Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارگاه کرونای ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان بیانیه شماره ۱۱ خود را خطاب به مردم استان اصفهان پیرامون «آخرین وضعیت بهبودیافتگان کرونا در کشور» صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان بیانیه شماره ۱۱ خود را خطاب به  مردم  استان اصفهان پیرامون «آخرین وضعیت بهبودیافتگان کرونا در کشور» صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز پنج گزارش در روزهای ۲۰، ۲۶ و ۲۸ اسفند سال گذشته و ۶ فروردین و ۱۰ امسال از رصد این گروه‌های جهادی دانشجویان بسیجی در خبرگزاری فارس منتشر شده بود که می‌توانید اینجا، اینجا ، اینجا و اینجا و اینجا بخوانید.

متن ششمین گزارش میدانی دانشجویان بسیجی اصفهانی به شرح ذیل است:

«به اطلاع مردم شریف و عزیز ایران اسلامی می‌رساند، تیم آمار و اطلاعات فرزندان شما در قرارگاه مقابله با کرونا بسیج دانشجویی استان اصفهان، با رصد روزانه آمار رسمی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی، و احصاء آمارهای روزانه ارائه شده و تلفیق و تحلیل آمارهای موجود، به نتایجی دست یافته که به نظر می‌رسد علی‌رغم اینکه هنوز روزانه بر تعداد مبتلایان به این بیماری افزوده می‌شود، اما آمار مرگ ناشی از این بیماری به لطف خداوند ثابت و حتی کاهشی شده و این موضوع نشان از تجربه موفق کادر ایثارگر و متخصص بهداشت و درمان کشور دارد.

متأسفانه، شیب نمودار ابتلا به این بیماری از سوم فروردین ماه 99 تا به امروز افزایشی بوده و تقریباً هر روز با سرعت بیشتری رو به بالا در حرکت است، این موضوع در بٌعد مردمی، احتمالاً نشان دهنده عدم رعایت برخی نکات بهداشتی، توسط بعضی هم‌وطنانمان در روزهای پایانی اسفندماه است (مسافرت، خرید و...)، که لازم است همه‌ی مردم عزیز ایران اسلامی بیشتر برای حفظ سلامتی خود به رعایت نکات بهداشتی مطرح‌شده در رسانه‌های مختلف توجه کنند.

نسبت بهبودیافتگان به مبتلایان به لطف خداوند و با تلاش کادر محترم درمانی روند خوبی را طی می‌کند و تقریباً در اکثر موارد اختلاف بین مبتلایان و بهبود یافتگان با شیب کمی، رو به کاهش است که این موضوع نیز نشان از تلاش‌های بی‌وقفه کادر زحمتکش درمانی کشور دارد.

با توجه به آمار عملکرد خوب سیستم سلامت کشور و دستگاه‌های مختلف درگیر با کرونا در ایران، در مقایسه با آمارهای جهانی، لازم است در اسرع وقت تجربیات موفق جمهوری اسلامی در کنترل این ویروس منحوس به دنیا منتقل شود تا در روند کنترل این ویروس منحوس، تسریع ایجاد شود.

با توجه به روند جهانی ابتلا و نمونه‌های جهانی کشورهای مختلف از جمله کشور چین، حتماً باید پیش‌بینی می‌شد که اوایل فروردین 99 احتمالاً شروع پیک ابتلا به این بیماری در ایران باشد، اما سؤال اینجاست که با توجه به نظرات کارشناسان و نمونه‌های جهانی موجود، چرا مقررات سخت‌گیرانه رفت و آمد و ارتباط‌گیری، زودتر از این اعمال نشد و باعث شد عده‌ی زیادی از مردم قربانی عدم رعایت گروه کوچک و بی‌احتیاطی از مردم شوند؟ دولت محترم لازم است روشن و بدون لُکنت برای روشن شدن افکار مردم و پاک شدن شُبهات موجود در اذهان مردم، به این موضوع پاسخ دهد.

مردم شریف ایران باید در نظر داشته باشند که تهدیدِ به وجود آمده با حضور این ویروس منحوس، باید زمینه‌ساز فرصت شناخت دوست و دشمن واقعی مردم باشد. مردم حتماً متوجه شده‌اند در این ایام چه کسانی دل به خطر زدند و از جانشان بی‌مزد و مِنت گذشتند، جشن و روضه و مسجد را با تمکین در برابر تشخیص‌های علمی تعطیل کردند و پای‌کار جان و سلامتی مردم ایستادند و چه کسانی مثل همیشه فقط به عادت مگس وار خود بر نشستن بر زخم‌ها تداوم بخشیدند و فقط نِق زدند و ایراد گرفتند و خود و کشور خود را تحقیر کردند و فقط خود را دیدند و از هیچ ظرفیتشان برای کمک به مردم ایران در این روزهای بحران و سختی، استفاده نکردند.

آنچه تاکنون از آمار ارائه شده توسط وزارت محترم بهداشت برمی‌آید نشان‌دهنده مرگ حدود 7 درصد و بهبود بیش از 33 درصد از مبتلایان به این ویروس جهانی است که تفاوت معناداری در میزان بهبودیافتگان در ایران با سایر کشورها وجود دارد. به این معنا که مطابق آمارهای رسمی، میزان بهبودیافتگان در ایران بالاتر از میانگین جهانی است. هرروز دلایل موثق‌تر و بیشتری بر دست‌ساز بودن ویروس منحوس کرونا به دست می‌آید. لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط کشور با رصد و بررسی دقیق این موضوع، اذهان مردم را در رابطه با این قرائت از شیوع ویروس کرونا روشن ساخته و عاملان و مسببین احتمالی این جنایت جهانی را به مردم معرفی کنند.

مردم ایران باید از این تهدید به وجود آمده، فرصت شناخت طَبلِ توخالی غرب و ایالات متحده را به دست آورند و در این روزهای بُحرانیِ جهان، چهره‌ی واقعی، نقاط ضعف و قوت کشورها، توان واقعی دولت‌ها، خیرخواهی یا شرخواهی غربیان و شرقیان و چهره‌ی واقعی بعضی نهادهای بین‌المللی را بشناسند و فراموش نکنند.

لازم است تحلیل دقیقی از ضعف‌ها، نقاط قوت، سستی‌ها، کمبودها و میزان سرعت عمل و عملکرد افراد و نهادها مرتبط با این ویروس آماده گردد تا خدای ناکرده اگر دوباره چنین بلایی گریبان گیر ملت ایران شد، تجربیات این جنگ سخت و نفس‌گیر، هم به کار ملت ایران آید و هم راهگشا جهان باشد.

نکته آخر آنکه، گزارش‌ها علمی اعلام می‌دارد که ممکن است فردی در حدود 2 تا 14 روز مبتلا و ناقل این ویروس باشد ولی علائمی نداشته باشد و یا علائم بسیار ضعیفی از خود نشان دهد، لذا بار دیگر از مردم شریف ایران درخواست داریم که با در خانه ماندن، قاطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشند و با جان خود، خانواده و همشهریانشان بازی نکنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان دانشجویان ایران جمهوری اسلامی استان اصفهان ویروس منحوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | گزارش میدانی از طرح نور فراجا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
  • ۳۲ و ۲۷ سال؛ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال گذشته
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • بی اعتمادی اسرائیل به بی‌بی‌سی در لاپوشانی حمله ایران : بازبینی و سانسور گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی (فیلم)
  • بی اعتمادی اسرائیل در لاپوشانی حمله ایران به بی‌بی‌سی : بازبینی و سانسور گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی (فیلم)
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند
  • پرسپولیس ۷۹ پله بالاتر از استقلال در رده بندی جهان! + عکس
  • پرسپولیس 79 پله بالاتر از استقلال در فوتبال جهان!
  • ببینید | گزارش میدانی از طرح نور فراجا