Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@18:15:14 GMT

۸۰ درصد خانوارها در خراسان جنوبی غربالگری کرونا شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۹۸۳۸

۸۰ درصد خانوارها در خراسان جنوبی غربالگری کرونا شدند

دهقانی فیروزآبادی گفت: ۱۹۴ هزار و ۶۲ خانوار در خراسان جنوبی از نظر کرونا غربالگری شدند که ۸۰۸ درصد خانوارهای استان را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» شامگاه (۱۱ فروردین) به رسانه های گروهی گفت: تاکنون از مجموع ۸۹۲ آزمایش که انجام شده، ۶۰۷ مورد منفی و تست کرونا ۲۸۵ نفر در کل استان مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک فرد ۶۹ ساله بر اثر کرونا فوت کرد و تعداد قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۲۷ نفر رسید.

 

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: تاکنون ۲۲۹ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و ۲۹ بیمار هنوز در بیمارستان‌های استان بستری هستند که متاسفانه هشت بیمار  شرایط حاد تنفسی دارند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری کرونا، گفت: تا ساعت ۱۹ امشب تعداد ۱۹۴ هزار و ۶۲خانوار  معادل ۸۰.۸ درصد خانوارهای استان در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربال شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ۱۲۶ نفر ارجاع به بیمارستان  شدند و همچنین هفت نفر هم تحت درمان تک دارویی قرار گرفتند.

 

دهقانی فیروزآبادی افزود: تعداد ۶۵ هزار و ۵۰۷ نفر اقدام به ثبت نام در سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir کردند.

 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۴۱۴۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، ۲۷۵۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳۹۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

اجرای طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها از بامداد جمعه هشتم فرودین ماه آغاز شد و با تصویب رئیس جمهوری تا بیستم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: غربالگری کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خراسان جنوبی دهقانی فیروزآبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، با اهدای اعضای زنده یاد نجم الدین رزمجویی سه بیمار، حیاتی دوباره یافتند.
کبد و کلیه زنده یاد نجم الدین رزمجویی ۵۵ ساله که دچار مرکز مغزی شده بود با رضایت خانواده اش به دو بیمار نیازمند به کبد و کلیه در بیمارستان پیوند اعضا اهدا شد.
قرنیه آن مرحوم هم به بیماری دیگر در بیمارستان خلیلی شیراز پیوند زده شد.

دیگر خبرها

  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • «کارور ملی هوش مصنوعی» به زودی تاسیس می‌شود
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها