Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@10:53:06 GMT

ثبت دومین مورد فوتی بر اثر کرونا در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۰۸۰۲

ثبت دومین مورد فوتی بر اثر کرونا در سوریه

وزارت بهداشت سوریه از ثبت دومین مورد فوتی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سانا، وزارت بهداشت سوریه، شامگاه امروز اعلام کرد که یک فرد دیگر نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جانش را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین مورد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در سوریه روز گذشته ثبت شد.

منابع دولتی در سوریه طی روزهای اخیر مبتلا شدن 10 نفر در کشور به ویروس کرونا را تایید کرده بودند.

دولت سوریه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مجموعه تدابیری احتیاطی اتخاذ و اعلام کرده است که فعالیت مدارس و دانشگاه‌ای این کشور تا 2 آوریل( 14 فروردین) به حال تعلیق درمی‌آید.

از دیگر اقدامات دولت سوریه، کاهش شمار کارمندان در ادارات و موسسات بخش عمومی و توقف فعالیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به منظور کاهش تجمعات عمومی بوده است.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو بین‌الملل «نسل‌کشی» در غزه را تائید کرد

عفو بین‌الملل از گزارش سازمان ملل که به این نتیجه رسیده بود که اسرائیل در غزه «نسل‌کشی» انجام داده است، استقبال و اعلام کرد زمان جلوگیری از نسل‌کشی و اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری فرا رسیده است.

براساس گزارش القدس العربی، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین، شامگاه سه شنبه در گزارشی که به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو ارائه شد، گفت: دلایل منطقی وجود دارد که باور کنیم اسرائیل جنایت نسل کشی علیه فلسطینیان در غزه انجام داده است.

اگنس کالامار، دبیر کل عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای گفت که گزارش سازمان ملل بسیار مهم است و باید درخواستی ضروری برای اقدامات دولت‌ها باشد.

او تاکید کرد که کشور‌های جهان باید به تعهدات خود بر اساس کنوانسیون پیشگیری از جنایت نسل کشی عمل کنند و اقدامات مشخصی را برای حمایت از فلسطینیان در غزه انجام دهند.

کالامار گفت: زمان اقدام برای جلوگیری از نسل کشی فرا رسیده است و سایر کشور‌ها باید برای اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری است، بر طرف‌های درگیر فشار سیاسی وارد کنند.

او از کشور‌های سراسر جهان خواست تا از نفوذ خود برای پافشاری بر تعهد رژیم صهیونیستی به قطعنامه، از جمله توقف بمباران و رفع محدودیت‌های ورود کمک‌های بشردوستانه استفاده کنند.

این مقام عفو بین‌الملل ادامه داد: دولت‌ها باید تحریم تسلیحاتی همه جانبه‌ای را علیه همه طرف‌های درگیر اعمال کنند و بر حماس و سایر گروه‌های مسلح فشار بیاورند تا همه اسرای را آزاد کنند.

 او گفت: آتش‌بس دائمی بهترین راه برای اجرای اقدامات موقتی است که دیوان بین‌المللی دادگستری برای جلوگیری از نسل‌کشی، جنایات بیشتر و رنج غیرنظامیان دستور داده است.

کالامار تاکید کرد که کشور‌ها باید تلاش‌های خود را بر تبدیل درخواست‌ها برای آتش‌بس در غزه به یکواقعیت ملموس متمرکز کنند.

 در گزارش سازمان ملل، آلبانیز توضیح داد که رژیم صهیونیستی مرتکب سه نسل‌کشی شد: ایجاد صدمات جدی جسمی یا روانی به مردم، تحمیل عمدی شرایط زندگی با هدف نابودی کامل یا جزئی فیزیکی آنان و تحمیل اقداماتی با هدف جلوگیری از زایمان زنان فلسطینی.

 تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از ۷ اکتبر تا کنون ده‌ها هزار قربانی غیرنظامی، که بیشتر آنها کودک و زن هستند، ویرانی عظیم، یک فاجعه انسانی و قحطی برجای گذاشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • عفو بین‌الملل «نسل‌کشی» در غزه را تائید کرد
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • مواد غذایی موثر بر آلزایمر را بیشتر بشناسیم
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید