Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@19:01:00 GMT

آیا ناقل کرونا باید علامت‌دار باشد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۹۸۷۱

آیا ناقل کرونا باید علامت‌دار باشد؟

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بر اساس محتوای نشست مطبوعاتی سازمان جهانی بهداشت گفت: برای انتقال ویروس، فرد ناقل باید علامت دار باشد.

به گزارش مشرق، سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد نشست مطبوعاتی دبیر کل سازمان جهانی بهداشت درخصوص آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا گفت: بیش از نیم میلیون مورد ابتلا و بیش از ۲۰ هزار جان باخته بر اثر شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدروس روز گذشته با ۲۰ اقتصاد برتر جهان گفتگو کرده و با بیش از ۵۰ وزیر بهداشت کشورهای شرق آسیا ملاقات داشته است. این وزرا تجربیات خود را در مهار کرونا با یگدیگر به اشتراک گذاشتند.

به گفته سهراب پور در این نشست بر افزایش دفعات انجام آزمایش کووید ۱۹ تاکید فراوان شده است و بر این واقعیت که ساخت واکسن کرونا حداقل ۱۲ تا ۱۸ ماه زمان می‌برد. سازمان جهانی بهداشت همچنین بر عدم استفاده از داروهایی که در مقالات مختلف بر اساس اظهار نظر برخی‌ها معرفی می‌شود و یا حاصل نتایج مقطعی در مورد اثربخشی برخی از آنهاست، تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: آیا درد قفسه سینه و گلو نشانه ابتلا به کرونااست؟ ۱۰ نکته کلیدی شکست کرونا

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: طبق آنچه در این نشست مطبوعاتی مطرح شد، تاکنون ۱۰۸ میلیون دلار از طریق ۲۳۰ هزار نفر جمع‌آوری شده است؛

بر اساس اظهارات او و با توجه به نشست سازمان جهانی بهداشت هنوز هیچ دارویی برای کووید ۱۹ ساخته نشده است و در مورد اینکه آیا افراد ناقل می‌توانند بی علامت باشند، در حال حاضر مطالعاتی در این زمینه در بیش از ۱۲ کشور جهان در حال انجام است، اما هنوز نتایج آن اعلام نشده است.

بر اساس ترجمه سهراب پور، در این نشست مباحثی هم پیرامون ابتلا کودکان به ویروس کرونا و میزان خطراتش انجام شده است که بر مبنای آن، علاتم ویروس کرونا در کودکان بسیار خفیف است و تنها دو مورد مرگ کودک در جهان داشته‌ایم که یکی در چین و دیگری در آمریکا رخ داده است و ناگفته نماند طبق آمار افراد زیر ۶۰ سال هم می‌توانند دچار علائم شدید این ویروس باشند گرچه میزان مرگ و میر در آن‌ها بسیار کمتر است.

راه‌های انتقال نکته دیگری بود که معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص این نشست عنوان کرد؛ سهراب پور با اشاره به اینکه افراد زمانی که علامت دار هستند می‌توانند ناقل ویروس باشند، بیان کرد: منظور از علامت، نشانه‌های بسیار خفیف تا سرفه‌های حاد و تنگی نفس است.

نکته مطرح شده مهم دیگری که سهراب پور به آن اشاره کرد این بود که برای چندین بار در این نشست تاکید شده است این ویروس از طریق هوا منتقل نمی‌شود. سازمان جهانی بهداشت درباره ادامه تعطیلی‌ها در جهان و پایان قرنطینه در کشورها هم اظهار بی‌اطلاعی کرد.

سازمان جهانی بهداشت در پایان هم از تمام کشورهایی که آمار ابتلا در آن‌ها افزایش یافته به دلیل تلاش‌هایی که در راستای تشخیص بیشتر افراد بیمار انجام داده‌اند تشکر کرده و تاکید کرده است که نباید این کشورها را سرزنش کرد. باید مراقب حقوق بشر هم باشیم زمانی که افراد را از کسب و کارشان محدود کرده و احتمالا حقوق و آزادی آن‌ها را سلب می‌کنیم. یادمان باشد موفقیت یک کشور، موفقیت همه و شکست یکی به منزله شکست همه جهان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید سلامت ویروس کرونا اخبار کرونا مشرق دانشگاه علوم پزشکی چین حقوق بشر آسیا سازمان جهانی بهداشت امریکا آمریکا کرونا معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا سهراب پور بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان به طور جزئی فعال هستند

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه الجزیره، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نسبت به وضعیت بحرانی بیمارستان‌ها در نوار غزه هشدار داد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز پنج شنبه اعلام کرد که از ۳۶ بیمارستان در نوار غزه، تنها ۱۰ بیمارستان در این باریکه به طور جزئی کار می‌کنند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که سیستم بهداشتی نوار غزه به سختی می‌تواند دوام بیاورد.

آدهانوم افزود: ما خواستار توقف فوری حملات اسرائیل به بیمارستان‌ها در غزه و حفاظت از کارکنان، بیماران و غیرنظامیان هستیم.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی پیشتر هم تاکید کرد که گزارش‌های منتشر شده در خصوص حمله به بیمارستان امل در خان یونس و بازداشت کارکنان و بیماران این بیمارستان و خسارات وارده به آن به شدت نگران کننده است.

وی در ادامه افزود: ما خواهان حمایت فوری از بیماران و کارکنان بیمارستان امل هستیم. باید در نوار غزه آتش بس اعلام شود.

دیگر خبرها

  • سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان به طور جزئی فعال هستند
  • تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • ارسال ۲ درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ تحمیل کرونای روانی به مردم جهان
  • درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • ۲ درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات اسرائیل
  • ۲درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستار اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس در غزه شد