Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر ضرورت تحقق شعار سال ۹۹ گفت: جهش تولید در گروه صنعتی ایران خودرو با ارتقای کیفیت محصولات همراه خواهد بود که از طریق انتخاب قطعه سازان توانمند داخلی و استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ایران خودرو، «مجتبی استادرحیمی» با تشریح راهبردها و رویکردهای ترسیم شده برای دستیابی به اهداف کیفیت در سال ۹۹، افزود: با انتخاب قطعه‌سازان توانمند داخلی و کمک به توانمندسازی سایر قطعه سازان، روند تضمین کیفیت قطعات نیز با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو گفت: تامین مواد اولیه، قطعات و مجموعه‌های با کیفیت هم‌زمان با پیشبرد برنامه‌های ساخت داخل، تحقق تولید با کیفیت با اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های بهبود کیفیت، نظارت کیفی ویژه بر فرآیندهای صادرات، لجستیک، تحویل و ارائه خدمات بدون نقص، از اولویت‌های حوزه کیفیت در سال ۹۹ است و برای دستیابی به اهداف، نسبت به تدوین برنامه‌ها در راستای ارتقای سطح رضایت‌مندی مشتریان اقدام شده است.

همکاری با شرکت‌های دانش بنیان‌

استادرحیمی تاکید کرد: در مسیر ارتقای کیفیت محصولات و اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های بهبود کیفیت در سال جاری، علاوه بر توانایی سازندگان داخلی، از ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های دانش بنیان نیز بهره‌مند خواهیم شد.

وی اضافه کرد: استقرار طرح کنترلی قطعه در سیستم خودرویی در محل سازندگان، شناسایی و تعریف سیستم خودرویی، فهرست قطعات مرتبط با هر سیستم و تعریف تست پلن و تامین قطعات بر اساس سیستم (سازنده واحد) و با کیفیت برتر، از جمله طرح ها و برنامه های اجرایی است. 

فرهنگ کیفیت در فرآیند تولید

معاون کیفیت ایران خودرو، استقرار فرهنگ کیفیت در فرآیند تولید خودرو در سطح گروه صنعتی ایران خودرو را یکی از راهبردهای اصلی این خودروساز برشمرد و انتخاب سازندگان براساس معیار کیفیت قطعات تولیدی را عامل تعیین کننده در سهم آنان از قطعات مورد نیاز ایران خودرو عنوان کرد.

وی گفت: ارتقای سطح کیفیت طراحی، تامین و تولید و حرکت به سمت نظام رده‌بندی تامین‌کنندگان و تطبیق سهم تأمین‌کنندگان (MRP) با قابلیت‌های کیفی آنها  و اجرای سیاست خروج از تأمین قطعات "تک سورسی" (با تامین کننده واحد) از دیگر راهبردهای ترسیم شده برای سال ۹۹ است. 

استاد رحیمی همچنین ارتقا و بهبود فرآیند حمل و لجستیک قطعات،‌ بدنه‌ها و محصولات تولیدی نیز از راهبردهای اصلی ترسیم شده برای سال ۹۹ عنوان کرد و با تاکید بر استقرار سیستم یکپارچه کیفیت در همه سایت های ایران خودرو، گفت: ارتقای استانداردها و زیرساخت‌های کیفیت در سایت‌های تولیدی ایران خودرو با تدوین و اجرای رویه‌ جدید نظارت کیفی سایت‌ها، ارتقا و اجرای سه شاخص واکنش به هنگام، کنترل فرآیند و ممیزی داخلی در سایت‌ها و پیاده‌سازی و توسعه سیستم‌های یکپارچه کیفی در همه سایت‌ها دنبال می‌شود. 

تضمین کیفیت محصولات صادراتی

وی از عملیاتی شدن برنامه های متنوع در حوزه صادرات محصولات ایران خودرو در سال ۹۹ خبر داد و گفت: برهمین‌اساس و با راهبرد تضمین کیفیت محصولات صادراتی، طبقه‌بندی کیفی قطعات برای تخصیص به خودروهای صادراتی، رعایت الزامات تکوین در همه خودروهای صادراتی و ارتقای ارزیابی فرآیند و تجاری سازی محصولات صادراتی اجرایی خواهد شد. 

این مسوول ایران خودرو ادامه داد: چابک‌سازی استانداردها و اجرای اثربخش آن نیز از دیگر راهبردهای تعیین شده برای ارتقای کیفیت در سال ۹۹ است. 

معاون کیفیت محصولات ایران خودرو در ادامه از برنامه ارتقای سطح کیفیت محصول سمند و ۴۰۵ به سه ستاره و هایما اس.۵ به چهار ستاره در سال ۹۹ خبر داد و گفت: بهبود ۱۰ درصدی امتیاز کیفیت سایر محصولات از جمله خانواده محصولات پژو ۲۰۶، پژو۲۰۷، دنا و همچنین بهبود در برخی مکانیزم‌ها و سیستم‌های خودرویی  و موتور نیز  از جمله پروژه‌های بهبود کیفیت در حوزه محصولات، سیستم و قطعات در سال جاری اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: پارسال برنامه‌های متعدد بهبود و ارتقای کیفیت در تمامی زنجیره تولید در گروه صنعتی ایران خودرو به اجرا گذاشته شده و در شرایط سخت تحریمی علاوه بر حفظ سطح کیفیت محصولات نسبت به ارتقای آن نیز اقدام شده است به گونه‌ای که در پایان این سال بیش از ۸۸ درصد از محصولات دارای سطح کیفی ۳،۴ و ۵ ستاره بوده‌اند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خودروسازی ایران خودرو خودرو گروه صنعتی ایران خودرو کیفیت محصولات ارتقای کیفیت کیفیت در سال معاون کیفیت برنامه ها سال ۹۹ سطح کیفی سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امیدواریم با پیشبرد این برنامه‌ها شاهد افزایش تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی باشیم که البته بخش قابل توجهی از آن با مشارکت بخش خصوصی محصص خواهد شد.

وی اضافه کرد: گفتمان مشارکت مردم جز سیاست‌های و اولویت‌های اصلی و مهم بخش کشاورزی استان قزوین است که امیدواریم با ورود سرمایه گذار به این بخش شاهد افزایش تولیدات کشاورزی باشیم.

این مسئول ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکیدات و توجه خوبی به دشت قزوین داشته اند تا اینکه در اردیبهشت ۱۴۰۱ و تاکید مجدد بر اهمیت دشت قزوین و پیگیری این دستور توسط رییس جمهور، وزیر جهادکشاورزی و استاندار، ستاد احیا و پایدار سازی دشت قزوین تشکیل شد.

عطایی شبکه آبیاری دشت قزوین را یک فرصت بسیار مهم در استان برشمرد و بیان کرد: شبکه آبیاری دشت قزوین به وسعت ۶۰ هزار هکتار بزرگترین شبکه کشور است که متاسفانه در چند سال اخیر برای تامین این میزان اراضی با مشکل مواجه شده ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ۲۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و ۱۳۰ هزار هکتار اراضی دیم در استان زیر کشت قرار دارد، یادآور شد: اقدامات جهش تولید در کشاورزی استان قزوین از دهه ۴۰ آغاز شده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز گسترش پیدا کرده است.

استان قزوین در تولید ۱۶ محصول کشاورزی رتبه یک تا ۶ کشور را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • چرا لپ تاپ‌های گیمینگ از سیستم‌های گیمینگ جذاب‌تر هستند
  • چه دلایلی ایران رادیاتور را در رادیاتور محبوب کرد؟
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی