Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:57:58 GMT

محدودیت تردد در بیرجند ۱۲ تا ۱۵ فروردین اعمال می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۱۱۸۶

محدودیت تردد در بیرجند ۱۲ تا ۱۵ فروردین اعمال می‌شود

علی ناصر شامگاه دوشنبه در پیامی اظهار داشت: با تبریک مجدد سال نو و آرزوی روزهایی خوش و سرشار از سلامتی برای همه هموطنان ارجمند، از آنجاییکه امسال به دلیل بیماری همه گیر کرونا، همه برنامه ریزی‌های مردمی و حاکمیتی برای لذت بردن از بهار، با پیوست اکید اولویت سلامتی همراه شده است، شایسته خواهد بود که خاطره بهار ۹۹ را با سلامتی همه عزیزان و همشهریان همراه کنیم و دورهمی‌ها و تفریحات معمول سال‌های قبل، خصوصا در روز طبیعت و سنت دیرینه ما ایرانیان (سیزده نوروز) را به فضایی بهتر و مناسب تر و دیگر روزهای فصل زیبای بهار موکول کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قطعا ماندن این چند روز همه ما در خانه، موجب کاهش شیوع و ان‌شاالله قطع ریشه‌های بیماری منحوس کرونا خواهد شد، لذا اجازه می‌خواهیم که برای احترام به خیل عظیم همشهریان عزیزی که رنج روزهای متمادی در خانه ماندن را متحمل شده‌اند تا خود و عزیزان شان را از بیماری دور نگه دارند و به احترام جانفشانی‌های شبانه روزی کادر درمانی در بیمارستان‌ها که بهترین روزهای خود را نثار سلامتی مردم کرده‌اند، برای آن دسته محدود از کسانی که کرونا را جدی نگرفته‌اند و برای خود و دیگران خطر ایجاد می‌کنند، محدودیت‌های جدی ایجاد کنیم.

فرماندار بیرجند بیان کرد: لذا محدودیت‌های ترافیکی و ممنوعیت حضور جمعیت از روز ۱۲ لغایت ۱۵ فروردین در شهرستان بیرجند به شرح زیر خواهد بود:

۱- ممنوعیت حضور و پارک خودروها در اطراف پارک‌ها و تفرجگاه‌های داخل و خارج از شهر. متخلفین مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. (پارک جنگلی - پیاده راه پیامبر اعظم (ص) و یادگار امام «جاده سلامت» - پارک توحید - پارک خانواده - پارک مصطفی خمینی «آزادی» - پارک وحدت - پارک آزادگان - پارک گنجی - پارک و شهربازی صیاد شیرازی - پارک شهدای گمنام - پارک پروفسور معتمدنژاد «شعبانیه» - پارک پروفسور بلالی «مهرشهر» - پارک نیلوفر - پارک معصومیه - و...)

۲- انسداد محورهای منتهی به بند امیر شاه، بند دره، آبشار چهارده، مزار رزگ، آبشار گیوک، کل شوکت آباد (جاده قدیم شوکت آباد و ورودی شوکت آباد و عمارت تاریخی و محوطه جنب حاجی آباد «مزرعه آموزشی دانشگاه»)، جاده شکرآب، بند ژرف چهکند، روستای خراشاد و روستای نوفرست

دور زدن مسیرها و عدم تبعیت از قانون، جریمه ۵۰۰ هزار تومانی را در پی خواهد داشت.

۳- ورودی کلیه روستاها توسط پایگاه‌های بسیج و دهیاری‌ها کنترل و از ورود افراد غیربومی به همه روستاها ممانعت بعمل خواهد آمد.

فرماندار بیرجند در پایان نوشت: لطفا همگی در خانه بمانیم.

تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی با شناسایی سه مورد مثبت جدید در روز دوشنبه یازدهم فروردین به ۲۸۵ بیمار رسید که از این تعداد تاکنون ۲۲۹ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۲ هزار و ۷۵۷ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی به منظور کاهش تماس‌ها و کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا از بامداد جمعه هشتم فروردین همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی اجرا شد.

پیش از اعمال محدودیت‌های تردد در سطح کشور، بنا به تدبیر استاندار و تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا در خراسان جنوبی ۹ گلوگاه کنترل مراقبتی و بهداشتی در محورهای مواصلاتی استان تعیین شده بود.

اکنون در لایه اول و ۱۱ محور مواصلاتی استان و در لایه دوم و ۱۳ محور بین شهری داخل استان، کنترل‌های لازم با هدف مصونیت مردم در برابر خطر انتشار و انتقال ویروس کرونا انجام می‌شود.

برچسب‌ها بیرجند علی ناصری خراسان جنوبی در خانه بمانیم روز طبیعت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند علی ناصری خراسان جنوبی در خانه بمانیم روز طبیعت بیرجند علی ناصری خراسان جنوبی در خانه بمانیم روز طبیعت خراسان جنوبی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد

به گزارش پارس نیوز ، محسن هرمزی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی‌هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.

به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

وی با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.

در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

طرح جدید ترافیکی کمکی به شب مردگی خیابان‌های پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین