Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی بلندیان بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری های سازمان بازرسی کل کشور ، مسعود نصرتی جانشین، رجب صلاحی معاون و راضی مدیر کل سازمان شهرداری های کشور و مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با حضور در سایت کرونای سازمان بهشت زهرا(س) تهران ضمن بازدید از انجام روند مراحل امور شرعیات و رعایت مسایل بهداشتی از تلاشهای شبانه روزی و گمنام پرسنل این سازمان تجلیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی-در این بازدید که با حضور سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) و جمعی از روحانیون و ناظرین شرعی این سازمان و متخصصان بهداشتی و پزشکی کشور انجام شد، بلندیان و هیئت همراه با تجهیزات لازم حفاظت فردی مورد نیاز جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضمن بازدید از روند امور رتق و فتق اموات مسلمین و تکریم و تعظیم خانواده های داغدار و بویژه انجام کلیه امور شرعی متوفی که با حضور روحانیون و ناظران شرعی در سایت مربوط به کرونا  انجام میگردد با تقدیم شاخه گل به پرسنل شریف سازمان بهشت زهرا(س) از آنان تجلیل کردند.

 بلندیان در ادامه این بازدید با تشکر از اقدامات به موقع، فوری و ضروری صورت پذیرفته در خصوص فرایند کفن و دفن اموات مسلمین به ویژه تجهیز و آماده سازی سایت کرونا در سازمان بهشت زهرا(س) گفت: تکریم مردم داغدار و مراجعین در روزهای سخت از آموزه های دینی ما می باشد و خدمات صورت گرفته توسط شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا(س) در این سطح برای کلانشهری مثل تهران در بهشت زهرا(س) قابل قبول و شایسته تقدیر است و شرایط بوجود آماده در شهر تهران با هیچ شهر دیگری در کشور قابل مقایسه نیست.

موضوع کفن و دفن اموات کرونایی این روزها به عنوان یک مشکل بین المللی در کل جهان مطرح و حتی در کشورهای پیشرفته جهان نظیر ایتالیا تبدیل به چالش اساسی شده است، اما سازمان بهشت زهرا(س) تهران حدود ٤٠ روز است بی وقفه و شبانه روزی به تکریم و تعظیم خانواده های داغدار کرونایی با رعایت کلیه مسایل بهداشتی و شرعی پرداخته و این موضوع توسط پرسنل شریف و گمنام بهشت زهرا(س) در حال انجام است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان بازرسی کل کشور بهشت زهرا بهشت زهرا سازمان بازرسی کل کشور شهرداری شهرداری تهران سازمان بهشت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران

تین نیوز

در پی سازمان بازرسی کل کشور علیه شورای اسلامی شهر تهران، هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخشی از یک مصوبه شورای شهر تهران درباره تراکم در احداث بنا را غیر قانونی اعلام و باطل کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، متن رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در اینباره به شرح زیر است:

بر اساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداری (الحاقی ۲۷/۱۱/۱۳۴۵): « مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ نمایند. شهرداری می تواند از عملیات ساختمان های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به وسیله مأمورین خود اعم از آن که ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع باشد، جلوگیری نماید »  و بر مبنای تبصره ۱ همین ماده، در موارد مذکور فوق که از لحاظ اصول شهرسازی یا فنی یا بهداشتی قلع تأسیسات و بناهای خلاف مشخصات مندرج در پروانه ضرورت داشته باشد یا بدون پروانه شهرداری ساختمان احداث یا شروع به احداث شده باشد به تقاضای شهرداری موضوع در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مطرح می شود و شهرداری مکلّف به اجرای رأی کمیسیون های مربوط است و از طرفی هرگونه اتّخاذ تصمیم در خصوص میزان  تراکم و سطح اشغال  در احداث بنا در صلاحیت  کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران  قرار دارد و شوراهای اسلامی شهر فاقد هرگونه اختیار قانونی در این خصوص هستند.

بنا به مراتب فوق، تبصره ۲ الحاقی به بند ۳ـ۱ از مصوبه شماره ۲۸۸۱ مورخ ۱۴۰۰/۸/۳۰ شورای اسلامی شهر تهران که متضمن اتّخاذ تصمیم در رابطه با سطح اشغال و تراکم است، خلاف قانون و خارج از حدود اختیار بوده و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می شود.

این رأی براساس ماده ۹۳ قانون دیوان عدالت اداری (اصلاحی مصوب ۱۰/۲/۱۴۰۲ ) در رسیدگی و تصمیم گیری مراجع قضایی و اداری معتبر و ملاک عمل است. با اعمال ماده ۱۳ قانون دیوان عدالت اداری و تسری اثر ابطال مقرره مورد شکایت به زمان تصویب آن مخالفت شد.

رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ـ حکمتعلی مظفری

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • جمع آوری متکدیان درخواست شهروندان تهرانی از بهشت زهرا
  • مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری زیر ذره‌بین شورای شهر | مظفر: ۲ هزار و ۸۷۴ پروژه برای سال جاری شناسایی شدند
  • قم موفق‌ترین کلان‌شهر کشور در حوزه پسماند؛ کاهش میزان دفن مستقیم به صفر
  • نظام بین‌الملل در زمینه مبارزه با مواد مخدر مسئول است
  • کاهش رشد جمعیت متوقف شده است/ تولید نان با آرد کامل در بیش از ۱۸۰۰ نانوایی/ بررسی مالیات بر دخانیات در مجلس/ آغاز تزریق واکسن پنوموکوک و روتاویروس در کشور
  • مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی شهرداری منطقه یک بازدید کرد/ پیشرفت قابل توجه شهرداری منطقه یک در اجرای پروژه‌های ترافیکی