Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان که به‌عنوان مهمان در جلسه امروز شورای‌عالی قوه قضائیه شرکت کرده بود، با ارائه گزارشی از ظهور پدیده کرونا و سیر شیوع آن در کشورمان و دیگر کشورها، به تشریح اقدامات صورت‎گرفته برای مقابله با این بیماری پرداخت و از حمایت‎های ویژه مقام معظم رهبری از کادر درمان به‌عنوان ارزشمندترین عامل مهم در تقویت جریان مبارزه با ویروس کرونا یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی همچنین با تقدیر از حمایت‎ها، پیگیری‎ها و دلجویی‎های رئیس قوه قضائیه و همکارانش از کادر پزشکی و درمانی کشور، تصریح کرد: با دمیده شدن روح وفاق ملّی و روح جهاد در کشور، صحنه زیبایی از همراهی و همگامی مردم و مسئولان به وجود آمده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای پایش سلامت عمومی و ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی اظهار داشت: اگرچه مبارزه با کرونا در شرایط تحریمی دشوار است ولی ما از ابتدا با کمبود داروهای خاص در نظر گرفته‌شده برای درمان این بیماری مواجه نبوده و نیستیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: با تشکیل قرارگاه ویژه در نیروهای مسلح به‌دستور مقام معظم رهبری کار زیبایی شکل گرفت و سپاه و ارتش با ایجاد کارگاه‎ها و نقاهتگاه‎های ویژه، کمک شایانی در تأمین اقلام بهداشتی و تخت‎های بیمارستانی کردند و توانستیم با کمک آنها نیازهای کادر درمان را برطرف کنیم و خدمات‌رسانی را ارتقا بخشیم.

وی از غربالگری عمومی به‌عنوان یکی از اقدامات مؤثر در قطع زنجیره انتقال ویروس یاد کرد و گفت: بعد از راه‎اندازی ایستگاه‎های غربالگری با کمک بسیج پزشکان، تا شب گذشته ۶۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر غربالگری شدند که ۵۱ میلیون و ۴۴ هزار نفر از طریق تلفن و ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار نفر از طریق سامانه تحت‎نظر قرار گرفتند که ۲۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر حائز پیگیری تشخیص داده شدند که از میان آنها ۹۳ هزار و ۷۷۸ نفر در منزل تحت درمان قرار گرفتند و ۱۶ هزار و ۴۹ نفر به بیمارستان‎ها معرفی شدند که از این تعداد هم ۵ هزار و ۳۹۱ نفر بستری شده‎اند.

نمکی با بیان این‎که با اجرای طرح منع تردد که با همکاری دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و نظامی و وزارت راه عملیاتی شده، اقدامات کنترلی برای قطع زنجیره انتقال کامل شده و اکنون روند مرگ‎ومیر کاهش یافته و شرایط خدمات‌رسانی در بیمارستان‎ها نیز بهتر شده است.

وزیر بهداشت در پایان سخنانش با اشاره به اعجاز الهی در کنترل فوری کرونا در کشورمان خاطرنشان کرد: امروز به یک نقطه روشن در کنترل بیماری‎های ویروسی رسیده‎ایم و در آینده‎ای نزدیک دستاوردی از سوی جمهوری اسلامی اعلام می‎شود که ایران را در این عرصه در سطح جهانی در رتبه نخست قرار می‎دهد.

کد خبر 496608 برچسب‌ها كرونا در ايران سعید نمکی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران سعید نمکی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوعبیده: پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد

سخنگوی گردان‌های قسام با اشاره به عملیات گسترده سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی در ۲۵ فروردین، اعلام کرد که پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را بر هم زد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین) در سخنانی اعلام کرد که دشمن صهیونیست پس از ۲۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی تلاش دارد خود را جمع و جور کند.

ابوعبیده افزود: دشمن همچنان در شن‌های غزه گرفتار شده، هیچ دستاوردی جز شرمساری و شکست نداشته است و از این ورطه برای کشتار و ویرانی بیشتر استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: ۲۰۰ روز است که دشمن بدون هرگونه هدف، چشم‌انداز و آزادی اسیران خود در شن‌های غزه گرفتار شده است. در دویستمین روز از جنگ غزه مقاومت همچنان مانند کوه استوار است. جهان قدرت مبارزان ما و ضربه‌های دردناک آن‌ها را نه تنها در مقابله با حمله‌های دشمن بلکه هنگام عقب‌نشینی آن‌ها نیز شاهد بود.

ابوعبیده گفت: ما تنها بخش اندکی از ضربه‌های قهرمانانمان به دشمن را به تصویر کشیده و ثبت کردیم. ضربه‌های ما به دشمن ادامه خواهد داشت و شکل‌ها و گونه‌های جدیدی را به خود خواهد گرفت.

وی افزود: از جمله دروغ‌های کابینه دشمن آن است که تلاش دارد برای جهانیان این توهم را ایجاد کند که گردان‌های قسام را نابود کرده و تنها یک گردان در رفح باقی مانده است. این یک دروغ بزرگ است. ما از حقوق ملت خود، پایان جنگ، بازگشت آوارگان، بازسازی غزه و ورود کمک‌ها کوتاه نخواهیم آمد.

ابوعبیده ادامه داد: خون‌هایی که ریخته شدند تنها با گرفتن حق طبیعی ما و تحقق شروط مقاومت جبران خواهند شد. کابینه دشمن در دستیابی به توافق مبادله اسیران وقت‌کشی می‌کند و تلاش دارد در تلاش‌های میانجیگران برای دستیابی به آتش‌بس کارشکنی کند.

سخنگوی قسام گفت: سناریوی «رون آراد» شاید در دسترس‌ترین سناریو برای تکرار در مورد اسیران دشمن در غزه باشد. آنچه فشار نظامی خوانده می‌شود تنها ما را به پایداری روی مواضعمان، حفاظت از حقوق مردممان و کوتاه نیامدن از آن سوق می‌دهد.

وی افزود: ما تمامی اقدامات وتلاش‌های نظامی و مردمی به ویژه در جبهه‌های لبنان، یمن و عراق را ارج می‌نهیم. ما عمق تأثیر واکنش ایران و ضربه‌های آن به دشمن را درک می‌کنیم. حجم و ماهیت واکنش ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و محاسبات دشمن را به هم ریخت.

سخنگوی قسام ادامه داد: دوره عربده‌کشی بی حساب و کتاب دشمن تمام شده است. پاسخ همراه با دست‌پاچگی دشمن به اقدامات مقاومت در تمامی جبهه‌ها اهمیت مقاومت را نشان می‌دهد.

ابوعبیده گفت: ما از مردم اردن می‌خواهیم که اقدامات خود را شدت ببخشند. ما از امتمان می‌خواهیم که به اقدامات خود در حمایت از مقاومت شدت ببخشد.

وی افزود: ما به مقاومت شجاع کرانه باختری و تمامی تلاش‌ها در وجب به وجب خاک سربلندمان درود می‌فرستیم. نخستین جبهه مقاومت جبهه کرانه باختری است.

دیگر خبرها

  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد + فیلم
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد