Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویش نذر سلامت که در روزگار کرونایی این روزها و با هدف حمایت از کارگران ساختمانی، فصلی و خانواده‌های نیازمند برای نخستین بار در خراسان رضوی راه‌اندازی شد به مثابه روشن کردن چراغ امید برای محرومان و زیان دیدگان ناشی از بیماری کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن است.

به گزارش ایرنا شرایط نابسامان اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا مزید برعلت شده تا کارگران فصلی و روزمزد، دستفروش‌ها و بسیاری از دیگر مشاغل روز درآمد شرایط سخت و اسف‌باری را سپری کنند اما در فضای  تاریکی که وضعیت اقتصادی ناشی از کرونا برای این قشر و خانواده‌های آنان ایجاد کرده است، راه‌اندازی پویش نذر سلامت در خراسان رضوی با مشارکت آستان قدس رضوی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و ستاد حاشیه شهر مشهد برای نخستین بار در کشور تلاشی است در جهت شناسایی این اقشار و حمایت هر چند کم از آنان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حقیقت پویش نذر سلامت، با هدف تأمین بسته‌های سلامت و معیشت برای کارگران ساختمانی و فصلی، دستفروش ها و خانواده‌هایی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند پا گرفته است.

تهیه ۱۵ هزار سبد معیشتی و بهداشتی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: پویش نذرسلامت صرفاً برای کسانی طراحی و راه اندازی شده که بیماری کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن بر زندگی شان تأثیری بسیار منفی داشته و معیشت شان را تهدید کرده است.

حبیب‌الله آسوده افزود: در شرایط کنونی کارگران فصلی، دستفروشان، کارگران روزمزد و مشاغل مشابه آنها پناهی ندارند و به دلیل بیکاری از وضعیت نامطلوبی برخوردارند لذا تلاش شد تا با راه‌اندازی این پویش و تأمین سبدهای معیشتی و بهداشتی به هر اندازه که می توان به آنان کمک کرد.

وی اضافه کرد: در قالب این پویش با همکاری و کمک آستان قدس رضوی تعداد ۱۵ هزار سبد معیشتی و بهداشتی تأمین و تا کنون نیمی از آن بین کارگران فصلی، روزمزد و نیازمندان غیر تحت پوشش دستگاه های حمایتی توزیع شده است.

او ادامه داد: ارزش هر بسته معیشتی  بیش از دو میلیون ریال است و هر بسته شامل ۱۳ قلم کالا از جمله برنج، حبوبات، ماکارونی، رب، روغن، سویا، صابون، ماسک و دیگر اقلام خوراکی و بهداشتی است.


۲۵۰ مرکز نیکوکاری فعال در شناسایی نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: در حال حاضر با کمک دستگاه‌های مختلف و نیز ۲۵۰ مرکز نیکوکاری زیر پوشش کمیته امداد در استان در حال شناسایی و تکمیل لیست اقشار نیازمند دریافت این بسته‌های حمایتی  و جلوگیری از همپوشانی در این زمینه هستیم.

آسوده افزود: هنوز نمی توان آمار دقیقی از افراد مشمول پویش نذر سلامت در مشهد و استان ارائه داد و صرفاً در مرحله کنونی با شناسایی افراد و خانواده‌ها بسته تحویل آنان می‌شود.

۳۰۰ میلیون ریال کمک مردمی

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به «پویش نذر سلامت» به شماره کارت ۳۰۲۵ – ۵۰۱۴ – ۹۹۷۹ – ۶۰۳۷  نزد بانک ملی واریز و یا با شماره‌گیری کد دستوری  # ۸۸ * ۸۸۷۷ *  اقدام به این کار کنند.

آسوده افزود: مردم خیر و نیکوکار استان خراسان رضوی تا کنون در قالب حساب متمرکز تهیه شده برای این منظور  بیش از ۳۰۰ میلیون ریال کمک نقدی واریز کرده‌اند که امیدواریم این میزان افزایش یابد

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اقتصادی ناشی پویش نذر سلامت کارگران فصلی خراسان رضوی کمیته امداد راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیر شبکه بهداشت ودرمان مهریز گفت:شرکت کنندگان مسیر سه کیلومتری میدان پرستار تا میدان شهدای گمنام را به بصورت پیاده طی نمودند.


 آموزش و ارتقاء سلامت و زندگی سالم نیازمند مشارکت و توانمندسازی مردم و جامعه از اهداف این پویش بود.


دکتر مختاری با اشاره به شعار هفته سلامت «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» افزود: اصل خودمراقبتی بی شک کمک شایانی به ارتقای شاخص‌های بهداشتی شهرستان به ویژه شاخص‌های بیماری‌های شایع غیر واگیر نظیر دیابت، فشار خون و سرطان خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • حساسیت فصلی کودکان
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید