Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@06:57:47 GMT

تفاوت آلرژی فصلی و کرونا چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۲۰۹۰

تفاوت آلرژی فصلی و کرونا چیست؟

حمید بختیاری کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: وقتی فردی با علائم عطسه، سرفه و تب مراجعه می‌کند، طول مدت علائم، سابقه قبلی بیمار (بویژه علائم آلرژی) و انجام معاینات فیزیکی (در مورد قرمزی و التهاب) تا حد زیادی در تشخیص فرد کرونایی و کسی که دچار آلرژی فصلی شده موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: شخصی که دچار آلرژی است کمتر تب و سرفه‌های شدید خلطی دارد ضمن اینکه فرد سابقه‌ای هم در این زمینه دارد و ناگهانی نیست.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به یکی دیگر از نکات قابل تشخیص و تفاوت بین کرونا و آلرژی فصلی، اضافه کرد: خستگی و ضعف عمومی از مشخصات مهم تشخیص کرونا است در حالی که در آلرژی، فرد چنین مشخصه‌ای ندارد و کاملا سالم، سرحال، چابک و قبراق است.

حمید بختیاری با تاکید بر اینکه سوابق علائم و زمان شروع علائم بیماری نیز در تشخیص بیماری کرونا و آلرژی موثر است، گفت: کرونا یک سیر پیش رونده و تدریجی دارد و فرد دچار سرفه‌های خشک، ضعف عضلانی و تنگی نفس می‌شود در حالی که آبریزش بینی، ریزش اشک و خارش گلو از جمله ویژگی‌ها در آلرژی فصلی است و چنین مواردی در کرونا شایع نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی ویروس کرونا آلرژی فصلی بیماری های واگیر آلرژی فصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

علایم ام اس، غیرقابل پیش‌بینی هستند و شدت آن‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. در حالی‌که برخی افراد دچار خستگی و بی‌حسی می‌شوند موارد شدید ام اس می‌تواند باعث فلج شدن، از دست دادن بینایی و کاهش عملکرد مغز شود.

در ادامه با نشانه‌های ام اس بیشتر آشنا شوید.

رایج‌ترین علائم ام اس 

ابتدا باید بگوییم که ام اس یک بیماری مادام‌العمر است، اما می‌توان آن را مدیریت کرد و محققان نیز به‌طور مداوم به دنبال درمان‌های موثرتر برای آن هستند. موارد زیر به شما کمک می‌کنند تا بدانید نشانه‌های ام اس چیست. این مشکلات ممکن است ابتدا بسیار کم باشند و به مرور تشدید شوند.

 خستگی

مشکلات بینایی

بی‌حسی و گزگز

اسپاسم عضلانی، سفتی و ضعف

مشکلات حرکتی

درد

مشکلات مربوط به تفکر، یادگیری و برنامه ریزی

افسردگی و اضطراب

مشکلات جنسی

مشکلات مثانه

مشکلات روده

مشکلات گفتاری و بلع

البته اکثر افراد مبتلا به ام اس فقط تعداد کمی از این علائم را دارند. اگر نمی‌دانید که علائم ام اس چیست، اما نگران هستید که ممکن است علایم ام اس را داشته باشید به پزشک عمومی مراجعه کنید. علائم این بیماری می‌تواند شبیه به چندین بیماری دیگر باشد؛ بنابراین لزوماً توسط ام اس ایجاد نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید
  • ۵ روش برای تسکین علائم آلرژی فصلی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک در شهر مرزی سراوان
  • از کجا بفهمیم غلظت خون داریم؟ | علائم غلظت خون را بشناسید
  • نشانه‌ها و راه‌های درمانی حساسیت به گردو را بدانید