Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت کنتورسازی قزوین با سابقه چند ساله در ساخت کنتور‌های مکانیکی و برقی و بعد از یک دهه واگذاری به بخش خصوصی هنوز نتوانسته معوقات کارگران خود را پرداخت کند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه سادات حسینی نسب؛ شرکت کنتور سازی ایران با چند دهه سابقه در تولید کنتور‌های برق و مکانیکی در سال ۸۷ بنا بر اجرای اصل ۴۴ خصوصی سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما این خصوصی سازی به طرز صحیحی صورت نپذیرفت و شرکت به جوان ۲۰ ساله ای که توانایی و تجربه مدیریت را نداشت، واگذار شد.
در سال ۸۷ بلوک مدیریتی از طرف سات کاپ، سهام خود را جهت فروش به بورس عرضه کرد و کارگران هم تصمیم به شرکت در مزایده گرفتند. این شرکت در سال ۹۲ حدود ۹۰۰ نیروی فعال داشت که حالا این تعداد به کمتر از ۱۸۰ نفر رسیده است. شرکت کنتورسازی قبل از اینکه خصوصی شود، به کشورهای همجوار بخصوص سوریه و عراق کنتور صادر می‌کرد.
عاملی نام شخصی است که شرکت کنتورسازی را خریداری کرد و مالک آن شد. البته وی سهام ۵۷ درصد شرکت را عهده دار شد و به گفته برخی از کارگران این شرکت، از همان روز اول هم که مدیر کارخانه شد، وعده‌هایی همچون تولید کنتور آب، دستگاه کارتخوان، لامپ‌های ال‌ای دی و صندوق‌های فروشگاهی را داد؛ که خیلی از آن‌ها محقق نشد.
مدیر عامل شرکت کنتورسازی ایران به دلیل تخلفاتی که در بورس داشت، مدتی است که در زندان به سر می‌برد ولی شنیده شده که از آنجا خیلی راحت می‌تواند مدیران شرکت را عزل و نصب کند و این موضوع نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه باعث شد تا مشکلات کارگران بیشتر شود.
بیشتر بخوانید: تحصن ۱۴۷ کارگر کارخانه کنتورسازی قزوین در مسجد شیخ‌الاسلام کنتور‌هایی که به خاطر بدعهدی مدیر عامل شرکت کنتورسازی به فروش نمی‌رود زخم خصوصی‌سازی بر سینه کارگران کنتورسازی قزوین سفره‌های کارگران کنتورسازی ایران با خصوصی‌سازی خالی ماند 
یکی از کارگران شرکت کنتور سازی ایران می‌گوید: از سال ۹۳- ۹۲ مشکلات ما زیاد شد؛ اولین تجمعی که برای حقوق داشتیم، بابت سه روز حقوق عقب افتاده بود. وقتی برای اعتراض به اداره کار مراجعه کردیم اداره استان، ما را توبیخ کرد، که چرا به خاطر سه روز حقوق عقب افتاده اعتراض کردید!
این کارگر می‌گوید: با اعتراضات کارگران، دادستان شهرستان البرز به خاطرعدم پرداخت حقوق، مدیر شرکت را بازداشت کرد و طی جلسات کمیسیون امنیت کارگری شهرستان البرز و استان قزوین، حقوق‌های تا سال ۹۴ را تسویه کردند.   این کارگر شرکت کنتور سازی می‌افزاید: در واقع بزرگترین خواسته ما این است که چرا شرکتی که تولید کننده کنتور در سطح خاورمیانه است را به شخص متخصصی واگذار نکردند، صاحب شرکت با صنعت بیگانه است و ما کارگران می‌خواهیم این شرکت را از این آقا بگیرند و به شخص که حرفه‌ای است و کسی که تجربه کار صنعت داشته باشد، واگذار کنند.
بعد از چندین باز اعتراض و اخراج تعدادی از کارگران، در آبان ماه سال ۹۸ حدود ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه کنتورسازی ایران قزوین دوباره در شرکت مشغول به کار شدند. که البته بعد از شروع به کار مجدد، فقط حقوق آبان، آذر و ۷۰ درصد حقوق دی به آن‌ها پرداخت شد و هنوز معوقات قبلی آن‌ها پرداخت نشده. کارگران در این مدت حدود ۱۲۰۰۰ کنتور تولید کردند، اما شرکت توانیر به دلیل اینکه ورژن کنتور‌ها پایین است آن‌ها را خریداری نمی‌کند. به گفته یکی از کارگران علت اصلی این مشکلات بد عهدی مدیر عامل کارخانه است.  
پیگیری کارگران برای دریافت معوقات خود همچنان ادامه داشت تا اینکه حدود ۵ ماه پیش مدیر عامل کارخانه از زندان برای چهارمین بار مدیر کارخانه را عزل کرد و تولید کنتور متوقف شد. به گفته کارگران علت عزل وی به خاطر فروش کنتور‌ها به قیمت مناسب و پرداخت حقوق کارگران است.

در این راستا، حدود ۱۴۷ کارگر کارخانه کنتور سازی به خاطر وعده‌های پوچ مدیر عامل کارخانه در مسجد شیخ الاسلام جنب دفتر امام جمعه قزوین تحصن کردند. یکی از کارگران این کارخانه به خبرنگار ما گفت: بعد از چند ماه تعطیلی کارخانه و پیگیری‌های انجام شده هنوز معوقات هنوز معوقات ما پرداخت نشده است.

وی می افزاید: آبان ماه کارگران کارخانه مجدد مشغول به کار شدند و فقط حقوق ماه‌های آبان، آذر و ۷۰ درصد دی ماه پرداخت کردند.از ۱۹ بهمن ماه کنتوری در کارخانه تولید نشده و حالا از ما خواستند قرارداد یک ماه از اول تا اخر اسفند ماه امضا کنیم ، که این امر باعث تحصن کارگران شد. متاسفانه با وجود اینکه از سال ۹۵ دادگستری دادگاه شکایت کردیم رسیدگی به پرونده‌های ما نشده است.
این فعال کارگری می‌افزادید: با تحصن کارگران کارخانه در مسجد امام جمعه و مسئولین استانی با کارگران صحبت کردند و قول دادند این مشکل را حل کنند، اما کارگران متقاعد نشدند. ما کارگران کارخانه کنتور سازی چندین ماه معوقات خود را دریافت نکرده اند.

لازم به ذکر است، بعد از آخرین تحصن کارگران کنتور سازی ایران در مسجد شیخ الاسلام و پیگیری‌ها انجام شده از سوی مسئولین استانی مبلغ ۱۰ میلیون تومان به حساب آنان واریز شد. متاسفانه  کارگران این شرکت ۳۰ ماهی می‌شود که معوقات خود را دریافت نکرده اند و هر کارگر حدود ۱۰۰ میلیون تومان از شرکت طلب دارد که به گفته یکی از کارگران، قرار شده شرکت را در مزایده‌ای به فروش برسانند تا مابقی معوقات کارگران پرداخت شود.
البته چند روزی است که به دلیل شیوع کرونا کارخانه کاملا تعطیل است. یکی از کارگران کارخانه گفته که طی پیامی به کارگران اطلاع دادند که جهت بهره مندی از بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی و اداره تعاون و رفاه اجتماعی مراجعه کنند  اما با پیگیری‌های انجام شده فرمانداری دریافت بیمه بیکاری کارگران را تایید نکرده و اعلام کرده همچنین چیزی وجود ندارد و کارگران باید مشکل خود را با مدیر عامل شرکت حل کنند.   این کارگر به خبرنگار ما گفته که اگر کارگران بخواهند از بیمه بیکاری استفاده کنند باید مسیولان ابتدا حدود ۵ ماه بیمه کارگران که واریز نشده را پرداخت کنند.   آنچه مشهود است اینکه سازمان تامین اجتماعی با پرداخت بیمه بیکاری کارگران موافقت نکرده، چون شرکت هنوز می‌تواند به تولیدات خود ادامه دهد، اما مسیولان استاتداری معتقدند شرکت کنتور سازی ایران شرکت ورشکسته‌ای است و کارگران میتوانند از بیمه بیکاری استفاده کنند!   این کارگر معتقد است شرکت هنوز تکلیف معوقات کارگران بعد چندین ماه مشخص نکرده. آنها از بین ۱۴۰ کارگر نفر ۱۰۰ را برای دریافت بیمه بیکاری به سازمان معرفی کرده و می‌خواهند این ۱۰۰ نفر را بیکار کنند و فقط ۴۰ نفر را نگه دارند!  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت کنتور سازی ایران خصوصی سازی اعتراض کارگران کنتور سازی ایران کارگران کارخانه کنتورسازی ایران شرکت کنتور سازی شرکت کنتورسازی یکی از کارگران کارخانه کنتور بیمه بیکاری خصوصی سازی مدیر عامل کنتور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی در توزیع برق شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند در این کلانشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد رضا سلاحی با اشاره به ابلاغ 180 برنامه عملیاتی شرکت توانیر برای گذر موفق از پیک تابستان 1403 گفت: توسعه اتوماسیون و هوشمندسازی به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم ماموریت‌های ابلاغی شرکت توانیر یکی از کلید واژه‌های مهم در کنترل پیک بار مصرف است که در تامین پایدار برق، رشد بهره وری، افزایش ضریب اطمینان و ایمنی، مدیریت بار، کاهش هزینه نقش بسزایی دارد.

