Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: جلوی شتاب همه‌گیری کرونا ویروس در شاهرود تا حدود زیادی گرفته شده و ۸۰ درصد مبتلایان به‌صورت قطعی بهبود یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا چمن عصر امروز در دیدار ویدئوکنفرانسی با نشست مشترک کمیته بهداشت و سلامت ستاد مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان با تشکل‌های صنفی نظام پزشکی این استان که با هدف بحث و بررسی علمی پیشگیری مقابله با کروناویروس انجام شد، اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور دارای هویت ملی و بین‌المللی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اصالت و هویت علمی و مستقل دانشگاه‌ها برای مقابله با کرونا ویروس باید حفظ شود و گروه‌های اپیدمیولوژی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود بسیار با هم هماهنگ هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود افزود: برای مقابله با کرونا ویروس به دنبال شناسایی دقیق کلیه موارد هستیم و آمارهای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سمنان و شاهرود به‌صورت علمی و شفاف ارائه می‌شود.

چمن بیان کرد: طرح جامع پژوهشی برای تحلیل همه‌گیری کرونا ویروس در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مصوب شد و تمامی اطلاعات با رویکرد کاربردی گردآوری و تجزیه و تحلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بستر علمی خوبی برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان شکل گرفته است، عنوان کرد: از ماه‌های دی و بهمن، حرکات ویروس کرونا در کشور تا حدود زیادی قابل پیش‌بینی بود و اقدامات خوبی در سطوح مختلف ملی و منطقه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود اضافه کرد: اگر تمهیدات جامع نبود، شرایط شاهرود در همه‌گیری کرونا ویروس بسیار دشوار می‌شد و آمار ابتلا و مرگ و میر چندین برابر ارقام کنونی بود.

چمن اظهار کرد: در بهترین حالت تا پایان اردیبهشت‌ماه و در بدترین حالت ممکن در شهریورماه می‌توان کرونا ویروس را در کشور مهار کرد.

وی با بیان اینکه تحلیل اطلاعات و رصد شاخص‌ها و تعیین روند همه‌گیری مشروط بر رعایت قواعد تخصصی خیلی خوب و کمک‌کننده هست، تصریح کرد: جلوی شتاب همه‌گیری کرونا ویروس در شاهرود تا حدود زیادی گرفته شده و عملیات مقابله و کنترل با اقتدار در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با بیان اینکه توزیع اقلام حفاظت فردی برای همکاران جامعه پزشکی و پرسنل درگیر و خانواده‌های آنها انجام شد، افزود: انسجام و وحدت رویه سیاسی در استان سمنان برای مقابله با کروناویروس کم‌نظیر است.

چمن بیان کرد: بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ مورد مشکوک به کرونا ویروس تاکنون به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود مراجعه داشته‌اند و تقریباً همین تعداد به مراکز شبانه‌روزی و ۱۶ ساعته درمانی شرق استان سمنان مراجعه کرده‌اند.

وی تأکید کرد: بیش از ۸۰۰ مورد بستری مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان‌های شرق استان سمنان انجام شد و تاکنون ۳۶۲ مورد آزمایش مثبت بوده است و ۸۰ درصد مبتلایان به‌صورت قطعی بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود خاطرنشان کرد: از همکاری بی‌دریغ جامعه پزشکی و اعضای نظام پزشکی تقدیر کرده و برای هرگونه همکاری علمی و تخصصی اعلام آمادگی می‌کنیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی سمنان شاهرود کرونا رضا چمن بیمارستان امام حسین مقابله با کرونا ویروس برای مقابله با کرونا همه گیری کرونا ویروس کرونا ویروس استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته

به گزارش جام جم آنلاین البرز، شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز در مراسم بزرگداشت مقام دندانپزشک که با حضور دبیر شورای دندانپزشکی وزارت بهداشت در محل دانشکده دندانپزشکی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد رشد ۵۰ درصدی در عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته هستیم و این حرکت رو به رشد بسیار ارزشمند است.
وی با تاکید بر ارزش خدمات دندان پزشکی بیان کرد: مهارت یک دندانپزشک هدیه لبخند زیبا به انسان هاست و چه بسا اعتماد به نفس یک فرد در گرو هنر دندان پزشکان است.
وی با تاکید بر قبولی ۱۰۰ درصدی دانشجویان دندانپزشکی در آزمون علوم پایه که مایه مباهات است؛ تاکید کرد: رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندان پزشکی در یک سال گذشته قابل ستایش است.
آرزو آقاکوچک زاده رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز نیز در این مراسم درباره فعالیت‌های صورت گرفته بیان کرد: همه ۵۳ دانشجوی شرکت کننده در آزمون علوم پایه اسفند ماه سال ۱۴۰۲ موفق به کسب نمره قبولی شدند که باعث مسرت است.
آقاکوچک زاده خاطر نشان کرد: میان تمام دانشکده‌های دندانپزشکی کشور، واحد توسعه تحقیقات بالینی صرفا در دانشکده دندانپزشکی البرز وجود داشته و فعال است و اقدامات بسیار ارزشمندی در این واحد در حال انجام است. وی خبر داد: در خرداد ماه امسال نخستین همایش ملی تحقیقات میان رشته‌ای در دندانپزشکی و علوم پزشکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز