Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@13:15:43 GMT

صنعت خبر در روزگار کرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۱۳۰۷

صنعت خبر در روزگار کرونا

بحران کرونا فشار زیادی به روزنامه ها و صنعت خبر جهان وارد کرده و دراین میان، روزنامه های محلی بیشترین ضربه را خورده اند. با توجه به این که بسیاری از کشورها دورکاری را دردستور کار خود قرار داده اند، بسیاری از رونامه ها هم راهکارهایی متفاوت در پیش گرفته اند. برخی از روزنامه های جهان انتشار نسخه های کاغذی را متوقف کرده و تنها به خبررسانی آنلاین اکتفا کرده اند اما برخی هم با وجود کاهش چشمگیر درآمد، همچنان در تیراژی کم منتشر می شوند و البته در این میان،خلاقیت هایی هم داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال در بریتانیا انتشار بخش عمده روزنامه های محلی west coast متوقف شده است که البته دلیل عمده آن کاهش درآمدهای این روزنامه هاست. برخی از این روزنامه ها در حال حاضر به صورت آنلاین منتشر می شوند ولی به دلیل کاهش درآمدهای حاصل از تبلیغات، برخی انتشار این روزنامه ها را در هاله ای از ابهام می دانند. گفتنی است که پیش از این 60 تا 80درصد از کل درآمد این روزنامه ها از طریق آگهی های تبلیغاتی تأمین می شد که عملاً با توجه به تعطیلی بخش های گردشگری، صنعتی و... در حال حاضر روزنامه ها ازاین درآمدها محروم هستند.
اگر بخواهیم نگاهی به روزنامه های امریکا داشته باشیم هم باید گفت که در کالیفرنیا بیشترآنها دیگربه صورت کاغذی منتشر نمی شوند یعنی یا به صورت آنلاین اخبار را در اختیار مردم قرار می دهند یا به طور کلی فعالیت خود را به بعد از بحران کرونا موکول کرده اند. لازم به ذکر است که صنعت روزنامه درامریکا از سال 2004 تاکنون با مشکلات بسیاری دست به گریبان بود اما روزنامه های محلی وضعیتی نسبتاً مناسب داشتند چرا که می توانستند همچنان جذب آگهی مناسبی داشته باشند. اما حالا در بحران کرونا این روزنامه ها هم غالباً تعطیل شده اند. اهمیت این موضوع تا آنجاست که تحلیلگران مؤسسه Newsonomics کرونا را تهدیدی جدی برای حیات روزنامه های کاغذی می دانند و تأثیر آن برصنعت خبر را از رکود و بحران اقتصادی سال 2008 نیز بدتر می دانند.
با این که روزنامه ها در کانادا و امریکا وضعیت مناسبی ندارند و تعطیل شده اند یا به صورت آنلاین منتشر می شوند استثناهایی نیز در این زمینه وجود دارد و باید گفت روزنامه هایی همچون واشنگتن پست،وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و سیاتل تایمز هنوز منتشر می شوند.
در استرالیا نیز تعدادی از روزنامه ها به صورت آنلاین منتشر می شوند اما این بدان معنا نیست که شاهد انتشار روزنامه های کاغذی نیستیم. برخی روزنامه ها در این کشور دست به اقدام جالبی زده اند و صفحاتی را به روزنامه اضافه کرده اند تا در شرایط اضطراری امروز که دستمال توالت در این کشور کمیاب شده است، مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
در امارات متحده عربی هم شاهد کاهش انتشار روزنامه های کاغذی هستیم و بیشتر به سوی روزنامه های آنلاین رفته اند. درعمان نیزهیچ روزنامه کاغذی منتشر نمی شود و در صورت انتشار آنلاین روزنامه ها هم تنها تا 30درصد نیروی کار اجازه حضور در دفاتر دارند. روزنامه ها در ترکیه و سایر کشورها نیز کم و بیش وضعیتی مشابه دارند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: روزنامه ها صورت آنلاین روزنامه ها منتشر می شوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزگار بحرانی یاران صیادمنش: 9 بازی 3 امتیاز

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از مسابقات هفته سی و پنجم ژوپیر لیگ و پنجمین دیدار از دور انتخابی برای سهمیه لیگ کنفرانس اروپا در بلژیک، تیم وسترلو با بهره‌مندی از اللهیار صیادمنش در فهرست نفراتش، از ساعت 22 امشب (به وقت ایران) در استادیوم هت کویپیه، با لوون، تیم چهارم جدول در مرحله گروهی پلی‌آف دیدار کرد.

یاران صیادمنش که در هشت مسابقه اخیرشان نمایش ضعیفی داشتند و 6 شکست متحمل شدند و دو تساوی به دست آوردند، در دیدار خانگی مقابل لوون هم نتوانستند نتیجه بگیرند و متوقف شدند.

تیم فوتبال وسترلو که در آخرین تقابل خود با لوون سه بر صفر شکست خورده بود، در این بازی هم به تساوی یک بر یک رسید تا 17 امتیازی شود و در قعر جدول مرحله گروهی پلی‌آف انتخابی لیگ کنفرانس در ژوپیر لیگ بلژیک بماند.

اللهیار صیادمنش، مهاجم ایرانی وسترلو که در 11 دیدار این فصل ژوپیر لیگ بلژیک به میدان رفته بود، در دیدار مقابل لوون از دقیقه 61 به زمین رفت که نتوانست نخستین گل خود را به ثمر رساند.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • روزگار بحرانی یاران صیادمنش: 9 بازی 3 امتیاز
  • خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!
  • انتشار برای نخستین بار| سروده رهبر انقلاب و روایت ایشان از «وعده صادق»
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری‌ آنلاین و روزنامه جام‌جم
  • همشهری آنلاین و روزنامه جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدن
  • واکنش‌ها به ال‌کلاسیکو: همه چیز تمام شد (عکس)
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران