Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@13:30:45 GMT

سطح زیر کشت پنبه ۱۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۰۸۳۹

محمد حسین کاویانی مدیر عامل صندوق پنبه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۱۰ درصدی سطح زیر کشت پنبه خبر داد و گفت: با توجه به عملکرد بذور خارجی و داخلی و رضایتمندی کشاورزان انتظار می‌رود که سطح زیر کشت پنبه افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه اقتصادی بودن تولید در خودکفایی پنبه تاثیر بسزایی دارد، افزود: در هر زراعتی بحث اقتصادی موضوع مهمی است که در میزان سطح زیر کشت تاثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاویانی ادامه داد: مسئله برداشت پنبه بسیار حائز اهمیت است که متاسفانه در زمان برداشت کارگر به اندازه کافی وجود ندارد که این امر بر مشکلات تولیدکنندگان دامن می زند.

استفاده از ماشین آلات برداشت پنبه امری مهم در ارتقای کیفیت

این مقام مسئول با تاکید بر ورود ماشین آلات به مزارع پنبه بیان کرد: علی رغم آنکه وزارت جهاد کشاورزی یارانه و تسهیلات کم بهره برای واردات و خرید ماشین آلات پنبه در نظر گرفته است، اما در ۲ سال اخیر به سبب شرایط تحریم نتوانستیم وارداتی داشته باشیم که امید می رود با رفع تحریم ها بتوان تعدادی از ماشین آلات برداشت را وارد کرد تا با ورود به مزارع به خودکفایی رسید.

به گفته وی، با افزایش سطح زیر کشت پنبه، ورود ماشین آلات برداشت و اقتصادی بودن زراعت خودکفایی پنبه دست یافتنی است.

مدیر عامل صندوق پنبه در پایان با اشاره به اینکه استفاده از ماشین آلات برداشت پنبه در ارتقای کیفیت، کاهش هزینه تولید و خودکفایی پنبه تاثیر بسزایی دارد،تصریح کرد: اگر زراعت پنبه صرفه اقتصادی نداشته باشد، کشاورزان به سمت و سوی کشت دیگر محصولات می روند. به عنوان مثال در حال حاضر قیمت هر کیلو برنج ۲۰ هزار تومان است و در مدت زمان کوتاه تری بدست می آید و چنانچه کشت پنبه برای تولید کننده صرفه اقتصادی نداشته باشد، کشاورزان به سمت شالی می روند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ماشین آلات برداشت سطح زیر کشت پنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفای حریق پنبه یک دستگاه تریلی در چمن بید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی، بار پنبه یک تریلی در منطقه چمن بید، به دلیل نامعلوم، از ساعاتی قبل، دچار حریق شد.

نیروهای آتش نشانی شهر آوا و مجموعه مدیریت بحران، در حال اطفای حریق و ایمن سازی منطقه اند.

در نزدیکی محل حادثه، مجتمع خدماتی رفاهی بین راهیِ امیری هنامه قرار دارد.

مردم منطقه با توجه به مسافرپذیری این محور، تقاضای ایجاد یک پایگاه آتش نشانی دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راه‌سازی در هرمزگان
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در هرمزگان
  • ۱۲ نفر از اعضای باند قاچاق ماشین آلات راهسازی دستگیر شدند
  • اطفای حریق پنبه یک دستگاه تریلی در چمن بید
  • اعضای باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در استان هرمزگان دستگیر شدند
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • تجهیز مدیریت برق شهرستان سبزوار به ماشین آلات و ابزار پیشرفته
  • افزایش بهره وری، از مهمترین راهکار‌های رسیدن به خودکفایی در کشاورزی
  • انهدام شبکه قاچاق ماشین آلات سنگین
  • قیمت خط تولید آب معدنی و خط تولید دستمال کاغذی