وی گفت: با هدف ارتقای شاخص قابلیت اطمینان شبکه، با اختصاص اعتبارات ویژه، اقدامات شاخصی در نصب کنتور‌های هوشمند، طرح‌های هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه توزیع اجرایی شده است.

مدیر عامل توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه امروزه عزم جدی جهت مدیریت بار با اتخاذ راهکار‌های متعدد مانند هوشمندسازی شبکه، کنتور‌های هوشمند و همینطور طرح‌های تشویقی در دستور کار قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و همدلی مشترکین اقدامات موثری در راستای استفاده بهینه از انرژی گرانبهای برق صورت خواهد گرفت.

 وی گفت از سال 1401 تاکنون با نصب 200 کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق این شرکت رشد ده برابری داشته است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز گفت: علاوه بر افزایش نقاط کنترل پذیر و فرمانپذیر در شبکه‌های برق با نصب کنتور‌های هوشمند قابلیت پایش لحظه‌ای فراهم شده است.

سلاحی با بیان اینکه تا کنون 20171 کنتور هوشمند در محدوده عملکرد این شرکت نصب شده است گفت: تا کنون 65 درصد تعداد اشتراک‌های ادارات و 90 درصد بار این اشتراک‌ها با نصب 1476 کنتور هوشمند، 100 درصد اشتراک‌های کشاورزی با نصب 14825 کنتور هوشمند، 11 درصد تعداد اشتراک‌های تجاری و 25 درصد بار این اشتراک‌ها با نصب 4053 کنتور هوشمند و 12600 کنتور برق خانگی به کنتور‌های هوشمند کنترل پذیر و فرمانپذیر تجهیز شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز با اشاره به اینکه سامانه هوشمندسازی شبکه برق با استقرار سیستم قرات از راه دور با اولویت کنتور‌های دیماندی (مشترکین صنعتی- کشاورزی- ادارات- مشترکین تجاری) در دستور کار قرار دارد گفت: امکان برقراری ارتباط دو سویه بین شرکت و مصرف کنندگان، جمع آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به شرکت از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کنتور‌های هوشمند است.

سلاحی گفت: ایجاد زیر ساخت‌های فنی و مهندسی، استفاده از طرح‌های انگیزشی و تشویقی و اصلاح نظام تعرفه‌ای همگی در راستای اصلاح الگوی مصرف و سوق دادن انرژی برق بعنوان یک سرمایه ملی به بخش مولد جامعه است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز افزود: انرژی گرانبهای برق به عنوان سرمایه ملی، نه یک انتخاب بلکه یک الزام اخلاقی و اجتماعی است، که خوشبختانه به راحتی و بدون آسیب به رفاه خانواده با رعایت نکات ساده مانند استفاده از دمای آسایش 24 الی 26 درجه سانتگیراد برای وسایل سرمایشی، استفاده حداکثری از نور طبیعی، عدم استفاده همزمان از وسایل پرمصرف برقی و ... می‌توان نقش مهمی در صرفه جویی حداقل 20 درصدی در مصرف برق ایفا کرد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار
  • پایان دو دهه پرحاشیه استقلال و پرسپولیس/ منتظر «هندوانه دربسته»
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون برای واگذاری استقلال وپرسپولیس
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • خریدارهای باشگاه استقلال مشخص شدند