Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تصمیم جدی برای مبارزه با ویروس کرونا و عزم ملی برای شکست این ویروس بسیاری از نهادها و سازمان‌ها به صورت خودجوش اقدام به تولید تجهیزات پزشکی کردند. یکی از لوازم مهم در این زمینه طراحی و تولید کیت‌های آزمایشی بود که خوشبختانه بار دیگر دانشمندان و متخصصان کشور، با جهادی مثال زدنی توانستند به میزان انبوه این وسیله مورد نیاز را برای کشور تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ تشخیص کووید ۱۹ در عرض ۲۰ دقیقه با کیت‌های آزمایش جدید

در تازه‌ترین اخباری که در این زمینه به دست آمده، هادی زهیری مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله از اهدای کیت‌های آزمایشی ساخت کشورمان به آمریکا خبر داد. 

او در توضیح این اقدام گفت: ما با دولت آمریکا دشمن هستیم، نه مردمش و کیت‌ها تحویل سفارت سوئیس شدند. 

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کیت آزمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشور‌های دیگر

  به گزارش­ ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­حنان حسن بلخی افزود:­ ­اگر یک بیماری واگیر در کشوری شیوع یابد به سایر مناطق نشر پیدا خواهد کرد و مشکل‌آفرین خواهد بود. وی ادامه داد: آنچه که در سازمان جهانی بهداشت به عنوان اولین و مهم‌ترین موضوع در کشور‌های عضو اهمیت دارد، حصول اطمینان از سلامت شهروندان خودشان است. همچنین کمک‌های علمی و نوآوری با شرکت در برنامه‌های نوآوری و علمی سازمان جهانی بهداشت اهمیت بالایی دارد. حنان حسن بلخی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه علوم پایه و توانایی‌های درمانی پیشرفت مناسبی داشته است. اما مهم‌ترین مسئله تلفیق آموزش پزشکی و نظام ارائه خدمات در ذیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. همچنین ایجاد دسترسی به مناطق دور افتاده و روستایی و همچنین همه استان‌های کشور از طریق نوآوری، برنامه سلامت خانواده و برنامه مدافعان سلامت بسیار مناسب و تاثیرگذار بودند. وی افزود: امیدوارم سفر‌های آتی را نیز به ایران داشته باشم تا شاهد رخداد اتفاقات مثبت در زمینه بهداشت و درمان و سلامت در جمهوری اسلامی ایران باشیم. بیماری هیچ مرزی نمی‌شناسد و باید برای تقویت سیستم سلامت تمام تلاش خود را به کار گیریم و در این راستا باید پیشرفت در زمینه سلامت در تمام کشور‌های عضو رخ دهد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • کنعانی: ایران پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است
  • تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشور‌های دیگر
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • برگزاری اولین کنگره ملی طب ایرانی در خرداد ۱۴۰۳
  • برگزاری اولین کنگره ملی طب ایرانی در خردادماه ۱۴۰۳
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • تامین ۱۰۰ درصدی کاغذ و مقوای مورد نیاز چاپ کتب درسی از طریق تولید داخلی