Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@16:42:50 GMT

412 طرح در سال جهش تولید تکمیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۱۵۳۰

412 طرح در سال جهش تولید تکمیل می‌شود

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سالی که مزین به جهش تولید است، 412 طرح صنعتی و تولیدی در استان اردبیل تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.


رامین صادقی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال رونق تولید سعی کردیم تا زیرساخت‌های توسعه صنعتی و معدنی استان را فراهم کنیم که در همین راستا با همراهی مجموعه دادگستری استان اردبیل جلسات رونق تولید و رفع موانع سرمایه‌گذاران به صور مرتب برگزار و حمایت همه جانبه از فعالان این بخش انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته اقدامات خوبی در حمایت از تولید و رونق واحدهای صنعتی انجام شد تا در سال جهش تولید بتوانیم به صورت همه جانبه زمینه تحقق اهداف و برنامه‌ها را در این حوزه به وجود آوریم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سالجاری تکمیل و راه‌اندازی 412 طرح صنعتی و تولیدی با اشتغال قابل توجه در دستور کار است که هم اکنون با درصد پیشرفت‌های مختلف این واحدها در حال اجرا می‌باشد.
صادقی مطالبات سرمایه‌گذاران را از سیستم دولتی و بانک‌ها یادآور شد و تصریح کرد: براساس رسته‌ها و گروه‌های صنعتی در یک زمان‌بندی مشخص سعی خواهیم کرد تا در نیمه اول امسال که به نام جهش تولید نامگذاری شده بتوانیم طرح‌های مورد نظر را به تدریج به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

57 واحد راکد فعال شدند
دبیر کارگروه رونق تولید استان اردبیل با بیان اینکه در سال گذشته با تاکید استاندار اردبیل 57 واحد راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند، اظهار کرد: این واحدها که با مشکلات مدیریتی، حقوقی و بانکی روبرو بودند، با نظر مساعد مسئولان استانی از حالت رکود خارج شده و به چرخه تولید بازگشتند.
صادقی نمونه این واحدهای تولیدی را ابریشم سبلان توصیف کرد و گفت: در روزهای پایانی سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد تا این واحد صنعتی از مشکلات حقوقی رهایی یافته و با همراهی یک سرمایه‌گذار جدید تولید خود را از سر بگیرد.
وی ادامه داد: ما در استان با دو دسته واحد تولیدی روبرو هستیم که عده‌ای از این واحدها براساس ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند اما عده‌ای دیگر به ظرفیت‌های واقعی نزدیک شده و در تلاش هستند تا با افزایش تولید و ایجاد اشتغال بتوانند در بازار حضور یابند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خاطرنشان کرد: تمرکز ما بر این است تا صاحبان سرمایه را مورد حمایت و تشویق قرار دهیم تا توان خود را افزایش داده و به ظرفیت واقعی تولید خود را انجام دهند.
صادقی یکی از بحث‌های مغفول مانده را بخش معدنی استان توصیف و تصریح کرد: در شهرستان مشگین‌شهر معدن مس، طلا و مولی‌بدن شناسایی و ذخایر آنها برآورد شده و حتی صنایع غیرفلزی نظیر واحد صنعتی ولید کاغذ از سنگ مجوز خود را دریافت کرده است.
وی گفت: در سالجاری پهنه معدنی جنوب استان نیز آماده واگذاری خواهد بود تا سیمای اقتصاد و اشتغال استان در این بخش متحول شود.

رشد 158 درصدی صادرات در اردبیل
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد وضعیت صادرات استان و جهش 158 درصدی صادرات اردبیل در سال 98 بیان کرد: بیشترین تلاش ما بر این است تا واحدهای تولیدی صادرات محور مورد حمایت قرار گیرند و در سال جهش تولید نیز روی این موضوع هدفگذاری کردیم.
صادقی به موضوع قاچاق نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح اعلام موجودی انبارها و مشخص شدن مبدا و مقصد کالاها بازرسان ما با حضور به موقع سعی دارند تا با همراهی تعزیرات مبارزه بی‌امان را با کالاهای قاچاق انجام دهند.
وی به فعالیت سامانه 124 و دریافت گزارش‌های مردمی از وضعیت عرضه کالاهای مختلف اشاره کرد و افزود: در مقابله با بیماری کرونا تولید محصولات بهداشتی به ویژه مواد ضدعفونی کننده و ماسک افزایش یافته و روزانه 3 هزار عدد ماسک آماده عرضه به بازار است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تهیه و تحویل مواد اولیه تولید مواد ضدعفونی کننده در کارخانجات خبر داد و بیان کرد: علاوه بر مناطق مختلف شهری توزیع اقلام بهداشتی در روستاها نیز با همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در این ایام در دستور کار است.
صادقی در پایان اظهار کرد: با توجه به ضرر و زیان واحدهای تولیدی و صنعتی از قبل بیماری کرونا سعی بر این است تا بعد از رفع این ویروس اثرات و ضرور و زیان ناشی از این فضا مورد ارزیابی قرار گرفته تا در بسته‌های حمایتی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع حمایتی جدی انجام شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی طرح های تولیدی سال جهش تولید معدن و تجارت استان اردبیل رئیس سازمان صنعت جهش تولید انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بازدید میدانی از شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل نشان می‌دهد که به دلیل غفلت و بی‌توجهی مسئولان در عدم بالا بردن ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل، این مجموعه به دنبال بارش باران و سرریز شدن آب آلوده به پساب در این مجموعه به قره‌سو و زمین‌های اطراف شهرستان نمین سرریز شده است.

دبیر شرکت خدماتی شهرک صنعتی اردبیل 2 با تأیید این موضوع و سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل، اظهار داشت: ما تنها تصفیه‌خانه شماره یک را با ظرفیت 2 هزار و 500 متر مکعب تحویل گرفتیم و مدول دوم دارای اشکالات زیادی است و هنوز تحویل گرفته نشده است.

بهزاد اعلمی تصریح کرد: در سال‌های اخیر به صورت مکرر مشکل جمع شدن آب‌های جاری در خیابان‌های شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل و سرریز شدن تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک را به دنبال بارش باران و جمع شدن آب به گوش مسئولان رسانده‌ایم ولی هیچ یک از مسئولان اقدامی عملی در این زمینه انجام ندادند.

وی گفت: صاحبان واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک که به صورت منظم و مرتب شارژ خود را پرداخت می‌کنند، شاکی این موضوع بوده و در 2 روز گذشته معابر شهرک مملو از آب سطحی آلوده به پساب شده و از منگول‌های دفع فاضلاب، آب آلوده سرریز و در خیابان‌ها جاری شده و تردد صاحبان واحدهای تولیدی و مراجعین به شهرک را با مشکلاتی جدی روبه‌رو کرده است.

دبیر شرکت خدماتی شهرک صنعتی اردبیل 2 افزود: متأسفانه برخی از واحدهای تولیدی همچون کارخانه سبلان پارچه 2 برابر ظرفیت خود پساب به تصفیه‌خانه وارد می‌کند و در کنار آن برخی واحدهای تولیدی نیز پساب خود را چندین برابر ظرفیت قبلی وارد این مجموعه کرده که این خود مشکلاتی جدی در این حوزه به وجود آورده است.

اعلمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی واحدهای تولیدی نیز سرب و مواد سمی را وارد تصفیه‌خانه می‌کنند که این خود نگرانی‌ها را چندین برابر کرده است.

وی اضافه کرد: زمانی که ورودی به تصفیه‌خانه بیش از خروجی باشد، قطعا مشکلاتی را در تصفیه پساب و ورود آن به محیط پیرامونی شاهد هستیم که رهاسازی این پساب‌های آلوده به قره‌سو و اراضی اطراف مشکلاتی جدی رقم زده است.

دبیر شرکت خدماتی شهرک صنعتی اردبیل 2 بیان کرد: باید واقعیت‌ها را بگوییم تا مسئولان دنبال راهکار سریع و جدی باشند هر چند که محیط زیست تنها به شکایت بسنده کرده و مدام ما را مقصر می‌داند در حالی که زیرساخت‌ها باید در این شهرک که در مرحله واگذاری زمین در فازهای سه و چهار است، پیش‌بینی لازم برای ظرفیت تصفیه‌خانه و مراحل فروش پساب استاندارد به خود واحدهای صنعتی انجام شود.

اعلمی به آلوده بودن آب این شهرک صنعتی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حالی که باید از منبع آب با کیفیت تحویل صاحبان واحدهای صنعتی شود، متأسفانه آب آلوده تحویل صنعتگران شده و این دغدغه فعالان تولیدی و اقتصادی را چندین برابر کرده است.

فرماندار شهرستان نمین نیز با تأیید این مشکل و ورود پساب آلوده به رودخانه قره‌سو یادآور شد: با مسئولان آب و فاضلاب به صورت مکرر رایزنی‌هایی را انجام دادیم اما متأسفانه مشکل حل نشده و ما شکایت خود را به صورت رسمی از آب و فاضلاب به دادگاه ارجاع دادیم.

طیب امینی تصریح کرد: مسئولان قول داده بودند ظرف یک ماه مشکل فاضلاب ورودی به قره‌سو را برطرف کنند اما این مشکل حل نشده و انتظار می‌رود تدبیری بهتر در این زمینه اندیشیده شود.

وی گفت: متولیان امر به ویژه آب و فاضلاب و در کنار آن محیط زیست باید خروجی آب از تصفیه‌‎خانه به قره‌سو را مورد بررسی قرار داده و در صورت آلوده بودن اجازه این کار را ندهند.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • تزریق سالانه حداقل ۵ هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل
  • تزریق سالانه حداقل ۵۰۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل
  • افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل
  • اشتغال ۸۰۰۰ نفر در شهرک صنعتی ۲ اردبیل
  • اشتغال ۸ هزار نفر در شهرک صنعتی۲ اردبیل
  • بهره برداری از شبکه‌های اصلی پایاب خداآفرین در شهریورماه امسال
  • اشتغال بیش از ۸۰۰۰ نفر در شهرک صنعتی ۲ اردبیل
  • زیرسازی و آسفالت خیابان اصلی ناحیه صنعتی نیر تکمیل می‌شود
  • زیرسازی ناحیه صنعتی نیر تکمیل می‌شود
  • سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو