Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برخی افراد بیماری کرونا را جدی نگرفته‌اند و بخشی از این افراد همان کسانی هستند که به مسافرت رفته‌اند و بی توجهی این افراد به توصیه های بهداشتی باعث همه‌گیری این بیماری شده است و موجب گردیده برای مدیریت و حفظ سلامت مردم از حالت هشدار عبور کنیم و به مرحله ی برخورد وکنترل جدی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی زینی‌وند درکارگروه ساماندهی مشارکت مردم در پیشگیری ،کنترل و مقابله با ویروس کرونا که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: درکشور بالاتر از فریضه‌ی نماز جمعه و جماعت و زیارت حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) وجود ندارد که اینها برای حفظ سلامتی مردم به حالت تعلیق در آمده است در حالی که با این تفاسیر باز هم افرادی دست به کارشکنی زده اند. درصد بسیار زیادی از مردم کشور این ویروس را جدی گرفته اند و به مسائل بهداشتی اهمیت می دهند اما فاجعه ی موجود در حال حاضر همین افراد هستند که نه مسائل بهداشتی را رعایت می کنند و نه این ویروس را جدی گرفته‌اند و جان مردم را به مخاطره انداخته اند.

معاون استاندارسیستان وبلوچستان افزود: دستورالعمل کارگروه های ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به فرمانداران ابلاغ شده و آنها موظفند به صورت جدی با وجود تعطیلی های پیش رو امور مشارکت مردمی در هر شهرستان را ساماندهی کنند.

زینی وند گفت: ساماندهی ها باید به شکل محله محور صورت پذیرد و گروه های جهادی نیز در آنها نقش بسزایی خواهند داشت و این ساماندهی ها باید به گونه ای شکل بگیرد که هیچ محله ای بدون متولی باقی نماند.

وی‌با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت نیز می تواند در رفع نیازمندی های بیمارستان ها در بحث تامین  تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی نقش مهمی داشته باشد، ادامه داد: جمعیت هلال احمر نیز باید با تعریف یک شماره حساب مختص به مقابله با کرونا به جمع آوری کمک های مردمی اقدام کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان اظهار داشت: ۷۰ درصد مشاغل کشور در حوزه خدمات فعالیت دارند که با شیوع این ویروس مشاغل آنها تعطیل شده است، بنابراین باید نیازمندیهای معیشتی آنان تامین شود.

زینی وند گفت: مشارکت های مردی در این حوزه می تواند به روند کمک رسانی تاثیر مثبتی داشته باشد.

وی‌در پایان گفت: ویروس کرونا باعث تغییر در ساختار حیات بشری و در حوزه مسائل سیاسی، اجتماعی، حاکمیتی، اقتصادی و ... خواهد شد و برنده ی این مبارزه در آخر کشوری خواهد بود که در این مشکلات به خود و مردمانش باور داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد

رئیس جمهور در گفتگو با استاندار سیستان و بلوچستان ضمن پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در این استان، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

به گزارش مشرق، ‌رئیس جمهور در گفت‌وگو با استاندار سیستان و بلوچستان ضمن پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در این استان، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

‌استاندار سیستان و بلوچستان در این گفتگو گزارشی از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای رسیدگی به سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان آن ارائه کرد.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • فیلم/ استاندار سیستان‌وبلوچستان: برق اکثر روستاهای سیل‌زده وصل شده
  • دستور مخبر برای امدادرسانی همه‌جانبه در مناطق سیل‌زده
  • رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • قطع ارتباط ۳۰۰ روستادرجنوب سیستان وبلوچستان،بر اثر بارش شدید باران
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد