Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@08:41:53 GMT

ادعای قهرمانی سرپرست باشگاه پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۲۱۵۳

ادعای قهرمانی سرپرست باشگاه پرسپولیس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، مهدی رسول‌پناه درباره ادامه لیگ برتر فوتبال ایران و حرف و حدیث‌هایی که در این زمینه وجود دارد، اظهار داشت: سازمان لیگ باید مانند بسیاری از کشورها با این هدف که بازی‌ها را برگزار کند نه تعطیل، به دنبال برنامه‌ای باشد که به بهترین شکل ممکن و کنترل شده، با رعایت نکات بهداشتی و کنترل همه عوامل برگزارکننده، به صورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا را هم بتواند متقاعد کند که خطری برای برگزاری دیدارها وجود ندارد، به صورت فشرده، پس از گذراندن پیک انتشار و به صورت متمرکز، در شرایطی که می‌توان کنترل بهتری روی آن داشته باشد، چند بازی باقیمانده را برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ما با تعطیلی لیگ مخالفیم، اما این به معنی آن نیست که سلامتی بازیکنان، مربیان، داوران و عوامل برگزارکننده برای ما اهمیت نداشته باشد. ما می‌گوییم می‌توان با رعایت همه جوانب، بازی‌ها را برگزار کرد. اگر هدف آنها تعطیلی لیگ نباشد، می‌توانند لیگ را برگزار کنند. وقتی قرار باشد بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شوند، تهران چند ورزشگاه دارد که قابلیت برگزاری دیدارها را به صورت متمرکز و کنترل‌شده دارند.

آخرین وضعیت مدیرعاملی استقلال و پرسپولیس از زبان معاون وزیر

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: به‌جز ورزشگاه‌های آزادی، تختی، دستگردی، شهدای اسلامشهر و حتی ورزشگاه شهر قدس، زمین‌های چمن مصنوعی زیادی که تیم‌هایی مثل گل‌گهر و نساجی از آنها برای لیگ استفاده می‌کنند، در تهران وجود دارد. هتل‌های زیادی هستند که می‌توانند مانند تورنمنت‌های مهمی که در سطح دنیا برگزار می‌شود، برای مدتی میزبان تیم‌ها باشند و حتی عوامل برگزاری نیز قرنطینه شوند.
رسول‌پناه در پاسخ به این سؤال که با توجه به امکانات موجود فوتبال ایران، این کار شدنی است یا خیر، گفت: کمی سخت است، اما با همین امکانات هم شدنی است. حتی می‌شود از دو زمین کمپ تیم‌های ملی هم برای برخی بازی‌ها استفاده کرد و هر یک از تیم‌ها می‌تواند یکی از این زمین‌ها را به‌عنوان ورزشگاه میزبانی انتخاب کند. ما نمی‌توانیم قبول کنیم با این اختلاف امتیازی که در صدر جدول داریم، لیگی را که می‌تواند خاتمه یابد، همین‌طور تعطیل کنند. قطعاً این وضعیت باید مدیریت شود و تصمیمی درست و منطقی گرفته شود تا انصاف رعایت شود.

وزیر ورزش: سال ۹۹ استقلال و پرسپولیس واگذار می شوند

وی درباره معرفی پرسپولیس به‌عنوان قهرمان در صورت تعطیلی لیگ خاطرنشان کرد: همان‌طور که گفتم، موافق برگزاری بازی‌ها هستیم، نه لغو لیگ، اما اگر بازی‌ها را نیمه‌تمام بگذارند، پرسپولیس در هر شکلی که بخواهیم به آن نگاه کنیم باید قهرمان لیگ معرفی شود. سه دوره قهرمانی پیاپی که از آن بگذریم و نشان‌دهنده قدرت بلامنازع پرسپولیس در فوتبال کشور است، امسال نیز تیم قهرمان نیم‌فصل شده و الان هم اختلاف 10 امتیازی با تیم دوم جدول دارد. طبیعی است با شرایطی که تیم‌ها و رقبای ما در لیگ امسال داشتند و امکان قهرمانی آنها زیر 10 درصد است، دوست داشته باشند لیگ تعطیل شود. همان‌ها که به شکلی گسترده از اولویت سلامتی مردم در این شرایط می‌گفتند، اگر وزارت ورزش ورود نمی‌کرد، قصد شروع تمرینات خود را بر خلاف ادعاهای‌شان داشتند.
وی گفت: موضع ما به آن معنی نیست که برگزاری لیگ برای ما از سلامتی بازیکنان تیم‌ها و سایر عوامل برگزاری مهم‌تر است، اما می‌دانیم با برنامه‌ریزی درست می‌توان لیگ را برگزار کرد. فرصت زیادی باقی مانده است و سازمان لیگ نباید در تصمیم‌گیری عجله کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم وضعیت کرونا در چند هفته آینده به چه شکل خواهد بود تا برآن اساس، تصمیم نهایی و معقولی با رعایت انصاف اتخاذ شود.

