Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:46:21 GMT

نیروگاه‌های خورشیدی فرصت مناسب درآمدزایی مردم

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۱۲۵۷

نیروگاه‌های خورشیدی فرصت مناسب درآمدزایی مردم

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: لرستان جزو شش استان برتر توزیع برق کشور است.

مهندس فریدون خودنیا با بیان اینکه در حال حاضر برق‌رسانی به روستاهای پنج تا ده خانوار را انجام می‌دهیم، افزود: به‌جز یک روستا از پل‌دختر و خرم‌آباد که معارض دارند، تمام روستاهای بالای پنج خانوار در لرستان دارای برق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری زیادی در این رابطه انجام شده است، خاطرنشان کرد: کارکنان ما نقاط صعب‌العبور را هم برق‌دار کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان همچنین با بیان آنکه در این شرکت کارهای خوبی آغاز شده، افزود: یک ماه پیش نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد افتتاح شد.

خودنیا اظهار کرد: دو نیروگاه کوچک در شهرک صنعتی بروجرد افتتاح شده و یک ماه آینده یک نیروگاه در شهرک صنعتی دورود توسط بخش خصوصی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه پنج نیروگاه تا پایان سال ۹۸ افتتاح شده، خاطرنشان کرد: در مناطقی که بحث صنعتی بودن وجود دارد نسبت به احداث نیروگاه اقدام کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان همچنین بیان کرد: نیروگاه‌های خورشیدی فرصت مناسبی برای مردم است.

خودنیا گفت: نیروگاه خورشیدی روی پشت‌بام منازل قابل‌نصب است و به ازای هر  ده کیلووات ماهیانه حدود سه میلیون درآمدزایی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه قرائت کنتورها و آزمایش کنتور را متوقف کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به اینکه بخش وصول مطالبات هم فعلاً متوقف شده است، اظهار کرد: مشترکین تا پایان اردیبهشت‌ماه فرصت پرداخت دارند.

خودنیا گفت: مشترکین برای کارهای جزئی و کم‌اهمیت نیاز به حضور ندارند و سامانه ۱۲۱ آماده خدمات‌رسانی به‌صورت شبانه‌روزی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نيروگاه نيروگاه خورشيدي مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است

توزیع پنل‌های خورشیدی از کارهای شاخصی است که در راستای کاهش سوخت‌های فسیلی، از بین بردن درخت‌ها و کمک به روشنایی مورد نیاز عشایر در شب در دستور کار قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 12 هزار خانوار عشایری با بیش از 70 هزار نفر جمعیت و دارا بودن یک میلیون رأس دام یکی از بزرگترین جوامع عشایری کشور را دارد.

به حق می‌توان عشایر را پیش‌قراولان عرصه اقتصاد مقاومتی دانست، افرادی سخت‌کوش، کم‌توقع و غیور که جز کسب روزی حلال و پاسداری از کیان نظام جمهوری اسلامی اندیشه‌ای در سر ندارند و همواره تاریخ با رشادت‌ها و حضور خود در عرصه‌های مختلف بر این ادعا مُهر تائید زده‌اند.

جامعه عشایری گرچه با مشکلات عدیده‌ای در زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما با اراده راسخ خود در مقابل مشکلات قد خم نکرده و سخت کوشی و از خود گذشتگی را می‌توان از صفات بارز جامعه عشایری دانست.

جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد نظیر سایر عشایر کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، نبود راه‌های ارتباطی مناسب، کمبود آب آشامیدنی، زیرساخت‌های ضعیف بهداشتی و آموزشی، مشقت در تأمین سوخت و آرد و ده‌ها مشکل دیگر روح عشایر کهگیلویه و بویراحمد را سوهان می‌کشد.

انبوه مشکلات انباشته شده در گذر زمان بر گُرده‌ عشایر کهگیلویه و بویراحمد باعث شده تا روز به روز شاهد کاهش جمعیت عشایری باشیم و وارگه‌های عشایری را هر روز خالی‌تر از دیروز ببینیم.

یکی از نیازهای اساسی عشایر تأمین سوخت برای روشنایی و گرمایش سیاه‌چادرهای خود هستند، نیازی که گاه از سرناچاری عشایر را مجبور می‌کند بجان درختان بیفتد و ناخواسته به تخریب منابع طبیعی روی آورد.

در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل پوشش انبوه درختان بلوط و نگرانی‌های موجود در خسارت به این سرمایه گران‌بها جلوگیری از هرگونه خسارت به بلوط زاگرس از ضروریات است.

فضل‌الله آذرفر  اظهار کرد: توزیع پنل‌های خورشیدی یکی از کارهای شاخص ماست که در راستای کاهش سوخت‌های فسیلی، از بین بردن درخت‌ها و کمک به روشنایی مورد نیاز عشایر در شب در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در دو سال گذشته بیش از دو هزار و 400 پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد و در سال‌ جاری نیز با همکاری شرکت توزیع نیروی برق، یک‌هزار و 200 پنل خورشیدی دیگر بین عشایر استان توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: قرار است در سازمان امور عشایر نیز یک تفاهم‌نامه با وزارت نیرو منعقد و سهم استان ما ویژه دیده شود و سهم آورده هر عشایر در این مدت برای هر پنل خورشیدی یک میلیون تومان است، در صورتی که امور عشایر برای هر پنل 12 الی 13 میلیون تومان هزینه کرده است و تلاش شده کمترین مبلغ از عشایر دریافت شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شارژ مجدد باتری پهپادها در حین پرواز / طول عمر پهپادها با سلول‌های خورشیدی پروسکایت
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است
  • ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود
  • اخذ مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی
  • معاملات ۳۰۷ میلیارد ریالی ۲۱ شرکت توزیع در نخستین روز بازگشایی
  • تکلیف تامین ۲۰درصدی برق ادارات استان تهران از منابع تجدیدپذیر
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران