Web Analytics Made Easy - Statcounter

«زهرا امینی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمامی مراکز زیرپوشش این نهاد حمایتی روزانه گندزدایی می‌شود و کادر خدمات این مراکز ملزم شده‌اند که  نظافت و شستشوی سطوح را با جدیت دنبال کنند و اقداماتی چون دایر کردن  اتاق قرنطینه، لغو  ملاقات‌ها و ممانعت از  پذیرش جدید مددجو در این مراکز اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با ابلاغر اعتباری جدید به استان شرایط برای خرید لوازم بهداشتی و ضدعفونی برای مراکز تسهیل شد و تمامی مایحتاج و تجهیزات در این راستا در اختیار مراکز نگهداری قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: مصوبات قرارگاه پدافند زیستی استان با حساسیت در مراکز بهزیستی اعمال می‌شود چرا که طیف بزرگی از این مددجویان دارای ضعف جسمی، کهولت سن  و بیماری‌های زمینه‌ای هستند به‌همین دلیل تماس‌ها به حداقل ممکن کاهش یافته و مراقبت‌ از سلامت این افراد در برابر تهدید کرونا در اولویت است.

یکهزار و ۱۲۰ نفر در استان مرکزی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

  

امینی افزود: تیم‌های متعددی کار نظارت و بازرسی از مراکز را بر عهده دارند و نحوه فعالیت و عمل به دستورالعمل‌ها را بررسی می‌کنند که این تلاش‌ها موجب شد شاهد کمترین آسیب در مراکز باشیم.

وی ادامه داد: ژل شست و شو و مواد ضد عفونی‌کننده برای سالمندان استفاده و از ویتامین‌ها و مکمل های غذایی نیز بر اساس دستور پزشک برای این قشر استفاده می‌شود.

 مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: در هر نوبت کاری مراقب، پرستار، مسئول فنی، آشپز و مدیر داخلی به همراه مسئول مرکز فعالیت داشته و روزهای شیفت این پرسنل نیز افزایش یافته است.

امینی بیان داشت : ارسال دستورالعمل‌های ابلاغی پیرامون پیشگیری از کرونا به مراکز، پرداخت کمک هزینه تهیه اقلام بهداشتی برای مددجویان مراکز شبانه روزی به همراه چند نوبت ضدعفونی و گندزدایی این مراکز، پرداخت کمک هزینه خرید اقلام بهداشتی برای معلولان ضایعه نخاعی و خیلی شدید و همچنین تب سنجی و کنترل مداوم سلامت مددجویان از جمله اقدام های پیشگیرانه و بهداشتی این اداره کل در مراکز بهزیستی استان است.

وی اظهار داشت:برای کاهش استرس و اضطراب از بیماری کرونا و کاهش خروج مردم از منزل، سامانه تلفنی ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۰ به صورت رایگان مشاوره روانشناسی می‌دهد.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان مرکزی بهزیستی روانشناسی شبانه روزی معلولان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بهزیستی استان استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی جاودان شامگاه ۲۷ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق اعلام هواشناسی احتمال بارش باران همراه با رعد و برق  وزش باد شدید در استان وجود دارد به تمامی مراکز بهداشتی درمانی استان اعلام گردید تا تمهیدات لازم را انجام دهند.

وی افزود: در همین راستا در شبکه‌های بهداشت و درمان، معاونت ها و بیمارستان‌ها جلسات کمیته مدیریت بحران برگزار و نیازهای هر مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر لزوم شناسایی مادران باردار و پرخطر و اسکان آنها در مناطق امن و نزدیک به مراکز درمانی، گفت: تمهیدات لازم در راستای خدمت رسانی به مردم به ویژه مادران باردار، کودکان و  سالمندان، تامین تجهیزات دارویی و درمانی، تامین نیروی انسانی متبحر و متخصص اندیشیده و مراکز اورژانس ۱۱۵، مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها در آماده باش کامل باشند.

جاودان بر لغو مرخصی‌ها در همه سطوح اجرایی تاکید کرد و افزود: لازم است تمامی اعضای ستاد آماده‌باش را به زیرمجموعه اعلام و تا سه رده جانشین را تعیین و معرفی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • ۸۱ تن فرآورده دامی فاسد در تهران از چرخه مصرف خارج شد
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • ۱۲۷ هزار کیلو فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد در استان تهران کشف شد
  • پلمب ۱۳۱ واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد
  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی