Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزارت امور خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز سرزمین فلسطین، یاد و خاطره مبارزات مردم فلسطین و تجلیل از مقاومت صبورانه مردم این سرزمین را گرامی داشت.
به گزارش خرداد به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت روز سرزمین فلسطین آمده است: ۳۰ مارس مصادف است با سالگرد روز زمین در فلسطین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوم الارض در تاریخ و فرهنگ مبارزاتی مردم فلسطین، یادآور اعتراض و فریاد مردم تحت اشغال فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست است که پس از اشغال سرزمین فلسطین، اقدام به غصب و مصادره زمین‌های ساکنان اصلی سرزمین فلسطین و اسکان صهیونیست‌های مهاجر به جای آنان کردند.
این روز نقطه عطفی در روند مبارزه و مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی به شمار می رود و در نتیجه، یوم الارض همچنان بخش لاینفکی از زندگی سیاسی و مبارزاتی مردم مظلوم فلسطین است که در اعتراض به خشونت، تبعیض نژادی، مصادره زمین، ویران سازی روستاها و آواره شدن فلسطینی‌ها شکل گرفته و تداوم یافته است.
جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره مبارزات مردم فلسطین و تجلیل از مقاومت صبورانه مردم این سرزمین، ضمن محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و طرح جانبدارنه و خلاف اصول و حقوق بین الملل آمریکا موسوم به معامله قرن، اعلام می دارد که استقرار صلح پایدار و عادلانه در منطقه تنها با ادامه مقاومت تا رفع کامل اشغال فلسطین، بازگشت کلیه آوارگان به سرزمین خویش، تعیین نظام آینده فلسطین براساس همه پرسی با حضور کلیه ساکنین اصلی آن و نهایتا تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی بیت المقدس، میسر خواهد بود.
وزارت امور خارجه در این بیانیه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در فلسطین، آزادی فوری اسرای فلسطینی در بند اسرائیل و پایان محاصره غزه و ضرورت ارسال کمک های انسانی و بهداشتی به مردم تحت اشغال فلسطین را مورد تاکید قرار داده  و از سازمان ها و مجامع بین المللی خواسته است تا به وظیفه انسانی و قانونی خود در قبال مردم فلسطین عمل کرده و مانع تداوم جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس و سیاست های نژاد پرستانه این رژیم در فلسطین اشغالی شوند. برچسب ها: وزارت امور خارجه

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزارت امور خارجه وزارت امور خارجه سرزمین فلسطین مردم فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد در راه ترکمنستان است. 

امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و به‌منظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم».

او تاکید کرد «روابط خارجی دولت سیزدهم با صلابت، حکمت و عقلانیت و با دستاوردهای نتیجه بخش و امیدآفرین به پیش می‌رود».

وزیر خارجه ایران همچنین اعلام کرد بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهد کرد.
امیرعبداللهیان روز گذشته نیز در تهران میزبان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بود. 

دیگر خبرها

  • افغانستان شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • طالبان شهرک سازی های جدید اسرائیل را محکوم کرد
  • قدردانی سخنگوی وزات خارجه از نیروی دریایی پاکستان
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • امارات مصادره بخش دیگری از فلسطین را محکوم کرد
  • یادداشت هنیه در دفتر یابود وزارت خارجه ایران