Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@09:45:49 GMT

راه‌اندازی ۳ نقاهتگاه به همت بسیج جامعه پزشکی در اهواز

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۹۹۰۴

راه‌اندازی ۳ نقاهتگاه به همت بسیج جامعه پزشکی در اهواز

سردار شاهوارپور از راه‌اندازی سه نقاهتگاه در سه نقطه از اهواز با ظرفیت ۳۰۰ تخت در اهواز خبر داد و گفت: در کل استان نیز محل‌های نقاهتگاهی به همت بسیج جامعه پزشکی و نواحی بسیج شهرستان‌ها با ظرفیت ۹۰۰ تخت راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار حسن شاهوارپور» عصر امروز (دوشنبه 11 فروردین) در آیین افتتاح نقاهتگاه 100 تخت‌خوابی قرارگاه شفا که در سالن ورزشی شهدای راه‌آهن اهواز برگزار شد اظهار کرد: این نقاهتگاه برای بیمارانی پیش‌بینی شده که بعد از بهبودی نیاز به ادامه درمان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه در اهواز سه نقاهتگاه با ظرفیت 300 تخت پیش‌بینی شده است افزود: در کل استان 900 تخت در نظر گرفته شده و در همه شهرستان‌ها محل‌های نقاهتگاهی به همت بسیج جامعه پزشکی و نواحی بسیج شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است.

 

وی اضافه کرد: یکی از کارهای مهم در مبارزه با ویروس کرونا، اقداماتی است که برای پیشگیری و بهبودی انجام می‌شود که در امر پیشگیری بیش از 12 هزار نفر از بسیجیان درگیر کار شدند و اقدام به ضدعفونی و کنترل در ورودی‌ها و جداسازی جمعیت و تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم می‌کنند.

 

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه جهت کمک به غربالگری بیش از یک‌هزار و 300 نفر در مراکز بهداشتی استان مامور شدند که از این تعداد 300 نفر در اهواز است تصریح کرد: علاوه بر آن 16 کلینیک درمانی در سطح اهواز و شهرستان‌ها را به این امر اختصاص دادیم تا به غربالگری کمک کنند.

 

وی با بیان اینکه بیمارستان بقایی و یک بیمارستان صحرایی سپاه نیز آمادگی مراقبت از بیماران مبتلا به ویروس کرونا را دارند عنوان کرد: پدافند جنگ نوین و نیروهای جهادی نیز شب‌ها برای ضدعفونی کردن معابر عمومی اقدامات عملیاتی را انجام می‌دهند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر این ویروس را از جامعه نابود کنیم و از بین ببریم.

 

فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه با پشتیبانی خداوند متعال و کمک و همت مردم می‌توانیم از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنیم ادامه داد: تمام نیروهای مسلح و دستگاه‌های دولتی و مدیریت کلان استان با همه امکانات پای کار هستند و تدابیر لازم انجام می‌شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه ولی عصر خوزستان راه اندازی شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در خوزستان ۱۲ درصد کاهش داشت

به گزارش خبرنگار مهر، میثم معزی ظهر امروز شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات مناسب به مردم، از یک ماه پیش از نوروز به مراکز درمانی اعلام آماده‌باش شده بود؛ در این ایام ۶۲ آزمایشگاه، ۴۳ مرکز تصویربرداری، ۲۲ دندانپزشکی و ۷۶ درمانگاه تخصصی و همه کلینیک‌های ویژه بیمارستان‌ها فعال بودند.

وی با بیان اینکه در نوروز سال‌جاری ۲۹۵ هزار نفر به بیمارستان‌های دانشگاهی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه داشته‌اند، تصریح کرد: میزان مراجعات به بیمارستان‌ها نسبت به نوروز سال گذشته ۷۱.۱ رشد داشته و مراجعه بیماران سرپایی رشد پنج درصدی را به همراه داشته است، همچنین ۳۴ هزار بیمار بستری شده‌اند که ۲۱ درصد رشد داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: مرگ‌ومیر ناشی از حوادث ترافیکی در ایام نوروز ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش و میزان بستری در آی‌سی‌یو بیمارستان‌های خوزستان ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در نوروز سال‌جاری نیز ۳۵ هزار و ۳۰۰ جراحی الکتیو و فوق تخصصی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه میزان مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان هر سال و هر ماه با افزایش همراه است، تصریح کرد: تعداد مراجعات این بیماران از هشت هزار و ۴۰۰ مورد به ۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد رسیده که در خصوص مراجعات نیز شاهد رشد ۵۰ درصدی بوده‌ایم.

معزی عنوان کرد: در چهارشنبه پایان سال میزان مراجعه‌کنندگان ناشی از حوادث این روز حدود ۲۵ درصد افزایش یافت اما قطع عضو، قطع اندام و نابینایی وجود نداشت.

کد خبر 6083836

دیگر خبرها

  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند
  • خدمات صادقانه و بی منت در منطقه سیدآباد مهاباد
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد
  • راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۵ در اهواز+فیلم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در خوزستان ۱۲ درصد کاهش داشت