Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@22:16:46 GMT

ردیابی عملکرد ورزشکاران با کفی هوشمند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۱۳۰۶

ردیابی عملکرد ورزشکاران با کفی هوشمند

گوگل تاکنون در زمینه فناوری‌های پوشیدنی با کمپانی‌های بزرگی همکاری داشته که از مهم‌ترین آن می‌توان به ژاکت هوشمند اشاره کرد. گوگل و لیوایز تحت عنوان پروژه Jacquard umbrella این ژاکت هوشمند را طراحی و تولید کردند تا از راه‌های ابتکاری و نوین برای هرچه هوشمندتر کردن لباس‌ها استفاده کنند.

این پروژه حالا یک محصول جدید را ارائه داده و این بار گوگل و آدیداس طی همکاری با یکدیگر کفی‌های کفش هوشمند GMR طراحی کرده‌اند تا مهارت‌های فوتبالیست‌ها ردیابی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کفی‌ها که هم با گوشی‌های اندرویدی و هم با IOS سازگار هستند به تگ‌های Jacquardمجهز شده‌اند وازالگوریتم‌های ماشین یادگیری (machine-learning) بهره می‌برند. این کفی که درون کفش‌های ورزشی قرار می‌گیرد شامل شتاب سنج، ژیروسکوپ است و می‌تواند تعداد شوت‌ها و قدرت آنها، تعداد پاس‌ها و همچنین سرعت و فاصله توپ را اندازه‌گیری و سپس اطلاعات را جمع‌آوری و پردازش کند.
این کفی هوشمند هم برای فوتبالیست‌های حرفه‌ای و هم برای آماتورها قابل استفاده است و از آنجا که آدیداس همکاری گسترده‌ای را با EA Sports نیز آغاز کرده، کاربر می‌تواند امتیازات دنیای واقعی را به دنیای مجازی و اپلیکیشن FIFA Mobile انتقال دهد و در این بازی برای تیمش جایزه کسب کند.
به‌عنوان مثال اگر 40 شوت قدرتمند در محوطه جریمه(پنالتی) واقعی داشته باشد می‌تواند تعداد زیادی سکه در FIFA Mobile ذخیره کند. البته برخی هم علاقه‌ای به گیم ندارند و این اطلاعات می‌تواند در دنیای واقعی فوتبال به آنها کمک شایان توجهی کند. Jacquard tag توسط یک کابل یواس بی‌ در 60 تا 90 دقیقه شارژ می‌شود و نشانگر LED موجود روی این تگ میزان شارژ را به شما نشان می‌دهد. البته این نخستین ردیاب ورزشی در قالب فناوری‌های پوشیدنی نیست و پیش از این نیز کمپانی Playertek که در ساخت ردیاب‌های ویژه میادین ورزشی فعالیت دارد GPS‌هایی تولید کرده بود ولی امروزه رقابت بر سر تولید کوچک‌ترین ردیاب است. قیمت کفی‌های کفش GMR 35دلار است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل‌پلی رفع فیلتر می شود؟

 به گزارش تابناک، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.   

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات از رفع فیلتر گوگل پلی به عنوان یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه نام برد.

  وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.

دیگر خبرها

  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • فیلم| چرا ورزشکاران از فیلم «پرویزخان» گلایه داشتند؟/ نظر دختر سرمربی معروف در مورد «پرویزخان»
  • گوگل‌پلی رفع فیلتر می شود؟
  • خبرخوش زارع‌پور برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی
  • گوگل پلی رفع فیلتر می‌شود؟
  • ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین + فیلم
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • (ویدئو) ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین
  • بیشترین سرچ ایرانی ها در گوگل در فروردین ۱۴۰۳ چه بوده است؟ (اینفوگرافی)