Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@00:18:03 GMT

دانشجویان ایرانی در ایتالیا قرنطینه هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۰۷۰۲

دانشجویان ایرانی در ایتالیا قرنطینه هستند

یک منبع مطلع در سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم گفت: دانشجویان ایرانی در ایتالیا در وضعیت قرنطینه قرار دارند.

به گزارش مشرق، این منبع مطلع در سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم اظهار کرد: وزارت خارجه ایران تلاش‌های خود را در ایتالیا افزایش داده و درخواست برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی را مضاعف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پیگیری ایران برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی از ایتالیا

این منبع آگاه با بیان این که پیگیری‌ها در سطح کلان در حال انجام است گفت: ایرانی ها به مانند ایتالیایی‌ها ملزم به رعایت قرنطینه هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از دانشجویان ایرانی در شهرهای رم و میلان به سر می‌برند و منتظر صدور مجوز برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی به کشور هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روز یکشنبه از پیگیری جدی درخواست بازگشت دانشجویان ایرانی شاغل در ایتالیا به دلیل وضعیت قرمز کرونا در این کشور خبر داد و گفت: به محض دریافت مجوزهای لازم اقدام برای بازگشت این عزیزان صورت می پذیرد.

«سید عباس موسوی» در خصوص دانشجویان ایرانی شاغل در ایتالیا افزود: با توجه به وضعیت همه گیری و روند رو به بالای کرونا در ایتالیا دهها نفر از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور درخواست بازگشت به کشور را دارند که این موضوع در تهران و رم در دست پیگیری جدی است.

وی افزود: به محض دریافت مجوزهای لازم - با توجه به وضعیت قرمز در آن کشور - اقدام لازم برای بازگشت این عزیزان صورت می پذیرد.

وزارت امور خارجه از طریق ستاد ملی کرونا و سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و دولت ایتالیا موضوع را تا حصول نتیجه دنبال خواهند کرد.

تاکنون طبق آمار جهانی، ۹۷هزار و ۶۸۹ نفر در ایتالیا به کرونا مبتلا شده اند و آمار فوتی ناشی از ابتلا به این ویروس ۱۰هزار و ۷۷۹ نفر بوده است.

بر این اساس، ۱۳هزار و ۳۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا تا به این لحظه دراین کشور بهبود یافته اند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید سید عباس موسوی میلان تهران کرونا ایتالیایی ها وزارتخارجه ایران ستاد ملی کرونا رم سفارت جمهوری اسلامی ایران وزارت خارجه ایران ایتالیا مشرق دولت ایتالیا وزارت امور خارجه ویروس کرونا دانشجویان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۰۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش خبرآنلاین «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898970

دیگر خبرها

  • یولیا زوتوا: عروس ایرانی ها شدم و بسیار خوش شانس هستم
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • سردار آزمون: من به وظیفه ام عمل کردم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا