Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدری با بیان اینکه بخش زیادی از ساکنان مناطق کم‌ برخوردار و پیرامونی شهر مشهد، کارگران روزمزدی هستند که این روزها و پس از شیوع کرونا با مشکلات اقتصادی و معیشتی جدی مواجهند، گفت: کمک به اقشار آسیب‌پذیر یکی از دغدغه‌های شورای شهر مشهد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» در نشست فوق العاده با شهردار مشهد با بیان انیکه امیدواریم با گذر از این بحران و چالش جهانی، سال جاری را با شرایط مناسبی ادامه دهیم، گفت: اگر حساسیت‌های مدیران استانی و تلاش‌ها و تاکیدات اعضای شورا و شهردار نبود، بدون شک، مشهد امروز شرایط نامناسب‌تری داشت، همین انسجام و همدلی بین مدیران و بخش‌های مختلف یکی از نکات برجسته و موفقیت‌آمیز این روزها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای شهر مشهد تاکید کرد: از این پس هم باید همچون گذشته با دقت کار مردم را دنبال کنیم و پیگیر دغدغه‌های آنها باشیم تا بتوان با کمترین آسیب از این بحران عبور کرد.

 

وی با بیان اینکه بخش زیادی از ساکنان مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی شهر مشهد، کارگران روزمزدی هستند که این روزها و پس از شیوع کرونا با مشکلات اقتصادی و معیشتی جدی مواجهند، گفت: کمک به اقشار آسیب‌پذیر یکی از دغدغه‌های شورای شهر مشهد است.

 

حیدری با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری‌ها در این خصوص باید با پیوست اجتماعی و اقتصادی همراه باشد و از نظرات متخصصان این حوزه‌ها بهره گرفته شود، افزود: پویشی حمایتی در اوایل اسفندماه مطرح شد ولی متاسفانه آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفت و در فضای اطلاع‌رسانی مطرح نشد؛ هرچه سریعتر باید این پویش با جدیت شکل گیرد و مشارکت مردمی را جلب کنیم.

 

رئیس شورای شهر مشهد در خصوص جامعه هدفی که می تواند تحت حمایت قرار گیرد، اظهارداشت: یکی از اصلی‌ترین موضوعات در این زمینه، تهیه بانک اطلاعاتی متقن و قابل اتکاء از اقشار آسیب‌پذیر است، بانکی که برای تهیه داده‌های آن میتوان از شوراهای اجتماعی محلات، بهزیستی، کمیته امداد، کارکنان روزمزد طرف حساب شهرداری، اداره کار و امور اجتماعی و انجمن حمایت از زندانیان استفاده کرد.

 

وی ادامه داد: در جهت اجرای طرح حمایتی از اقشار آسیب پذیر، تمامی نهادها و سازمان‌های مرتبط چون کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران، اداره کل اوقاف و امور خیریه و خیرین و تشکل‌های غیردولتی در یک حرکت جمعی این کار را با مشارکت پیش ببرند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا رئیس شورای شهر مشهد اقشار آسیب پذیر اقشار آسیب پذیر شورای شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف

این‌که چقدر افراد یک جامعه به یکدیگر اعتماد دارند و چقدر به دولت و سیاستمداران اعتماد می‌کنند، باعث شکل‌گیری تعریفی به نام سرمایه اجتماعی است؛ شاخصی که در بزنگاه‌های مهم اجتماعی و سیاسی می‌تواند برای یک کشور راهگشا باشد. اگر نخواهیم با مصداق‌های سیاسی به تشریح اهمیت این شاخص بپردازیم، می‌توان به فراگیری کرونا در ایران اشاره کرد؛ فراگیری بیماری‌ای که کنترل و مهار آن تنیدگی مهمی با سرمایه اجتماعی داشت. شاید به‌دلیل میزان اهمیت مراقبت‌های بهداشتی بود که راه‌حل این چالش پزشکی را می‌بایست در اعتماد عمومی جست‌وجو می‌کردیم. اتفاقی که البته در مقایسه با دیگر کشورها وضعیت ایران را بهتر نشان می‌داد. اعتماد عمومی یعنی انتظار مردم از دریافت پاسخ مثبت به خواسته‌های‌شان از طریق متولیان امور. البته حداقل داده‌های آماری استخراج‌شده از پژوهش‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد این شاخص رو به کاهش است اما در این میان جامعه ایرانی به چه کسانی همچنان اعتماد دارد و ازچه قشروگروهی سلب اعتماد کرده است؟ نکته مهم در میانه نتایج این آمارها این است که بدانیم صرف خوانش داده‌های آماری نمی‌توان به نتیجه درستی رسید و گاه خروجی این داده‌های بدون تحلیل می‌تواند گمراه‌کننده باشد. نتایج آخرین پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان درسال۱۴۰۲نشان می‌دهد که با وجود کاهش سرمایه اجتماعی، همچنان پزشکان، معلمان واستادان دانشگاه اقشار مورد اعتماد در جامعه هستند. با این حال درصد اعتماد «زیاد یا خیلی‌زیاد» به این اقشار نیز حدود۵۰درصد بوده است. همچنین، نتایج این پیمایش نشان می‌دهد با وجود آن‌که درسال۱۳۹۴اعتماد «زیاد یا خیلی زیاد»به هنرمندان و چهره‌های رسانه‌ای حدود ۵۴ درصد بوده، درسال ۱۴۰۲، اعتماد «زیاد یا خیلی زیاد» به سلبریتی‌ها و چهره‌های رسانه‌ای حدود ۱۷درصد گزارش شده است. رد و نشان چرایی افول اعتمادنزد این افراد رامی‌توان درعملکردآنها طی چند سال اخیر درجامعه ایرانی جست‌وجو کرد. البته نکته جالب توجه این است که درمیان سایر اقشار نه‌فقط اعتماد به کسبه و بازاریان کاهش نداشته بلکه چند درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد