Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر افزود: این تصمیم به دستور رییس ستاد اجرایی فرمان امام و بدلیل شیوع کرونا و شرایط اقتصادی مردم گرفته شده است.

وی افزود: هم‌اکنون ۴۰ هزار طرح اشتغال‌زایی خرد و خانگی با ظرفیت ۱۲۰ هزار شغل توسط بنیاد برکت ایجاد شده که همگی مشمول این تنفس خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام گفت: برای دوران پساکرونا هم در نظر داریم تا با راه‌اندازی کلینیک کسب و کار برکت، وضعیت بنگاه‌های اقتصادی مشارکتی را رصد و باتوجه به وقفه ایجاد شده بدلیل کرونا، از آنها حمایت کنیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد اجرایی فرمان امام ( ره ) بنیاد برکت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد اجرایی فرمان امام ره بنیاد برکت ویروس کرونا ستاد اجرایی فرمان امام ره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان از راه‌اندازی خانه نخبگان به عنوان بستری برای شناسایی کنشگران علمی متناظر با نیاز دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان با سیدسلمان سیدافقهی؛ قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان و سیدمحمدهادی سبحانیان؛ معاون وزیر و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سیدافقهی بر لزوم توجه جدی به جذب نخبگان علوم انسانی تاکید کرد و گفت: بنیاد ملی نخبگان نسبت به معرفی نیروهای توانمند به سازمان اداری استخدامی کشور آمادگی کاملی دارد.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان در ادامه از راه‌اندازی خانه نخبگان به عنوان بستری برای شناسایی کنشگران علمی متناظر با نیاز دستگاه‌های اجرایی کشور شامل وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صمت و وزارت نفت خبر داد.

سیدافقهی با بیان اینکه تعریف بنیاد از فرد نخبه نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: در دوره جدید فعالیت‌های بنیاد، نخبه، صرفا نخبگان آکادمیک را شامل نمی‌شود، بلکه نخبگان مدیریتی، اجرایی، مهارتی  و ... نیز در این خانواده به شمار می‌آیند.

تعیین شاخص‌های ارزیابی اساتید در لایه اثرگذاری در دستور کار بنیاد ملی نخبگان قرار گرفت

رویکرد بنیاد در تعامل با نخبگان به سمت شناسایی فعال در حرکت است

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در ادامه با بیان اینکه رویکرد بنیاد در تعامل با نخبگان به سمت شناسایی فعال در حرکت است، گفت: رویکرد اکتفا به خوداظهاری افراد نخبه به پایان راه خود خواهد رسید چرا که ممکن است همه افراد واجد شرایط، خودشان را در معرض اظهار قرار ندهند. در فرآیند شناسایی، حین رفت و برگشت اقدامات میان بنیاد و دستگاه‌ها، نخبه‌های واقعی شناسایی خواهند شد.

سیدافقهی سپس با اشاره به فرآیند طولانی گزینش در پروسه جذب نخبگان گفت: در فراخوان جذب نخبگان در سال 1401 از میان 7هزار نفر حدود هزار و 300 نفر در گزینش علمی بنیاد و کانون ارزیابی مورد پذیرش قرار گرفتند و به دستگاه‌ها معرفی شدند و طبق آخرین آمار از میان این نفرات 189نفر در دستگاه‌ها مشغول به کار شده‌اند.

وی در ادامه تعریف سیستمی کارآمد جهت شناسایی و صحت‌سنجی توانمندی افراد را از الزامات همکاری دستگاه‌ها و بنیاد دانست و این امر را اقدامی در جهت هموار ساختن مسیر سخت و طولانی گزینش قلمداد کرد.

سیدافقهی با بیان اینکه با تعریف جدید از فرد نخبه و مستعد، مسیر تربیت نیز اصلاح می‌شود، گفت: سیاست استفاده بهینه از ظرفیت نخبگانی کشور ایجاب می‌کند، تمرکز بر اثرگذاری بیشینه نخبگان باشد تا در بستر همکاری و در زمان مناسب بهترین بهره‌وری حاصل شود.

در بخش دیگری از این نشست، سبحانیان با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر به‌کارگیری توان و تفکر نخبگان در دستگاه‌های اجرایی و نظام مسائل کشور گفت: پیش از این سیستم اداری کشور به‌صورت سنتی اداره می‌شد و بدنه اجرایی دستگاه‌ها 30سال در همین فضا رشد کرده و با فناوری نامانوس است.

وی ادامه داد: امروز دغدغه ما جذب نخبگان در سیستم است تا سازمان بعد از خروج نیروهای پیشین دغدغه و مشکلی برای جذب نیروی توانمند و اثرگذار نداشته باشد.

همکاری بنیاد با 150هیئت اندیشه‌ورز

در ادامه این نشست، یاسین کیخا؛ معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: بنیاد با 150 هیئت اندیشه‌ورز همکاری دارد که شناسایی اعضای آن به دو صورت فعال وفراخوان محور است. همچنین در دستگاه‌ها میزهای نخبگانی با حضور نخبگان و مدیران و افراد ذی‌نفع فعال است که با رویکردهای متعدد و با تضارب آرا ایده‌های خود را به رای افراد و اجرا می‌رسانند.

وی در ادامه بیان کرد: هدف هیئت‌های اندیشه‌ورز همیشه حل مسئله نیست بلکه گاهی ایجاد گفتمان می‌تواند هدف اساسی آن باشد. لازم به ذکر است رویدادهای نخبگانی نیز با همین هدف و ایجاد فضای واقع‌بینانه از مشکلات کشور برگزار می‌شوند.

آسیب‌های تخطی از قوانین با کمک نخبگان قابل رفع است

فرشاد سلیمانی؛ معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان نیز در ادامه این نشست گفت: برخی از مسائل کشور بدون نظارت و وضع قانون به یکی از ظرفیت‌های تخطی از قوانین موجود تبدیل شده اند که با کمک نخبگان این مسائل قابل حل هستند، به عنوان مثال حوزه رمز ارزها را شاهد هستیم که به سبب نبود قانون و نظارت‌های لازم به یکی از بسترهای فرار مالیاتی تبدیل شده است.

در پایان این دیدار ضمن ایجاد مقدمات همکاری‌های فی مابین بنیاد ملی نخبگان و سازمان امور مالیاتی کشور، مقرر شد: بستر مشارکت نخبگان در حل مسائل ملی فراهم و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • اجرای طرح زراعت چوب در تنگ فنی پلدختر
  • اشتغالزایی بنیاد برکت در شهرستان چگنی
  • زکات موجب افزایش رزق و برکت در زندگی می‌شود