Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@20:36:41 GMT

انتقاد ظریف از آمریکا به زبان عربی

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۱۱۰۴

انتقاد ظریف از آمریکا به زبان عربی

آفتاب‌‌نیوز :

ظریف درصفحه رسمی‌اش در توئیتر نوشت: این بیماری همه‌گیر که جهان را فراگرفته و سرنوشت بشر را به خطر انداخته نیازمند همکاری، همبستگی و دعا است.

در ادامه توئیت ظریف آمده است: در طول تاریخ شاهد نبودیم که این‌گونه که رییس جمهوری کنونی آمریکا و تیم همراه [عمل می‌کنند] این‌ چنین به شیوه‌ای بسیار ناپسند از یک فاجعه بشری برای انتقام‌جویی و گسترش نفرت و بهره‌برداری انتخاباتی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف پیشتر نیز در پیامی در حساب انستگرامی خود اعلام کرده بود: جهان برای پیروزی یک اراده اخلاقی در سرپیچی از زیاده‌ خواهی ایالات متحده است، نباید تحریم و مراعات تحریم‌ها بیش از این جنایت جنگی بیانجامد.
وزیر امور خارجه در قسمتی از این پیام تصریح کرده بود که این کریه‌ترین چهره یک دولت معتاد به تحریم است که می‌خواهد با تضعیف ایران در برابر کرونا کارزار ناکام فشار حداکثری را جان دوباره بدهد. تلاش هر لحظه دستگاه دیپلماسی ایران محافظت از سلامت شهروندان است، چرا که مردم همواره بر همه چیز مقدم‌اند.

وی گفته بود: نظام سلامت، شهروندان و دولت ایران به مانند اروپا و ایالات متحده امریکا درگیر مقابله با کروناست، اما آنچه رنج ایرانیان را مضاعف می‌کند،آنچه انتخاب‌ها را در مدیریت بحران محدودتر می‌کند، توامانی تحریم و کرونا است.

وزیر امورخارجه کشورمان اظهار کرده بود: ایران تنها کشوری است که در ستیز رو در رو با بیماری نمی‌تواند تجهیزات و اقلام پزشکی را به سادگی خریداری کند. ترکیب تحریم و کرونا را جسورتر می‌کند و تصمیمات سخت برای مدیریت بحران را دشوارتر.

پیش از این نیز "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و کمیساریای عالی حقوق بشر به همراه روسیه، چین، پاکستان، انگلیس، عراق، ونزوئلا، نیکاراگوئه، کره شمالی و کوبا تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا انجام داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمد جواد ظریف آمریکا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • عکس| تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی
  • تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی! + عکس
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند