Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص بهداشت حرفه‌ای به مردم عادی که با بیماران کرونایی در ارتباط نیستند توصیه کرد که فقط در مناطق پرازدحام از ماسک‌های بهداشتی استفاده کنند. ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

احمد نیک‌پی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم قزوین در پاسخ به این پرسش که  چه کسانی باید در روزهای شیوع کرونا از ماسک استفاده کنند؟ گفت:‌ طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی افراد سالم و مردم عادی، یعنی کسانی که با بیماران کرونایی ارتباط مستقیم ندارند، لازم نیست از ماسک استفاده کنند و حتی استفاده از ماسک می‌تواند برای افراد معمولی خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین درباره علت خطرناک بودن ماسک برای افراد عادی توضیح داد:‌ وقتی ماسک را روی صورت خود قرار می‌دهیم، برای تنظیم این ماسک روی صورت نیاز داریم که به طور میانگین هر یک دقیقه دستمان را مدام به ماسک بزنیم تا جای آن را تنظیم کنیم و همین باعث می‌شود که آلودگی از روی سطوح به صورت ما منتقل شود و در معرض ابتلا به بیماری کووید-19 قرار بگیریم.

وی افزود: نکته دوم این است که افرادی که ماسک به صورت دارند، دچار توهم ایمنی کاذب می‌شوند؛ یعنی تصور می‌کنند می‌توانند هر جایی، به ویژه نقاط پر ازدحام بروند و به این ترتیب بیش از دیگران در معرض مواجهه با ویروس کرونا قرار می‌گیرند. بنابراین افراد عادی اگر از ماسک استفاده نکنند، مسائل بهداشتی را بیشتر رعایت می‌کنند.

این متخصص بهداشت حرفه‌ای ادامه داد:‌ بنابراین به مردم عادی و افراد سالم توصیه می‌کنم که از ماسک، به جز در مناطق شلوغ و پرازدحام استفاده نکنند و اگر هم لازم شد ماسک بزنند، از ماسک‌های ساده جراحی استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین: قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه، بلای کرونا را از جامعه دور می‌کندتوزیع اقلام بهداشتی در فروشگاه‌‌های اینترنتی قزوین/ 200 هزار ماسک در اختیار کادر درمان قرار می‌گیرد79 درصد مردم استان قزوین غربالگری شده‌ان

نیک‌پی همچنین با اشاره به خطرات تولید انبوه ماسک‌های غیراستاندارد در این روزها یادآور شد: برای نمونه برخی ماسک‌ها را با پارچه‌های معمولی می‌سازند که جلوی تبادل اکسیژن را می‌گیرد و فرد را مجبور می‌کند که مرتب ماسک را از صورت بردارد که همین زمینه ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

وی استفاده از ماسک N95 را برای پرستاران و پزشکان ضروری دانست و گفت: سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که پرسنل ارائه‌دهنده خدمات درمانی به بیماران کرونایی از ماسک‌های تایید شده N95 استفاده کنند. ماسک N95 به ماسکی گفته می‌شود که با 95 درصد اطمینان بتواند ذرات کوچک را از جریان هوا جدا کند.

انتهای پیام/ ع

R7541/P1494/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین ویروس کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا استفاده کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون حقانی: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

معاون وزارت داخله حکومت طالبان در مراسمی تأکید کرد برای ساخت نظام اسلامی به افراد متخصص و نیز آموزش نوین نیاز است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد نبی عمری» معاون وزارت داخله حکومت طالبان در نمایشگاه ساخته‌های دانشجویان انستیتو مکانیکی در ولایت خوست تصریح کرد نظام موجود تنها با عالم و طالب ساخته نمی‌شود بلکه آموزش علوم نوین نیز یک نیاز جدی است.

عمری با تأکید بر اهمیت آموزش علوم نوین تصریح کرد نظام اسلامی به افراد متخصص در همه بخش‌ها نیاز دارد.

معاون حقانی افزود: نظام تنها با ملا ساخته نمی‌شود و باز هم تکرار می‌کنم اگر من و بزرگان این اشتباه را کنیم که نظام تنها با منِ مجاهد و طالب ساخته می‌شود، این اشتباه به آنان مبارک باشد، اما با آن موافق نیستیم.

کرزی: پیشرفت افغانستان وابسته به آموزش و دانایی استاستانکزی: پیشرفت و رشد جامعه افغانستان بدون آموزش غیرممکن است

«بدرالدین حقانی» سفیر طالبان در امارات متحده عربی نیز در این مراسم بر آموزش علوم نوین تأکید کرد و گفت مشکلات در کشور با آموزش افراد متخصص در علوم نوین و دینی برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • به افراد متخصص نیاز داریم
  • معاون حقانی: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • جزییات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد/ پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان
  • خطر تعطیلی مرکز دیالیز بیمارستان شهدای آبیک+ فیلم
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • ویزیت پزشکان عمومی، ۱۲۶۰۰۰ تومان،متخصص ۱۸۹ هزار تومان