Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@02:02:35 GMT

اعضای بدن برادرم را اهدا کردیم

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۱۰۶۹

اعضای بدن برادرم را اهدا کردیم

اعضای بدن پسر جوانی که در جریان سرقت از مغازه موبایل فروشی اش در اسلامشهر به قتل رسیده بود، از سوی خانواده اش اهدا شد.

 به گزارش «ایران» ماجرای این پرونده از روز جمعه هشتم فروردین  سال جاری در پی اعلام یک فقره سرقت منجر به جرح در یکی از مغازه های موبایل فروشی خیابان کاشانی اسلامشهر در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با حضور مأموران  در محل و بررسی دوربین های مداربسته مغازه مشخص شد ساعتی قبل 2 پسر جوان وارد مغازه شده و پس از مجروح کردن فرشاد _ ۲۷ ساله_  و سرقت بیش از ۵۰ گوشی تلفن همراه موجود در گاو صندوق مغازه از محل گریخته اند. این در حالی بود که یکی از همدستان سارقان نیز بیرون مغازه ایستاده و مراقب اوضاع بود که مأموران بلافاصله ردیابی ها را آغاز و ساعتی بعد هر 3 متهم دستگیر شدند. این در حالی بود که فرشاد نیز به علت شدت خونریزی در بیمارستان جان باخت.
بهزاد معصومی برادر مقتول در گفت و گو با گروه حوادث درباره اهدای اعضای برادرش گفت: پس از آنکه برادرم فوت کرد به ما گفتند که در صورت رضایت می توانید برخی از اعضای او را اهدا کنید و جان چند بیمار را نجات دهید. من و برادر دیگرم که در بیمارستان بودیم با این موضوع موافقت کردیم و امیدوار بودیم که با این کار خداپسندانه بتوانیم چند بیمار را درمان کنیم تا ثواب آن به پای برادرمان نوشته شود. اما به مسئولان بیمارستان گفتیم که باید از پدر و مادرمان هم اجازه بگیریم که پس از تماس با آنها هر دونفرشان اعلام رضایت کردند و ما علاوه بر دریچه قلب بافت های هر دو دست و پای او را اهدا کردیم.
وی در خصوص روز حادثه نیز اظهار کرد: من  و فرشاد در همان مغازه با هم شریک و همکار بودیم. متهم روز چهارشنبه به ما مراجعه کرد و گفت یک گوشی برای برادرم می خواهم اما چون او از صبح زود تا دیروقت سرکار است فردا 8 صبح مغازه را باز کنید تا بتوانم به اتفاق برادرم گوشی مورد نظرش را بگیرم. من بخاطر امنیت محل و همینطور توصیه اماکن مبنی بر تعطیلی واحدهای غیرضروری نپذیرفتم اما فرشاد برای اینکه کار او را راه بیندازد شماره همراهش را به او داد و گفت هروقت با برادرت آمدید با من تماس بگیرید تا کار شما را انجام دهم.
وی اضافه کرد: روز جمعه آنها به مغازه رفتند اما قصدشان خرید گوشی نبود بلکه قصد سرقت داشتند و وقتی برادرم مقاومت کرد  ضربه ای به شاهرگ گردنش   زدند و 56 گوشی موبایل را از داخل گاو صندوق سرقت کردند و از آنجا گریختند. لحظاتی پس از این ماجرا خود فرشاد با من تماس گرفت و گفت سریع خودت را به مغازه برسان شاهرگم را زدند. پس از آن بلافاصله به مغازه رفتم و در حالی که خون زیادی از برادرم رفته بود او را به درمانگاه رساندم که پس از پانسمان اولیه با آمبولانس به بیمارستان اعزام شدیم. در آنجا عنوان کردند که به علت بالا رفتن قند خون امکان عمل جراحی وجود ندارد باید صبر کنیم تا قند خونش کاهش پیدا کند. 2 - 3 ساعت بعد کادر درمانی به ما گفتند که باید به فرشاد انسولین تزریق کنیم تا قندش پایین بیاید و بتوانیم او را به اتاق عمل ببریم. بعد هم به یکباره اعلام کردند که به کما رفته است و در ادامه هم خبر فوتش را دادند.
برادر فرشاد  در خصوص بازسازی صحنه جرم هم خاطرنشان کرد: صبح روز دوشنبه صحنه جرم با حضور هر 3 زورگیر قاتل و مسئولان فرمانداری و انتظامی بازسازی شد و مأموران به ما اطمینان دادند که  به پرونده برادرم به طور ویژه و سریع  رسیدگی خواهد شد.
وی در پایان گفت: ما تنها خواسته مان اشد مجازات برای عاملان قتل برادرم است و به هیچ وجه هم از خون او نمی گذریم.


مجید صفاری نیا رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران  
در مورد  پسر جوانی که مرتکب قتل در مغازه موبایل فروشی شده باید بگویم که یک فرد سالم و طبیعی به لحاظ روانشناسی  نمی تواند دست به چنین اقدامی بزند. شاید چنین افرادی به لحاظ ظاهری و شکل صورت همانند اشخاص سالم باشند اما آنها به لحاظ روانی به هیچ عنوان سالم نیستند و نمی توانند هیجانات شان را مثل افراد سالم بروز دهند. به طوری که می بینیم هیجانات این افراد اغلب پخته و بالغ نیست. چه بسا مجرمانی که از لحاظ روانی سالم هستند  در چنین شرایطی فقط  با تهدید اقدام به سرقت  می کنند و دست به جنایت نمی زنند.
نکته بعدی در مورد چنین افرادی نقشه ای است که در ذهنشان دارند. به هرحال یک مجرم  می تواند برای تهدید  از تفنگ های قلابی و وسایل نمایشی استفاده کنند که فقط برای حفظ ظاهر  و ترساندن طرف مقابلش باشد  اما در تصاویری که از این جنایت دیدیم فرد قاتل با اینکه تاکنون سابقه ای به گفته پلیس  در پرونده اش نداشته اما رفتار و اعمالش نشان داد که با نقشه قبلی و بهره مندی از چاقوی بسیار تیزی که همراه دارد تنها به قصد کشتن آمده است  یعنی  در ذهنش چنین پرورانده که اگر موفق شدم که هیچ اگر نه برای رسیدن به اهدافم حتی آدم هم می کشم!
یادمان باشد که در اینگونه افراد زمینه نابالغی هیجانی شکل می گیرد و این رفتار  بی تردید در دوران رشد و بلوغ از سوی اطرافیان  برایشان مشکلاتی  ایجاد شده است. این افراد در مجموع یا دچار اختلالات شخصیتی اجتماعی هستند  یا خودشیفتگی.
البته نکته حائز اهمیت در مورد روابط چنین افرادی آن است که به هیچ عنوان عواطف شان دارای عمق نیست و ممکن است با دوستان و نزدیکانشان که سال ها به ظاهر رابطه خوبی داشته اند به یکباره و سر یک مسأله کوچک به جدال و حتی جنایت برسند.  چراکه این افراد همانند افراد سالم، حس عمیقی از محبت و عاطفه درونی ندارند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میوه کمتر از نرخ مصوب در مغازه‌ها عرضه می‌شود

اسداله کارگر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: علی رغم تقارن ماه رمضان با نوروز، اما کمبودی در عرضه میوه و صیفی نداریم.

به گفته او، با توجه به رکود بازار و فراوانی عرضه، مغازه داران  با سود حداقلی اقدام به توزیع میوه و رقابت می کنند.

کارگر سود مصوب و قانونی میدان مرکزی تا خرده فروشی بر مبنای فاکتور رسمی را ۳۰ تا ۳۵ درصد اعلام کرد و افزود: با توجه به فراوانی بار، اقلام میوه و صیفی با سود ۱۵ تا ۲۰ درصد زیرنرخ مصوب در مغازه های خرده فروشی عرضه می شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران از کاهش قیمت موز خبر داد و گفت: نرخ کنونی هرکیلو موز هندی در میدان مرکزی ۵۰ تا ۶۰ هزارتومان و موز اکوادور ۶۰ تا ۶۵ هزارتومان است.

او گفت: با توجه به آنکه امکان دپوی تره بار وجود ندارد، از این رو برخی اقلام برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • میوه کمتر از نرخ مصوب در مغازه‌ها عرضه می‌شود
  • فرشاد مومنی: بحران‌های اقتصادی کشور از حدود متعارف فراتر رفته است
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • آتش در بازارچه صیقلان رشت مهار شد
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • فرشاد مومنی: به مسئولان کلیدی مملکت هشدار می‌دهم با این وضع، حکومت زمین گیر می‌شود!
  • ۷۵ هزار نفردرآذربایجان غربی خون خود را به افراد نیازمند اهدا کردند
  • فرشاد مومنی: به مسئولان کلیدی مملکت هشدار می دهم با این وضع، حکومت زمین گیر می شود! / اوضاع به نام تولید اما کاملا به کام رباخواران است / نهادهای نظارتی کجا هستند؟
  • پیغام هولناک مقابل خانه ستاره نامدار فوتبال؛ خانواده ات را می کشیم اگر به این تیم برگردی!