Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@03:58:15 GMT

وزیر مستعفی منصور هادی: امارات به دنبال تجزیه یمن است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۰۲۰۶

وزیر مستعفی منصور هادی: امارات به دنبال تجزیه یمن است

وزیر مستعفی دولت منصور هادی با تاکید بر اینکه عربستان و امارات از اهداف اولیه مداخله نظامی خود در یمن منحرف شده اند، تاکید کرد امارات به دنبال تجزیه جنوب یمن و تسلط بر آنجاست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «صالح الجبوانی» وزیر حمل و نقل دولت مستعفی منصور هادی در یمن دخالت امارات در کشورش را در چارچوب طرح تجزیه و نابودی این کشور خواند و عربستان را به چشم پوشی در قبال اقدامات آن در یمن متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزیر مستعفی دولت منصور هادی امروز دوشنبه در پیامی صوتی گفت:« ما برابر امارات ایستادیم زیرا خیلی زود متوجه طرح تجزیه طلبانه و ویرانگر آن در یمن شدیم».

الجبوانی گفت: «عربستان نسبت به اقدامات امارات در یمن چشم پوشی می‌کند و نمی‌دانیم خود را به نادانی می‌زند یا با آنها همدست است؛ اما ما هرج و مرجی که در عدن و جنوب یمن رسوایی به بار آورده را هرگز نمی‌پذیریم».

وی افزود: «ما علیه طرح‌های تجزیه طلبانه مشکوکی که نقض حاکمیت و شرافت یمن و تصمیم ملی مستقل و تمامیت ارضی آن است، می‌ایستیم».

الجبوانی گفت: «دولت یمن توافق با ریاض را امضا کرد، اما مانع بازگشت ما به عدن شدند. ما دولت یمن را نصیحت کردیم که  به گونه‌ای رفتار نکند که به عوامل هرج و مرج خلاق در جنوب یمن فرصت عمل بدهد، اما کسی به حرف ما گوش نکرد».

الجبوانی گفت که از سمت خود استعفا داده زیرا در منصب خود نتوانسته از حقوق یمنی‌ها صیانت کند.

او درباره نخست وزیر  گفت: «معین عبدالملک سعید از زمانی که متصدی نخست وزیری شده هیچ نشستی با مسئولین وزارت حمل و نقل نداشته  و مشاوران کم سن و سالی که اطراف او را احاطه کردند دولت او را اداره می‌کنند و از همین رو در مدیریت شرایط اقتصادی و اجتماعی دشوار یمنی‌ها ناکام بوده است».

او گفت که نخست وزیر قصد داشت بر همه مسائل کاری در وزارت حمل و نقل تحت تسلط خود داشته باشد و او با این اقدام مخالف بوده است.

وزیر مستعفی گفت که  ائتلاف مغایر با همه اهدافی که به خاطر آن در یمن مداخله نظامی کرد عمل می‌کند.

وزیر مستعفی دولت منصور هادی گفت: «عربستان یا باید به اجرای توافق ریاض کمک کند و یا دست خود را از این توافق بیرون کشد که در این صورت عدن ظرف چند ساعت آزاد می‌شود».

الجبوانی روز یکشنبه هم در گفت‌وگو با روزنامه القدس العربی تاکید کرد که عملیات طوفان قاطعیت ائتلاف سعودی از اهداف مد نظر خود منحرف شده و به سمت و سوی دیگری کشیده شد.

به گفته او امارات با تشکیل گروه‌های شبه نظامی در مناطق جنوب یمن به دنبال تجزیه این کشور بودند و از همین رو در پنجمین سال از آغاز تجاوز نظامی به یمن افق سیاسی در این کشور نا مشخص است.

انتهای پیام/.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر مستعفی امارات یمن جنوب وزیر مستعفی منصور هادی جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

به گزارش «تابناک»، علیرضا محمدزاده، کارشناس خودرو، درباره تأثیر مصوبه مجلس مبنی بر اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو به «انتخاب» گفت: اولین اتفاقی که با این مصوبه می‌افتد، افزایش قیمت خودرو و تحت تأثیر قرار گرفتن از این اقدام است؛ از آن مهم‌تر دلال‌ها فعال‌تر می‌شوند و کلاهبرداری بیشتر خواهد شد. خریدار واقعی که برای استفاده دنبال ماشین است با تنگنا بیشتر مواجه می‌شود و تنها کسی که سود می‌کند دلال است. دولت از سال گذشته اعلام کرده که با مالیات دنبال جبران کسری بودجه است و روی تنها چیزی که مالیات نبسته‌اند هواست.

وی در ادامه در رابطه با چالش‌های قیمت‌گذاری پژو پارس در روز‌های اخیر بیان کرد: واقعیت قضیه این است که پژوپارس هیچ تکنولوژی روزی ندارد، راحتی ندارد و کم مصرف هم نیست. علت اینکه عده‌ای سینه چاک این ماشین هستند، به جز بیست درصد که علاقه‌مند به این ماشین هستند، جمعیت زیادی که برای حاشیه سود زیاد این خودرو و احتمال قطع تولید، دنبال پژو پارس هستند. در تمام خودرو‌های بازار وقتی خبر توقف تولید منتشر شود، مردم به سمت آن ‌می‌روند. البته به نظر من همان بیست درصد که مصرف‌کننده واقعی هستند اهمیت بیشتری دارند. طبیعتا تا زمانی که شرکت تولید‌کننده دولت باشد و نظر دولت در آن تأثیر‌گذار باشد این اتفاقات رخ می‌دهد. پژو پارس هیچ حرفی برای گفتن ندارد و سال هاست از رده خارج است.

محمدزاده درباره وضعیت بازار خودرو در نیمه اول ۱۴۰۳ گفت: اولین اتفاقی که در خودرو می‌افتد و همچنان هم ادامه دار است، دخالت دولت است. تا زمانیکه دولت در بازار خودرو دخالت مستقیم دارد، طبیعتا آینده‌ی خوشی برای خودرو به وجود نخواهد آمد. در این کشور از دستمال کاغذی تا خودرو، همه درگیر دولت است. وقتی کشور نتوانسته یک رابطه‌ی درست با جهان برقرار کند و بحث دلار و... هم تبدیل به یک چالش شده است، چه توقعی دارند که خودرو سامان پیدا کند. دولت اگر با همین فرمان جلو برود و شعار‌های غیرحقیقی بدهد، مطمئن باشید بازار امسال بدتر خواهد شد و قیمت‌های فعلی برای 6 ماه دیگر یک آرزو می‌شود.

دیگر خبرها

  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری
  • جلسه جدید دادگاه پسران معاون مستعفی قوه قضائیه / مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • هوش مصنوعی چه نقشی در مدیریت شهر دارد؟
  • مقام مستعفی ارتش اسرائیل: ۷ اکتبر روز سیاهی برای من است
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان