Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@14:53:41 GMT

فاصله اجتماعی نقش محوری در کنترل بیماری کرونا دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۹۵۶۹

فاصله اجتماعی نقش محوری در کنترل بیماری کرونا دارد

شریعتی نقش محوری در کنترل بیماری کرونا را فاصله اجتماعی دانست و گفت: این مسیر و روند باید همچنان سختگیرانه‌تر و بهتر ادامه پیدا کند تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (دوشنبه 11 فروردین) در آیین افتتاح نقاهتگاه 100 تخت‌خوابی قرارگاه شفا که در سالن ورزشی شهدای راه‌آهن اهواز برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: یکی از اقدامات اساسی که باید برای پشتیبانی بیمارستان‌ها صورت بگیرد، ایجاد نقاهتگاه‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه این کار به سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان سپرده شده و توسط قرارگاه شفا و بسیج جامعه پزشکی به خوبی پشتیبانی می‌شود افزود: نقاهتگاهی با ظرفیت 100 تخت با کمک راه‌آهن استان راه‌اندازی شده و 2 نقاهتگاه دیگر هم به کمک نفت و دانشگاه در حال آماده‌سازی است.

 

وی اضافه کرد: سپاه در بحث تامین بسته‌های بهداشتی و لوازم پزشکی و کمک‌های لازم برای سیستم‌های بهداشتی و درمانی بسیار خوب ورود کرده و اقدامات بسیار مؤثری را انجام داده است و در تمام زمینه‌ها نقش حمایتی و پشتیبانی خوبی را ایفا می‌کنند.

 

شریعتی ادامه داد: همچنین در بحث فاصله اجتماعی کارهای ارزشمندی از سوی بسیج انجام شده و ورودی‌ها و خروجی‌های استان و شهرستان‌ها و همچنین مراکزی که ورود و خروج داشتند همچون فرودگاه‌ها و ... حمایت‌های لازم و اقدامات مؤثری را انجام داده‌اند.

 

وی نقش محوری در کنترل بیماری کرونا را فاصله اجتماعی دانست و عنوان کرد: در این راستا عزیزان در بسیج با کمک نیروی انتظامی، هلال‌احمر، دانشگاه‌ها و مرزبانی، کارها را به خوبی به انجام می‌رسانند و نقش سپاه در این راستا محوری است و این مسیر و روند باید همچنان سختگیرانه‌تر و بهتر ادامه پیدا کند که به خوبی در پیش می‌رود.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه منحنی‌ها نشان می‌دهد اقدامات و مداخلات ما تاکنون اثربخش و مؤثر بوده ابراز کرد: این روند باید ادامه یابد و مداومت و استمرار داشته باشد؛ در سیاست‌هایی که اتخاذ می‌کنیم و برنامه‌هایی که انجام می‌دهیم نباید عقب‌نشینی کنیم چرا که می‌تواند این موضوع را شعله‌ور کند.

 

وی ابراز امیدواری کرد با کمک همدیگر هر چه سریع‌تر بر کروتا فائق آییم و این ویروس را در کشور و استان شکست دهیم و بتوانیم شرایط توسعه، پیشرفت و آبادانی را به کشور برگردانیم و اذعان داشت: این همدلی و هماهنگی باعث شده نتایج ما نسبت به کشورهای پیشرفته و توسعه یافته که ادعا می‌کردند و بار تحریم را هم نداشتند، درخشان‌تر باشد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: قرارگاه شفا غلامرضا شریعتی فاصله اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری سالک در دامغان کنترل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر خرسندی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه بهداشتی و درمان دامغان به میزبانی فرمانداری شهرستان بیان کرد: خوشبختانه آمار مبتلایان به بیماری سالک در دامغان سال گذشته به ۹ نفر رسیده است.

وی از کنترل بیماری سالک در دامغان خبر داد و افزود: هر چند بیماری سالک ریشه کن نمی‌شود ولی قابل کنترل است و تلاش می‌کنیم این آمار امسال به صفر برسد.

معاون بهداشت و درمان دامغان گفت اجرای عملیات مبارزه با جوندگان در حاشیه روستاها و شهرهای به همت نهادهای دولتی و دهیاران و رعایت بهداشت فردی و محیط مهمترین عامل در کاهش مبتلایان و کنترل این بیماری بوده است

خرسندی با بیان اینکه پشه‌های خاکی ناقل این بیماری از جوندگان به انسان هستند که باعث زخم شدید در بدن انسان می‌شود افزود: استفاده از پماد دافع حشرات، ونیز استفاده از پشه بند در شب، و پوشیدن لباس‌های آستین بلند بویژه در باغات و رعایت بهداشت از شیوع این بیماری جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6085629

دیگر خبرها

  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • اقدامات خوبی در اجرای نهضت ملی مسکن در استان بوشهر انجام شده است
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است