Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@22:39:25 GMT

مطالبات قطعه سازان از خودروسازها رو به افزایش است

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۰۹۸۳

به گزارش اکوفارس، آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: متاسفانه هم اکنون تسهیلاتی در صنعت قطعه جذب نشده است. تنها خبر خوب این است که قطعه سازان کوچک مطالبات خود را دریافت کردند، اما مابقی قطعه سازان موفق به دریافت مطالبات نشدند.

او بیان کرد: بخشی از مطالبات در سال گذشته و بخشی قرار است امسال پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران خودرو و سایپا بخش زیادی از مطالبات را پرداخت کردند. هم نظام بانکی و هم خودروسازان وعده پرداخت مطالبات را داده اند.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور افزود: امیدواریم بانک‌ها هم در این خصوص همکاری کنند. هم اکنون ساختار هر ٢ خودروساز درست شده و از ماده ١٤١ خارج شده اند و امکان حرکت آزادانه تری خواهند داشت.

محبی نژاد بیان کرد: ٢٠٠ هزار خودرو توسط قطعه سازان تجاری سازی شد. این نکته قابل ذکر است که اگر مطالبات وعده داده شده را بدهند باز هم طلب ما صفر نخواهد شد. گذر زمان به نفع خودروساز و قطعه ساز نیست و مطالبات را بیشتر می کند.

او تشریح کرد: در شرایط فعلی و تعطیلات نوروزی ٢ هزار میلیارد تومان مطالبات اضافه خواهد شد. با توجه به شعار امسال "جهش تولید" و اگر موضوع کرونا را کنار بگذاریم، قطعه سازان زیرساخت لازم برای تولید پر تیراژ را دارند و باید به سراغ رفع موانع تولید برویم.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور گفت: اکنون یک کارگروه و بسته "جهش تولید " به خوبی در حال تدوین است و تنها بسترسازی و تشریح نیاز است. در بسترسازی شیوه قیمت گذاری قطعه و تامین آن مطرح است که امیدوار هستیم امسال محقق شود و بتوانیم آن را پیش ببریم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: قطعه سازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۰۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، در مجموع ۲,۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قرارداد این سازمان ازجمله داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد واریز شد.

وی در مورد جزئیات این پرداخت افزود: ۱,۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

اسلامی همچنین گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز در آینده نزدیک از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت خواهد شد.

گفتنی است؛ سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱ هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پا را کلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

کد خبر 6086235

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی