Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@00:51:07 GMT

عمان: آتش‌بس در یمن، تنها راه تحقق امنیت در این کشور است

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۱۴۹۲

عمان: آتش‌بس در یمن، تنها راه تحقق امنیت در این کشور است

دولت عمان برقراری آتش بس و از سرگیری عملیات سیاسی در یمن را تنها راه تحقق ثبات و امنیت در این کشور دانست. ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، وزارت خارجه عمان دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که برقراری آتش بس در یمن و از سرگیری عملیات سیاسی تنها راه تحقق ثبات و امنیت در یمن ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارتخانه یاد شده خواستار خویشتنداری همه طرف های درگیر و اجتناب از تشدید درگیری ها در یمن و همکاری با تلاش های سازمان ملل برای برقراری آتش بس در این کشور شد.

در این بیانیه به حملات موشکی اخیر به عربستان اشاره شد و در آن آمده است: مسقط درباره تحولات اخیر یمن ابراز تاسف کرده و تشدید حملات نظامی در یمن را از نزدیک دنبال می کند.

انتهای پیام

 

R1283/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور عُمان اخبار "یمن"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور ع مان اخبار یمن کشور ع مان اخبار یمن آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه تعرض به منافع‌مان را در داخل رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دمشق، غریب آبادی این مطلب را در آغاز برنامه کاری سفر دو روزه خود به سوریه و در جریان بازدید از ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران که در اثر حمله ددمنشانه دشمن صهیونیستی تخریب شد، بیان کرد.
وی خاطرنشان کرد، در این سفر و در گفتگو با مقامات سوری، مسئله تشکیل پرونده قضایی علیه جنایتکاران صهیونیستی را بررسی خواهیم کرد و قطعا در چارچوب نظام قضایی این مهم را به طور مشترک از طریق سازمان‌های بین المللی و مجامع حقوق بشری پیگیری خواهیم کرد.
دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران حمله رژیم صهیونیستی به مقر سفارت کشورمان را کاملا مغایر تعهدات و حقوق بین الملل و همچنین مفاد منشور ملل متحد برشمرد و یادآور شد که این رژیم حتی به تعهداتی که تحت کنوانسیون ۱۹۶۱ ناظر بر حفظ و مصونیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها و کنوانسیون سال ۱۹۷۳ در خصوص افراد تحت الحمایت بین المللی پذیرفته، پایبند نیست.
وی با انتقاد از رویکرد ضعیف شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال جنایت صهیونیست‌ها، خاطرنشان کرد که این شورا تحت مفاد منشور ملل متحد یک مسئولیت آشکار و بارز در حفظ صلح و امنیت بین المللی دارد و می‌بایست اقدامات لازم برای برخورد با رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌داد، اما متاسفانه شاهد برگزاری یک جلسه فوری شورای امنیت بودیم و برخی کشور‌های مدعی مانند انگلیس، فرانسه و آمریکا حتی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را هم محکوم نکردند.
کاظم غریب آبادی در ادامه گفت، از نظر ما شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین المللی و در ایفای وظایف و مسئولیت‌های خودش تحت منشور ملل متحد بسیار ناتوان بود و جمهوری اسلامی ایران هم در همین راستای و براساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد حق دفاع مشروع را داشت و به خوبی این حق را انجام داد.
معاون بین الملل قوه قضائیه کشورمان در خصوص پاسخ به جنگ افروزی رژیم صهیونیستی و عملیات وعده صادق گفت، نیرو‌های مسلح کشورمان با این پاسخ قاطع هم به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشاندند و هم انتظارات مردم را برآورده ساختند.
وی افزود، رژیم صهیونیستی به نحو مناسبی تنبیه شد و هم اینکه اقدام جمهوری اسلامی ایران، از نوع رژیم صهیونیستی نبود، به عبارتی ما فقط اماکن نظامی را هدف قراردادیم و از این جهت اماکن تجمع غیر نظامیان و تاسیسات اقتصادی در دامنه اهداف تعریف شده ما قرار نداشت.
غریب آبادی تصریح کرد، پاسخ جمهوری اسلامی ایران اقدامی تحت حقوق بین الملل و مبانی اصول انسانی و اسلامی صورت گرفت؛ این مسئله مهم است که جمهوری اسلامی ایران اقدامات سیاسی و حقوقی خودش را شروع کرده و ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • قدردانی رودسری ها از پلیس برای برقراری نظم و امنیت
  • محدودیت ترافیکی در مسیرهای منتهی به دیدار رییس جمهور با مردم
  • هرگونه تعرض به منافع‌مان را در داخل رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان
  • حقوق بین‌­الملل، پشتوانه «وعده صادق»
  • از پاسخ قاطعانه مهرزاد دانش تا قدردانی از تحقق «وعده صادق»
  • برقراری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز