر شخصیتهای حقیقی و حقوقی را خواستار شد. او درباره ارسال نامه به وزیر کار جهت حضور تشکل متبوع وی در جلسات شورای‌عالی کار و فرایند تعیین حقوق و دستمزد اعلام کرد این نامه اوایل اسفند ماه از طرف مجمع عالی نمایندگان کارگران زده شده و در آن با توجه به اینکه همسو با هم بودیم از ما نیز نام برده شده است البته مجمع عالی نمایندگان کارگران در جلسات شورای عالی کار حضور نیافتند و اعلام کردند ما جایگاه حقوقی وحق رأی نداریم و هر زمان به ما حق امضا داده شد شرکت می کنیم، ولی ما چون نمی خواستیم از شورا خارج شویم و حقوق کارگران تحت الشعاع قرار گیرد، در جلسه حضور یافتیم.

در متن نامه سمیه گلپور -رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران خطاب به وزیر کار آمده است: با سلام و احترام و آرزوی دوام توفیقات بسمه تعالی خاطر عالی مستحضر است که تشکل های صنفی کارگران کشور به موجب موازین و مقررات قوانین کار و تامین اجتماعی وظیفه و مسئولیت پیگیری و استیفای مطالبات مشروع عموم کارگران شریف را برعهده داشته و بر این اساس مطابق رویکرد و گفتمان سه جانبه گرایی و در تعاملی روشمند و قانونمند با شرکای اجتماعی در دو گروه دولت و کارفرما به ایفای نقش و مسئولیت اهتمام می ورزند، در این پیوند و به موجب صراحت مفاد مواد فصل ششم قانون کار جمهوری اسلامی ایران نوع، ترکیب و چگونگی فعالیت و نحوه ی مشارکت تشکلهای موصوف در نهادها و مراجع عالی و ملی سه جانبه حوزه روابط کار تبیین گشته و مجری می باشد کما اینکه این مهم به موجب منطوق و مدلول صریح مفاد ماده ۱۳۶ این قانون اشعار داشته شده که : کلیه نمایندگان رسمی کارگران جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی کار، هیات های تشخیص، هیاتهای حل اختلاف، شورای عالی تامین اجتماعی، شورای عالی حفاظت فنی و نظایر آن حسب مورد ، توسط کانون عالی شوراهای اسلامی کار، کانون عالی انجمن های صنفی کارگران و یا مجمع نمایندگان کارگران انتخاب خواهند شد.

تبصره ۱ - آیین نامه اجرایی این ماده با پیشنهاد شورای عالی کار به تصویب هیات وزیران خواهد رسید . تبصره ۲ - در صورتی که تشکل های عالی کارگری و کارفرمایی موضوع این فصل ایجاد نشده باشند، وزیر کار و امور اجتماعی می تواند نسبت به انتخاب نمایندگان مزبور در مجامع شوراها و هیاتهای عالی اقدام نماید. هر چند در این میان و متاسفانه در طول دهه های گذشته بدلیل عدم انطباق مقررات و عدم توجه و دقت لازم از سوی قانون گذار و مجریان و در تعارض و تبعیضی ناروا و فاحش ضوابط مشروحه با توجه به مفاد ماده ۱۶۷ همان قانون نقض گردیده و عملا تشکل ملی و قانونی مشتمل بر کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران و مجمع عالی نمایندگان کارگران بر خلاف روح حاکم بر قانون و بویژه مقررات فصل ششم پیش گفته و نیز عرف و رویه های جاری این حوزه در سطوح ملی و بین المللی قادر به نقش آفرینی رسمی در چارچوب مهمترین موثرترین و محوری ترین نهاد سه جانبه کشور ) شورای عالی کار ( نگردیده و نتیجتا بخش مهمی از کارگران کشور عملا از پیگیری قانونی مطالبات خود از طریق این نهاد بالادستی - به عنوان نمونه مذاکرات تعیین حداقل مزد سالیانه محروم گشته اند. با عنایت به موارد مطروحه و نیز بداهت موضوع مستدعی است که با توجه به حسن تدبیر و امعان نظر همیشگی جنابعالی در ضرورت ایفای مطالبات مشروع تشکلهای صنفی کارگری راهنمایی و دستور مقتضی خطاب به بخشهای ذیربط آن وزارتخانه وزین جهت تعجیل در روند اصلاح قانونی رویه موصوف بعمل آمده و امر به ابلاغ گردد.

همچنین آرش فراز-دبیر مجمع عالی نمایندگان کارگران- در نامه دیگری خطاب به مرتضوی، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی از انصراف این مجمع از حضور در جلسات شورای عالی کار خبر داده و گفته بود که ارسال نامه پیوست خطاب به حضرتعالی و با عنایت به مصوبه اخیر هیات مدیره ی این تشکل ملی، به دلیل ضرورت اهتمام به حفظ شئونات تشکلی و نیز امکان استیفای حقوق مشروع آحاد کارگران شریف کشور ، انصراف این مجمع عالی از حضور و مشارکت در جلسات شورایعالی کار بعنوان و سمت ) مشاور نمایندگان کارگران () را ابراز و اعلام می نمایم.

بدیهی است که در صورت اصلاح و تغییر رویههای موجود در خصوص نحوه انتخاب و تعیین نمایندگان کارگران برای عضویت در ترکیب شورای مذکور به نحوی که حق مسلم و بین این تشکل عالی جهت احراز رسمی یکی از کرسی های نمایندگی شورایعالی کار محفوظ و اجرایی گردد، مجدانه در خدمت این نهاد کلیدی و مؤثر حوزه سه جانبه گرایی کشورخواهیم بود. پیشاپیش از بذل توجه و امعان نظر همیشگی جنابعالی کمال امتنان حاصل است .

آرش فراز(دبیر مجمع عالی نمایندگان کارگران)

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قدردانی رئیس جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی
  • رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی سال ۲۰۲۴
  • قدردانی رئیس جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها
  • جشن روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی در اهر
  • ارسال ۲ درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ تحمیل کرونای روانی به مردم جهان
  • درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • ۲ درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات اسرائیل
  • ۲درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستار اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس در غزه شد
  • مفاد نامه رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خطاب به وزیر کار