Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:16:54 GMT

سناتورهای آمریکا ، عربستان را تهدیدکردند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۱۵۵۵

سناتورهای آمریکا ، عربستان را تهدیدکردند

کروز سناتور حزب جمهوریخواه ایالت تگزاس به شبکه سی ان بی‌سی گفت: وی و هشت سناتور حزب جمهوریخواه به تازگی در یک کنفرانس با سفیر عربستان از وی خواسته‌اند تا هرچه زودتر جنگ قیمت نفت با روسیه را پایان دهد زیرا این اقدامات امنیت شغلی تولید کنندگان آمریکایی را تهدید می‌کند. 

کروز افزود: من در تماس تلفنی با شاهزاده ریما بنت بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود سفیر عربستان در واشنگتن به همان‌اندازه که با یک رهبر خارجی تماس می‌گیرم صریحا نظرات خود را بیان کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سناتور ایالت تگزاس در ادامه تاکید کرد که در این تماس سناتورها هشدار دادند که اگر "جنگ اقتصادی" میان مسکو و ریاض ادامه یابد، علیه عربستان سعودی اقدامی انجام می‌دهند اگرچه وی به اقدامات تلافی جویانه خاصی اشاره نکرد. 

کروز در ادامه تهدیدات علیه عربستان گفت: یک سری افدامات وجود دارد که می‌توانیم برای تشدید فشار سیاست خارجی از آنان استفاده کنیم و اگر همچنان به جنگ اقتصادی علیه ایالات متحده ادامه می‌دهید و به دنبال کاهش قیمت نفت در شرایط بحرانی شیوع کرونا هستید ما تعدادی از آن‌ها را رونمایی خواهیم کرد.  

سفارت عربستان در واشنگتن تا کنون در مورد انتشار این سخنان هیچ واکنشی نشان نداده است. 

کروز تاکید کرد که اگر عربستان مسیر خود را تغییر ندهد روابط آن‌ها با ایالات متحده بسیار اساسی تغییر خواهد کرد. 

قیمت نفت خام پس از عدم توافق اوپک با روسیه و کاهش قیمت‌ها توسط عربستان، بزرگ‌ترین سقوط قیمت را در نزدیک به ۳۰ سال گذشته تجربه کرد. 

بهای هر بشکه نفت خام نوع برنت روز دوشنبه ۱۱ فروردین با کاهش هفت درصدی به ۲۳ دلار و سه سنت رسید. 

شاخص نفت غرب تگزاس ایالات متحده (وست تگزاس اینترمیدیت) با کاهش ۵. ۳ درصدی به قیمت هر بشکه ۲۰ دلار مبادله می‌شود درحالیکه قیمت نفت برنت با افت ۶. ۵ درصدی به ۲۳ دلار رسید. 

بنا بر ارزیابی متخصصان، حتی در صورت پایان یافتن جنگ قیمت بین عربستان و روسیه باز هم بهای نفت بر اثر شوک ناشی از شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی افزایش نخواهد یافت و جهان شاهد کاهش ۲۰ درصدی تقاضا برای نفت خام خواهد بود. 
 

برچسب‌ها مسکو اوپک واشنگتن نفت خام سناتور جمهوریخواه عربستان‌ سعودی پروندهٔ خبری سقوط کم سابقه قیمت نفت بعداز اجلاس بد اوپک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو اوپک واشنگتن نفت خام سناتور جمهوریخواه عربستان سعودی مسکو اوپک واشنگتن نفت خام سناتور جمهوریخواه عربستان سعودی قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

به گزارش بلومبرگ، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۸ درصدی به ۲۳۹۰ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا پس از یک افزایش پیاپی ۵ هفته‌ای که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بوده به زیر ۲۳۷۷ دلار رسیده است. قیمت طلا در این مدت یک رکورد جدید ثبت کرد. 

تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند. پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا ۱۵ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا از سوی آسیا مخصوصاً چین بوده است. قیمت طلا علی رغم افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا بالا رفته است. عواملی که معمولاً مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها می‌شوند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۲ کاهش به ۲۸ دلار و ۷۲ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۰۸ درصدی ۹۳۶ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت نزولی شد
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • سناتور آمریکایی، دادگاه لاهه را به نفع اسرائیل تهدید به تحریم کرد
  • ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای ۹۶ دلار نیاز دارد