Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@08:23:30 GMT

تاکنون غربالگری ۹۰ درصد جمعیت فیروزکوه انجام شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۰۱۱۱

تاکنون غربالگری ۹۰ درصد جمعیت فیروزکوه انجام شده است

فرماندار فیروزکوه گفت: غربالگری ۹۰ درصد جمعیت فیروزکوه تاکنون انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان‌های تهران، مهدی یوسفی جمارانی فرماندار شهرستان فیروزکوه ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با ابلاغ مصوبه‌ای سراسری از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از ساعت ۲۴ هفتم فروردین ماه همزمان با سراسر کشور در این شهرستان اجرایی شد و از خروج خودروهای استان تهران به خارج از استان ممانعت به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار فیروزکوه گفت: طبق اعلام نتیجه کار توسط نیروی انتظامی و اداره راهداری حدود ۶۰ درصد ترددها در محورهای شهرستان و در درون شهر نسبت به هفته اول نوروز کمتر شده است.

 

وی از بازگرداندن ۹۵۱ خودرو از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از این شهرستان به مبدا خبر داد و گفت: تا کنون خودرویی به پارکینگ منتقل نشده و ۱۹ خودرو نیز که مقررات طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده و بر این تخلف اصرار داشتند جریمه ۵۰۰ هزار تومنی شدند.

 

یوسفی جمارانی با تاکید بر اجرای جدی طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: این طرح با هدف کاهش تماس‌های بین افراد به دنبال به حداقل رساندن فاصله‌ای می‌باشد که بیش از یک ماه است به واسطه ویروس کرونا در بین مردم زیاد شده تا در نهایت سلامت و آرامش گذشته مجدد به جامعه برگردد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه بالغ بر ۳۱ هزار نفر از شهروندان در سامانه ارزیابی سلامت ثبت نام کرده‌اند گفت: از این تعداد غربالگری ۳۰ هزار نفر در شهرستان انجام شده است که معادل ۹۰ درصد جمعیت ۳۳ هزار نفری شهرستان است و از تمام مردم می‌خواهیم ثبت نام در سامانه ارزیابی سلامت و پیگیری سلامت خود از این طریق را انجام دهند.

 

فرماندار فیروزکوه در پایان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی مدافعان سلامت خاطر نشان کرد: کادر درمانی در این راستا از جان خود مایه گذاشته‌اند و باید همه علاوه بر قدردان بودن از زحمات این قشر همکاری‌های لازم را داشته باشند تا این بیماری نه تنها شدت نگیرد بلکه هر چه زودتر مهار شود.

پایان پیام/659

منبع: شبستان

کلیدواژه: غربالگری کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فرماندار فیروزکوه طرح فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۰۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز صبح سه‌شنبه در نشست شورای سلامت شهرستان دیر با اشاره به فرسودگی و عمر بالای ناوگان اورژانس، اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت خیرین در حال پیگیری برای واردات ۳ دستگاه آمبولانس از طریق کشورهای امارات و قطر به شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه رایزنی‌هایی در این زمینه از طریق دانشگاه علوم پزشکی و ناظر گمرکات استان داشته‌ایم، افزود: به محض گرفتن مجوز این آمبولانس‌ها وارد شهرستان می‌شوند و خوشبختانه افراد خیری هستند که می‌توانند مشکل ناوگان بهداشت و درمان را حل کنند.

باربرز، مهمترین مشکل شهرداری‌های شهرستان دیر را کمبود اعتبارات دانست و گفت: یکی از مؤلفه‌های تخصیص اعتبارات، جمعیت است که به دلیل جمعیت کم دیر نسبت به سایر شهرستان‌های استان، اعتبارات شهرداری‌های ما کم است و بسیاری از پروژه‌ها به همین خاطر انجام نشده است.

وی افزود: متأسفانه ار نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تاکنون عوارض آلایندگی بین شهرداری‌های جنوب استان توزیع نشده است.

فرماندار شهرستان دیر خواستار ورود جدی تمام ادارات مرتبط با پسماند به این موضوع شد و خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود گرفتن جلسات متعدد درباره پسماند اقدام عملی در این رابطه انجام نداده‌ایم که انتظار است ناظرین و مجریان در این زمینه حساسیت بیشتری به خرج دهند.

وی، راه حل مشکلات شهرستان را کار جهادی برشمرد و افزود: برای حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان باید اراده جمعی داشته باشیم.

کد خبر 6086215

دیگر خبرها

  • ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • کبودراهنگ در فرزندآوری پیشتاز است
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • گلایه مندی نانوایان فیروزکوه از کیفیت آردهای توزیعی
  • اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مراکز درمانی کبودراهنگ
  • سقوط آزاد نرخ باروری متوقف شد / آغاز غربالگری SMA از سال جاری