Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@16:17:38 GMT

کیت تشخیص بیماری کرونا رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۹۴۷۶

کیت تشخیص بیماری کرونا رونمایی شد

خبرگزاری میزان- کیت تشخیص بیماری کرونا که با همت متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است در حاشیه نشست قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح رونمایی شد. تاریخ انتشار: 19:50 - 11 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۰۵۸

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح به ریاست سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و روسای دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولان واحد‌های تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و نیروی انتظامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این نشست گزارشی از پروژه‌های تحقیقاتی در دست اقدام سازمان‌های نیرو‌های مسلح با تمرکز بر نیاز‌های مقابله با ویروس کرونا ارائه شد.

این گزارش می‌افزاید همچنین تعدادی از دانشمندان و نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان بخش ملی نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف محافظت و پیشگیری و تشخیص بیماری کرونا ارائه کردند.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح که پیش از ظهر امروز در محل این ستاد برگزار شد، با اشاره به اهمیت تداوم تحقیقات و اهتمام در حوزه مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: پژوهش‌های بنیادین در حوزه تهدیدات احتمالی بیولوژیک یکی از اولویت‌ها و نیاز‌های راهبردی نیرو‌های مسلح است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز به یاری خداوند و با تلاش و همت مجموعه نیرو‌های مسلح و حوزه تحقیق و پژوهش، کشور از متن تهدید و بحران ناشی از این پدیده زیستی فرصت‌های مهم و راهبردی را در دستیابی به الگوها، ابزار‌ها و ظرفیت‌ها لازم برای دفاع موثر و موفق برابر تهاجمات احتمالی بیولوژیک ایجاد کرده است که این موضوع همزمان با اقدامات پیشگیری و مقابله با کرونا در حال انجام است و در این مدت کوتاه نیز پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده است.

در پایان این نشست، طی آیینی با حضور دریادار دوم ستاد فرهاد امیری رئیس رسته آموزش و تحقیقات وزارت دفاع و رسانی وسردار سرتیپ دوم پاسدار محمد عزیزی دلشاد رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد، از کیت تشخیص ویروس کرونا رونمایی شد.

این کیت‌ها از قابلیت شناسایی ژنروم‌های رایج دنیا، قابلیت رفع آلودگی سازگار با محیط زیست و سلامت انسانی، روش‌های رفع آلودگی برای ورودی اماکن و تجمعات برخوردار است.

بیشتر بخوانید سرلشکر باقری: غربالگری ۵۸ میلیون نفر توسط بسیج جامعه پزشکی انجام شده است

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا نیرو های مسلح ستاد کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی

مدیر کل بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده جهت عملیاتی شدن غربالگری بیماری SMA در کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا،  کوروش اعتماد امروز در یک نشست خبری با اشاره به بیماری SMA به عنوان یک بیماری وابسته به ژنتیک، گفت: کار مطالعاتی در راستای غربالگری بیماری SMA در کشور انجام شده و سه سناریو در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس غربالگری بیماری SMA در سه گروه شامل جمعیت عمومی کشور، افرادی که ازدواج فامیلی دارند و همچنین افراد دارای فرزند SMA انجام خواهد شد.

اعتماد به اقدامات مورد لزوم پس از شناسایی موارد نیز تاکید کرد و گفت: شیوه‌نامه غربالگری SMA در حال تدوین است و این برنامه در سال جاری عملیاتی می‌شود.

در همین رابطه دکتر وطن‌خواه _ رییس آزمایشگاه مرجع وزارت نیز گفت: در زمینه آزمایشگاهی و تشخیص آزمایشگاهی SMA نیز اقدام خوبی صورت گرفته است و یکی از کیت‌های تولید داخل در کارگروه مربوطه مصوب شده و به اداره کل تجهیزات سازمان غذا و دارو اعلام شده است، بنابراین تشخیص این بیماری با کیت تولید داخل خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • شرایط منطقه بعد از حمله سپاه به اسرائیل به روایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح 
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • رونمایی از لوح یادبود نامگذاری خیابان «ایران» در اسلام آباد
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • دستگیری فامیل قلابی یک از مسئولان قضایی استان گلستان
  • غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی