Web Analytics Made Easy - Statcounter

 شیخ «نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز دوشنبه گفت: روز زمین، مناسبتی است تا رنج و مصایبی را به آن‌ها یادآوری کند که همچنان ادامه دارد و نیز شهدایشان را به‌یادآورند که لحظه‌ای از ایستادگی و مقاومت کوتاه نیامدند و نیز حق خود را یادآوری کنند که نمی‌تواند با گذر زمان و سپری شدن سال‌ها از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیخ عزام در بیانیه‌ای به‌مناسبت سالگرد روز زمین اظهار داشت: فلسطینیان امروز چهل و چهارمین سالگرد روز زمین را گرامی می‌دارند تا بر مخالفت خود با تسلیم و سازش تأکید کنند.

عضو جهاد اسلامی با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در مناطق مختلف جهان افزود: در زمانه شیوع کرونا نیاز جهان به ارزشها، همبستگی و عدالت مورد تأکید قرار می‌گیرد.

شیخ عزام ابراز کرد: روز زمین امسال در حالی فرا رسیده است که فلسطینیان با خطر وبای کرونا کنار همه اعراب و مسلمانان و تمام بشریت روبه‌رو هستند.

عضو سیاسی جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: در تمام سال‌های گذشته روز زمین فرصتی برای تأکید بر چنگ زدن فلسطینیان به حقوق و تقویت همبستگی‌شان بوده و امسال ما به این همبستگی برای مقابله با وبا (ویروس کرونا) نیاز داریم که آشکارا عمق بن‌بستی را که جهان در آن به‌سر می‌برد، بر ملا کرده و به‌صراحت نشان داده است که ظلم، استبداد، طمع‌ورزی و سلطه‌طلبی، جهان را به این وضعیت فاجعه‌بار رسانده است، سیاست‌های اروپایی و آمریکایی بیشتر کشور‌های جهان را فقیر کرده و ثروت و قدرت در چنگ مشت اندکی از زورگویان افتاده است.

شیخ عزام اضافه کرد: آمریکا طی دهه‌های اخیر برای تکروی و انحصارطلبی در رهبری جهان تلاش کرده و به نماد شرارت، ظلم و وحشی‌گری تبدیل شده و رنج و مصایب بشر را به بالاترین حد خود رسانده است، ما گمان می‌کردیم که این وبای خطرناک که جهان را درنوردیده است، دولتها، کشور‌ها و ملت‌ها را متحد خواهد کرد، زیرا این ویروس هیچ کس را مستثنی نکرده است و هیچ فرقی میان فقیر و غنی قائل نیست.

عضو جهاد اسلامی سؤال کرد: آیا امکان دارد که این وبا منجر به بازنگری در این سیاست‌ها و پایان دادن به ظلم و سیاست‌های حذف و به انزوا کشاندن، اشغالگری، غارتگری و سلطه‌جویی شود؟

وی تأکید کرد: هیچ نشانه‌ای در خصوص این بازنگری وجود ندارد، زیرا ما می‌بینیم که دولت آمریکا از قربانیان کرونا در بیشتر مناطق خوشحال می‌شود و تحریم‌ها و فشار‌های بیشتری بر برخی کشور‌ها مثل ایران اعمال می‌کند. انسانیت و اخلاق هیچ جایی در سیاست آمریکا ندارد، در حالی که این وبا (کرونا) همه را هدف قرار داده است، به‌نظر می‌رسد دولت آمریکا از آنچه رخ داده، عبرت نگرفته است و به‌نظر نمی‌رسد که سیاستهایش را تغییر دهد یا از منطق باج‌خواهی، فشار، تروریسم و اوباشگری دست بردارد.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: هیچ گزینه‌ای در برابر جهان برای نجات (از کرونا) جز از طریق همبستگی و همکاری وجود ندارد و این کار جز از طریق عدالت و انصاف و بازگرداندن حقوق به صاحبان مظلومش و دست برداشتن از تحقیر ملت‌ها ممکن نیست، پیام روشن است، یک ویروس کوچک ناشناخته پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی پژوهشی را از فهم و تفسیر آن عاجز کرده است، این ویروس باید مردم را به پروردگارشان، خالق هستی و همه‌کاره خلقت و جهان را به راه درست و انسجام و همسویی با سنت‌ها و اراده خداوند بازگرداند.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی افزود؛ این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت نموده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.

کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید نمود و افزود، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

کد خبر 845557 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه ایران و فلسطین فلسطین سازمان ملل

دیگر خبرها

  • اسرائیل باید تنبیه می شد
  • کنعانی: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا
  • وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد