Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@09:19:51 GMT

یارانە سە ماهە اول سال بە‌صورت یکجا پرداخت شود

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۰۱۳۷

یارانە سە ماهە اول سال بە‌صورت یکجا پرداخت شود

یهمن مرادنیا عصر در جلسه ویدئو کنفرانس وزیر کشور با استانداران سراسر کشور در خصوص بررسی و رفع نواقص طرح فاصله گذاری اجتماعی با بیان اینکه سرانه درآمدی مردم استان نسبت به دیگر استان‌ها پائین‌تر است، اظهار داشت: جهت حل برخی از مشکلات اقتصادی اقشار آسیب پذیر در دوران بیماری کرونا اگر امکان پذیر است دولت یارانه سه ماهه اول سال را بصورت یکجا به حساب خانوارها واریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این شرایط دولت می‌تواند یک بسته سبد مواد غذایی را تهیه و در میان خانواده‌های کم درآمد و بی بضاعت تقسیم کند که این امر می‌تواند به رونق تولید در بخش کشاورزی کمک کند.

مرادنیا با اشاره به اینکه هم اکنون نرخ تضمینی مرغ در کشور 129 هزار ریال و در کردستان کمی بیش از 100 هزار ریال در بازار عرضه می شود، گفت: بی گمان با ادامه این روند بخش تولید ضربه خواهد دید و آثار آن در دو ماه آینده پدیدار خواهد شد و برای جلوگیری از این موضوع دولت بهتر است یک سبد غذایی تهیه و میان خانوارهای کم بضاعت تقسیم کند.

وی افزود: خیرین استان کردستان از آغاز بیماری کرونا بصورت مستقیم دو میلیارد تومان کمک کردە اند کە جای تقدیر و قدردانی دارد.

مرادنیا ادامە داد: در سطح استان کردستان ٦۰ هزار بستە مواد بهداشتی بە ارزش ۲۵ میلیارد ریال میان خانوادە‌های کم بضاعت و حاشیەنشین تقسیم شد و در تلاش هستیم برای ۱۰ هزار خانوار بستەهای مواد غذایی تهیە و توزیع کنیم.

استاندار کردستان همچنین به اجرای طرح فاصله‌گذاری در استان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح از همان روز ابلاغ در کردستان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این طرح ۲۵ نقطه استان با ۴۵۰ نیرو کنترل می شود و با توجه به تاکید رئیس جمهور محترم مبنی بر مدارا با مردم تاکنون در این طرح ۵۵ مورد جریمه و ۱۰ توقیف خودرو داشته‌ایم.

مرادنیا در ادامە سخنان خود بە بستە شدن ورودی و خروجی شهرهای استان بە مناسبت روز طبیعت و سیزدە بە در خبر داد و گفت: در جهت کنترل شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از تجمع مردم از عصر دوازدهم فروردین همە خروجی‌ها و و ورودی تفرجگاه‌های خارج شهر مسدود می‌گردد.

استاندار کردستان همچنین بە تصمیم تامین الکل برای واحدهای تامین کنندە مواد ضد عفونی کنندە از جانب وزارت صمت واکنش نشان داد و اظهار داشت: در کردستان چهار واحد تولیدی خط تولیدشان را برای تولید مادە ضد عفونی کنندە تغییر دادند و مواد ضد عفونی کنندە را با ۵۰ درصد قیمت کمتر تولید می‌کنند کە این تصمیم می‌تواند تولید در این واحدها را متوقف کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا خودرو طبیعت مشکلات اقتصادی مواد غذایی وزیر کشور بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند

استاندار کردستان در بازدید از کارخانه تراکتور سازی در سنندج که به مناسبت هفته کار و کارگر انجام شد، گفت: تقویت و ایجاد چرخه تولید در کردستان مستلزم جذب سرمایه‌گذار و فراهم نمودن بستری جهت نگهداری و ماندگاری سرمایه‌گذار در استان است.

اسماعیل زارعی کوشا گفت: امکانات و توانمندی‌های این کارخانه به عنوان یک واحد بزرگ ملی با دستیابی به تکنولوژی ساخت انواع تراکتور با تامین ۴۰ درصد نیاز‌های داخلی، مازاد محصولات خود را به بازار‌های خارجی صادر می‌کند.

وی تولید و اشتغال را از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر توسعه اقتصاد دانست و گفت: صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور و به تبع در استان هستند لذا حمایت از صنایع و واحد‌های تولیدی سهم موثری در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

استاندار کردستان مجموعه تراکتور سازی کردستان را یکی از سرمایه گذاری‌های موفق استان دانست و گفت: قطعا مدیریت بالغانه و بدون حاشیه در این کارخانه همراه با تلاش بی وقفه کارکنان این مجموعه شرایط مطلوبی را برای ثبت رکورد در تولید و صادرات این محصول فراهم کرده است و رضایت‌مندی موجود بین پرسنل نشان از مدیریت مجرب و همکاری و حمایت دستگا‌های ذیربط است.

 کارخانه تراکتور سازی کردستان از سال ۱۳۸۳ در سنندج تاسیس شده و امسال تولیدات خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داده است.

یکی دیگر از افتخارات این شرکت تولید انحصاری تراکتور مدل ۲۸۵ بوده که ویژه صادرات است و خریدارانی در کشور‌های منطقه دارد و علاوه بر تامین نیاز داخلی به کشور‌های افغانستان، عراق، سوریه، سودان، ونزوئلا، آفریقا، کویت، هلند، ترکیه و یمن تراکتور صادر می‌کند.

تراکتور سازی کردستان یکی از شرکت‌های موفق گروه تراکتور سازی ایران است و این واحدی صنعتی عمده تولیداتش را صادر می‌کند و در سال گذشته نیز در این زمینه عملکرد چشمگیری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ در شهر جدید مهستان
  • ایجاد پایگاه نوآوری یافته‌های تحقیقاتی جهش تولید در کامیاران
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • زنجیره ارزش فرش دستباف در کردستان ایجاد می‌شود
  • پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • جریمه، تاوان قاچاق مواد سوختی در مرند