Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی باستی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۶۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در کشور داریم، بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار دانشجو در این مراکز و دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و ۴۰ درصد آنان در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند و کارهای تحقیقی و پژوهشی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت ۹۰ هزار عضو هیئت‌علمی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی کشور، عنوان کرد: ۲۰۰ دانشجو و محقق برتر داریم که جزو یک درصد دانشجویان برتر دنیا هستند و ۱۸ دانشگاه ما جزو یک درصد دانشگاه‌های برتر دنیا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان، با اشاره به رتبه پانزدهم ایران در شاخص تولید علم، اضافه کرد: ایران ۱.۱ درصد جمعیت کل دنیا را دارد، اما دو درصد تولید علم دنیا مربوط به ایران است که سرانه دو برابری تولید علم در کشور را نشان می‌دهد.

باستی، گفت: سه درصد مقالات برتر دنیا در ایران تولید می‌شود، در تولید مقالات پر استناد به‌عنوان زیرساخت پژوهش و فناوری، رتبه بیستم دنیا راداریم. همچنین جایگاه نخست تولید علم در جهان اسلام با سهم ۲۲ درصدی متعلق به ایران است.

وی رتبه شتاب رشد علمی کشور در دنیا را اول دانست و تصریح کرد: ایران جزو هشت کشور دنیاست که به فناوری پرتاب ماهواره و ماهواره‌بر دست‌یافته و عضو باشگاه هسته‌ای هستیم، یعنی به چرخه تولید سوخت هسته‌ای رسیده‌ایم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، خاطرنشان کرد: ایران در زمره ۱۵ کشور دنیا در حوزه سلول‌های بنیادی و هوافضا قرار دارد، ایران قطب پزشکی در منطقه غرب آسیاست و تولیدات نانو دارویی ایران کاربردهای راهبردی دارد. در بیوتکنولوژی، لیزر، نانو فناوری و سدسازی نیز رتبه‌های زیر ۱۵ داریم.

باستی، دستاوردهای علمی و فناوری کشور را حاصل دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان دانست و یادآور شد: مأموریت اصلی پارک علم و فناوری حمایت از ایده‌ها برای تبدیل به کسب‌وکار است؛ نه‌فقط ارائه محصول لذا ایده‌هایی که از پشتوانه دانش و خلاقیت برخوردار هستند و توسط جوانان تحصیل‌کرده و محقق ارائه‌شده‌اند می‌توانند درآمدزا باشند.

وی افزود: پارک علم و فناوری و مراکز رشد در گام نخست به استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کنند، حمایت‌های مالی و تسهیلاتی از شرکت‌ها و ارائه مشاوره‌های حقوقی و مالیاتی و آموزش‌های لازم برای کسب‌وکار و بازاریابی به‌منظور حضور در نمایشگاه‌ها، شبکه‌بندی و صادرات از اقدامات بعدی پارک علم و فناوری است. همچنین استقرار شرکت‌ها در پارک مزایا و معافیت‌های مالیاتی دارد.

این مقام مسئول، پارک علم و فناوری را یک مجموعه دولتی در کنار شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان برای ایجاد کسب‌وکار دانست و اظهار کرد: استان گیلان در حال حاضر ۱۱ مرکز رشد در شهرستان‌های رشت، آستارا، تالش، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رودبار و رودسر دارد؛ البته پنج مرکز در شهرستان رشت واقع‌شده است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «جهش تولید»، متذکر شد: تولید تنها مربوط به امسال نیست و لذا مقام معظم رهبری جهش تولید را در ادامه شعارهای «حمایت از کالای ایرانی» و «رونق تولید» مطرح فرمودند. یکی از اهداف پارک علم و فناوری استان گیلان در سال جدید گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش کارایی آن‌هاست.

وی از راه‌اندازی شهرک علمی – تحقیقاتی استان گیلان برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در این فضای حمایتی خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته فاز هشت هکتاری این شهرک را آغاز کردیم تا این شرکت‌ها بتوانند در آنجا مستقر شوند و کار تولید را پیش ببرند.

کد خبر 496661 برچسب‌ها استان گیلان دانش بنیان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان دانش بنیان شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان گیلان دانشگاه ها تولید علم شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو

گردهمایی دوروزه مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی‌ در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) آغاز شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، گردهمایی دوروزه مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی‌، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) آغاز شد.

 این گردهمایی با حضور 70 تن از مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور برگزار شد.

محمدعلی بخشی‌زاده؛ مدیرعامل شرکت امیدبوم طی سخنانی در این مراسم، بانک‌ها را عهده‌دار مدیریت و هدایت عملیات مالی دانست و اظهار کرد: با ظهور فناوری هوش مصنوعی همه بانک‌ها محکوم هستند که از فناوری‌های تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.

مشکل "کارخانه نوآوری آزادی" حل می‌شود/ تجاری‌سازی مهم‌ترین برنامه ستاد نانو است

بخشی‌زاده با اشاره به وضعیت خدمات بانکی هوشمند با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری صرف نیاز مشتریان را برآورده نمی‌کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مشتریان در کنار خدمات بانکی نیازهای دیگری در حوزه‌هایی چون بیمه، لیزینگ، صرافی و غیره دارند، بنابراین لازم است که اکوسیستم مالی ایجاد شود که فرد زمانی که وارد این اکوسیستم می‌شود، همه خدمات را دریافت کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اکوسیستم مالی دانش‌بنیان، گفت: ما به عنوان ویترین کسب و کارهای دیجیتالی در تلاش برای ایجاد سوپرمارکت مالی هستیم و سعی داریم زنجیره ارزش مشتریان را کامل کنیم.

به گفته وی، نئوبانک از دیگر محصولات این شرکت است و بر اساس آن وقتی فرد وارد پلتفرم خود می‌شود، تمام خدمات بانکی و غیر بانکی را دریافت می‌کند.

وی افزود: ما در حال ایجاد نئوبانک در حوزه‌های صنعتی پتروشیمی و حمل و نقل هستیم.

بخشی‌زاده به همکاری این مجموعه با اداره امور مهاجرین و اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: در این همکاری کارت‌هایی برای ارائه تمام خدمات برای اتباع خارجی صادر شده است.

امیرحسین بهروز، مدیر کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو در ادامه، افزود: عملیات راه اندازی کارخانه طی تفاهم نامه همکاری فی مابین بانک سپه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تاریخ 20 مرداد 1401 آغاز شد.

وی تأکید کرد: این مجموعه در زیست بوم علم و فناوری کشور تلاش دارد تا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانش بنیان کشور، افزایش سهم دانش در زنجیره ارزش فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ و ارتقای زیست بوم نوآوری و کارآفرینی، پاسخ به نیازهای فناورانه و اولویت‌های حوزه هوشمندسازی کشور به اتکای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، حمایت از شکل‌گیری و توسعه کسب و کارهای جدید، نوآورانه و فناورانه دارای پتانسیل ملی و بین‌المللی و در نهایت ایجاد هاب نوآوری حوزه هوشمندسازی و ارتباط هدفمند با فعالین داخلی و بین‌المللی این حوزه به منظور اشتراک دانش و تجربه گام بردارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد
  • طرح های دانش بنیان حمایت می شوند
  • ضرورت به کارگیری هرچه بیشتر از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان