Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@15:58:17 GMT

اشکها و لبخندها در بارش های بهار 99

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۱۵۷۶

اشکها و لبخندها در بارش های بهار 99

بارش های بهاری هم لبخند می آورند و هم اشک؛حتی پیش بینی های هواشناسان هم نمی تواند ارزیابی دقیقی از شدت این بارش ها داشته باشد. نمونه آن همین بارش هایی است که روز یکشنبه و دوشنبه شب به اوج خود رسید و خسارات مالی و جانی را برجای گذاشت.

  فریبا گودرزی کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی به «ایران» گفت : شدت بارش ها دیروز در نیمه شرقی کشور بود و استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق کرمان را در برگرفته بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود : امروز شرق ، شمال شرق و استان های شرق دریای خزر رگبارهای بهاری خواهند داشت و این سامانه چهارشنبه از شرق کشور خارج می شود.     
  سیل خوزستان یک چوپان را با خود برد
   خوزستان از جمله استان هایی است که در چند هفته گذشته بارش های سیل آسایی داشته است اما گفته می شود بارش ها در روز یکشنبه خیلی شدت داشته است .  کیومرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در گفت و گو با «ایران» تصریح کرد : بارش های جبهه جدید در شمال و شمال شرق استان شدت بیشتری داشته است . به گفته وی میانگین بارش ها در ایذه، باغملک و اندیکا بالای ۶۰ میلیمتر بوده  است . وی افزود : میزان بارش ها در باغملک از ۹۰ میلیمتر نیز فراتر رفته و با یک بارش تندری در بازه زمانی کوتاهی روبه رو شدیم که موجب طغیان رودخانه فصلی شور شد که بخشی از اراضی کشاورزی این منطقه را به زیر آب برد .  وی همچنین از مفقود شدن یک چوپان در منطقه باغملک بدنبال بروز سیلاب خبر داد و توضیح داد : ۲ نفر چوپان که از عشایر کوچ رو هستند با سهل انگاری می خواستند گله شان را از بالا دست عبور دهند که با سیلاب مواجه می شوند و یکی از آنها را سیلاب با خود می برد که تا ظهر دوشنبه علیرغم تلاش های امداد رسانان و مردم جسد این چوپان پیدا نشده است . وی خاطر نشان کرد : خوشبختانه آسیب جدی به زیر ساخت های استان وارد نشده است .
     دریچه سدهای شمیل و نیان باز شد   
   در هرمزگان شدت بارش ها به حدی بود که مسئولان استانی مجبور شدند دریچه های سد شمیل و نیان را باز کنند .   
عبدالحمید سعدینی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان هرمز گان در گفت و گو با «ایران» تصریح کرد : استان ما یکی از استان هایی است که در سال های گذشته همواره با مشکل کمبود آب آشامیدنی روبه رو بوده است و در حال حاضر خوشبختانه تمام سدهای ما تقریباً پراست و همین مسأله به نگرانی ما برای سیل احتمالی دامن می زد .   وی افزود : با بررسی های فنی که صورت گرفت و با تعامل با آب منطقه ای هرمزگان،  دریچه های سد شمیل و نیان که مخزن آن بیش از ۹۵ درصد آب داشت باز شد . وی همچنین در مورد وضعیت سد میناب که اصلی ترین سد این استان به شمار می رود خاطر نشان کرد : خوشبختانه وضعیت سیلاب در بالا دست این سد به گونه ای نبود که بخواهیم دریچه ها را باز کنیم . به گفته وی بر اساس گزارش فرمانداری های استان سیلاب هیچ مشکلی برای زیر ساخت های استان ایجاد نکرده و موردی از آبگرفتی نبوده است . سامانه بارشی دیروز از استان هرمزگان خارج شد .
راه های چندین روستا در کرمان به زیر آب رفت  
   در همین حال مجید سعیدی مدیر کل مدیریت بحران کرمان نیز در گفت و گو با «ایران» تصریح کرد : شدت بارش ها همانگونه که پیشتر هشدار داده شده بود به قدری بالا بود که در ساعات بامدادی روز دوشنبه بیش از ۳۰ میلیمتر بارش ثبت شد .  وی افزود : بررسی های اولیه نشان می دهد برخی راه های فرعی برون شهری  وتعدادی راه روستایی به زیر آب رفته ، همچنین آب چندین روستا قطع شده است . به گفته وی کرمان از چند روز پیش خود را برای سیلاب آماده کرده بود و نیروهای دستگاهای ذیربط کماکان در آماده باش هستند .

  
سیلاب در کازرون ۳ تن از عشایر را با خود برد

سه تن از عشایر مستقر در شهرستان کازرون هنگام بازگشت از چرای دام دچار سیلاب شدند و جان سپردند.

مهرداد جعفری رئیس اداره امور عشایر شهرستان کازرون  با اعلام این خبر  به ایرنا گفت: پدری همراه با پسر و دختر خود برای چرای دام به مراتع این شهرستان در منطقه سرمشهد بخش جره و بالاده رفته بودند که هنگام بازگشت دچار سیل شدند.
وی افزود: تعداد نامشخصی دام همراه این افراد نیز در سیل از بین رفت.

وی با اشاره به اعزام امدادگران هلال احمر برای امدادرسانی به این افراد، گفت: جسد هر سه نفر در دو کیلومتری محل مفقود شدن پیدا شده است.

وی تأکید کرد: قبل از این به عشایر منطقه، هشدار لازم درباره خودداری از چرای دام با توجه به وضعیت آب و هوا داده شده بود.

بنا بر اعلام هواشناسی کازرون، طی یکساعت  در زمان و محل حادثه حدود ۴۰ میلیمتر باران باریده بود.


روز یکشنبه، همچنین دختر ۱۸ ساله عشایر در شهرستان زرین دشت که برای تماشای سیلاب به کنار رودخانه فصلی رفته بود، بر اثر ریزش دیواره رودخانه، در سیلاب سقوط کرد و جان سپرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از وقوع سیلاب بر اثر بارش باران در روستای نایه

از روز گذشته با ورود سامانه بارشی جدید بارش‌ها در اقصی نقاط کشور آغاز شده است و در برخی از مناطق بارش‌ها به قدری شدید بود که موجب وقوع سیلاب شد.

روستای نایه از توابع بخش خلجستان استان قم نیز از این بارش‌ها به نصیب نماند و جاری شدن سیل اهالی روستا را شگفت زده کرد.

شهروند خبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - قم

بیشتر بخوانید:

بارش باران و آبگرفتگی در معابر جاسک + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • سیلاب در خیابان‌های شیراز و غافلگیری مردم + فیلم
  • راهنمای سفر به تایلند؛ سرزمین لبخندها
  • (ویدئو) برف سنگین در بهار کروات‌ها را شگفت‌زده کرد
  • حفر چاه‌های جذبی پاسخگوی بارش‌های شدید کوتاه مدت نیست + فیلم
  • بارش رحمت الهی به وقت بهار در روستای توآباد + فیلم
  • سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • بارش باران شدید باعث جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر شهر زرند شد
  • فیلمی از وقوع سیلاب بر اثر بارش باران در روستای نایه
  • آوای خوش باران در بروجرد پیچید + فیلم