عکس | فرهاد مجیدی به جای سیدجلال اسطوره فوتبال ایران شد کد خبر 496630 برچسب‌ها لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس باشگاه پرسپولیس فوتبال ایران بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال یا پرسپولیس؛ کدام‌یک قهرمان می‌شود؟

رقابت‌های لیگ برتر این دوره در شرایطی آهسته‌آهسته به هفته‌های پایانی می‌رسد که دو تیم مطرح پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس گوی سبقت را از بقیه ربوده و به نظر می‌رسد اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد، یکی از این دو تیم در انتها می‌تواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد. فعلا و در فاصله هفت هفته مانده به پایان این رقابت‌ها، استقلال با ۵۰ امتیاز صدرنشین است و پرسپولیس با ۴۹ امتیاز در تعقیب این تیم. در رده سوم و چهارم هم تیم‌های تراکتور و سپاهان قرار گرفته‌اند که به‌واسطه عملکرد بد در هفته‌های اخیر از صدر جدول فاصله گرفته‌اند. تراکتور با ۴۰ و سپاهان با ۳۹ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم ایستاده‌اند؛ اگر چه زردپوشان اصفهانی هنوز یک بازی در مقایسه با سایر رقبا کمتر دارند، ولی حتی در صورت برتری در آن دیدار هم باز هم فاصله ایجاد شده با صدر جدول به قدری شده که نتوان بخت زیادی را برای این تیم متصور شد.

با درنظر‌گرفتن این مورد که هیچ چیزی در فوتبال غیرقابل پیش‌بینی نیست و چه‌بسا در ادامه مسیر، معادلات کنونی بتواند به هم بریزد، باز باید شانس اصلی قهرمانی در این فصل را به یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس داد. اما کدام‌یک از این دو، با توجه به شرایطی که در آن هستند، فرصت بهتری برای کسب عنوان قهرمانی دارند؟

استقلال این روز‌ها صدرنشین لیگ برتر است و ابتکار عمل را در دست دارد. این تیم اگر بازی‌های باقی‌مانده‌اش را ببرد، فارغ از نتایجی که پرسپولیس به دست می‌آورد، می‌تواند قهرمان شود. آن‌ها البته یک برتری محسوس دیگر هم نسبت به پرسپولیس دارند که می‌تواند خیلی به کمک‌شان بیاید. ماجرا مربوط به کسب نتیجه بهتر در بازی‌های رو در‌رو است. درست است که هر دو بازی رفت و برگشت مساوی شده؛ ولی از آنجا که استقلال در دیداری که پرسپولیس میزبان بوده موفق به گلزنی شده است، پس اگر امتیازات در انتها مساوی شوند، بالاتر از رقیب سرخ‌پوش به‌عنوان قهرمانی می‌رسد. البته که همه فوتبالی‌ها به خوبی می‌دانند با توجه به فشردگی زیاد در بالای جدول و رقابت حساس دو تیم، تصور کسب ۲۱ امتیاز برای استقلال دشوار است، به‌ویژه که آن‌ها در این مدت دو بازی دشوار هم با دو تیم از بالای جدول دارند که می‌تواند کار را برایشان سخت کند.

سوی دیگر این داستان هم پرسپولیس حضور دارد. تیمی با تجربه که پرافتخارترین تیم لیگ برتر محسوب می‌شود. پرسپولیس در فصول اخیر بار‌ها نشان داده راه قهرمانی در فوتبال ایران را بلد است. همین موضوع زمانی که کار برای سایر تیم‌ها سخت می‌شود، می‌تواند تبدیل به برگ برنده آن‌ها شود. نشان به آن نشان که پرسپولیس حتی با رفتن یحیی گل‌محمدی هم اسیر بحران نشد و توانست خودش را بیش از هر زمان دیگری در صدر جدول به استقلال نزدیک کند. ماجرا از این قرار است که ابتکار عمل برای قهرمانی در این فصل، فعلا دست این تیم نیست، ولی از آنجا که هنوز هفت هفته دیگر باقی مانده، می‌توانند امیدوار باشند که استقلال امتیاز از دست بدهد و آن‌ها از فرصت استفاده کنند.

فارغ از شرایط روانی حاکم بر دو تیم، ولی بررسی دیدار‌های باقی‌مانده می‌تواند به بخش دیگری از ابهام پیش‌رو پاسخ دهد. همان‌طور‌که عنوان شد دو تیم، هفت بازی دیگر دارند که اینجا کفه ترازو کمی به سود استقلال سنگینی می‌کند؛ دلیلش این است که از دیدار‌های باقی‌مانده، استقلال چهار دیدار را در ورزشگاه آزادی میزبانی می‌کند و پرسپولیس چهارتا خارج از خانه دارد. ناگفته پیداست که این موضوع می‌تواند مسیر استقلال در رسیدن به قهرمانی را هموارتر کند؛ به‌ویژه که شاگردان جواد نکونام در این فصل، در ورزشگاه آزادی درخشان ظاهر شده و شکستی نداشته‌اند. آن‌ها در بازی‌های خانگی مقابل پرسپولیس و مس رفسنجان مساوی کرده و بقیه را تا به الان برده‌اند. ماجرای کمی نگران‌کننده برای استقلالی‌ها، نتایجی است که این تیم در دیدار‌های خارج از خانه گرفته است.

استقلال تا همین اواخر هر بار که دیداری بیرون از ورزشگاه آزادی داشت با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شد، ولی این نقیصه نزدیک به یکی، دو ماه است که از بین رفته و استقلال سه دیدار اخیر خارج از خانه‌اش را هم با پیروزی سپری کرده است تا مشخص شود آن‌ها تیم منسجم‌تری شده‌اند. نکته‌ای که شاید بتواند گریبان استقلال را در هفته‌های آتی بگیرد اختلاف موجود بین سرمربی و کادر مدیریتی باشگاه است که از ابتدای فصل تا کنون وجود داشته است. در‌واقع اگر این اختلاف نظر وجود نداشت و جواد نکونام می‌توانست با آرامش صد‌درصدی به مصاف رقبا برود، می‌شد بخت اصلی برای قهرمانی را به همین تیم داد.

در پرسپولیس هم شرایط تقریبا مشابه با استقلال است؛ با این تفاوت که آن‌ها دیدار‌های خارج از خانه بیشتری دارند. اگرچه پرسپولیس خارج از خانه تزلزل کمتری در مقایسه با استقلال داشته، ولی در دیدار‌های خانگی‌اش امتیازات حساسی از دست داده است که باعث شده فعلا در رده دوم جدول قرار بگیرد. پرسپولیس در هفته‌های پیش‌رو برخلاف استقلال فقط یک بازی بازی با تیم‌های بالانشین جدول دارد که نمی‌تواند خیالش از کسب شش امتیاز آن کاملا راحت باشد. نکته متفاوت اینکه این تیم شاید روی کاغذ، چند جدال ساده‌تر در مقایسه با استقلال داشته باشد، ولی از بد روزگار برای هوادارانش که همه آن تیم‌ها خطر سقوط را حس می‌کنند و با صد درصد توان، مقابل شاگردان اوسمار ویرا قرار خواهند گرفت. در پرسپولیس هم درست مشابه با استقلال، بحران مدیریتی این روز‌ها دوباره سرباز کرده است و بازیکنان زیادی از اینکه تکلیفشان برای فصل آینده را نمی‌دانند، سردرگم شده و ممکن است تمرکزشان را از دست بدهند.

فارغ از این موارد، می‌ماند بحث بازی‌های پیش‌رو که در این زمینه اگر استقلال تمرکزش به هم نریزد، می‌تواند دست بالاتر را داشته باشد. این تیم باید به ترتیب با شمس‌آذر (میزبان)، تراکتور (میهمان)، ذوب‌آهن (میزبان)، فولاد (میزبان)، نساجی (میهمان)، گل‌گهر (میزبان) و پیکان (میهمان) مصاف دهد. جدال با تراکتور و گل‌گهر که در زمره تیم‌های بالانشین جدول هستند، می‌تواند در سرنوشت این تیم برای قهرمانی اثرگذار باشد؛ ضمن اینکه در بین تیم‌هایی که خطر سقوط را حس می‌کنند، استقلال فقط باید با نساجی روبه‌رو شود. در سوی مقابل، پرسپولیس هم به ترتیب باید با صنعت‌نفت (میهمان)، سپاهان (میزبان)، نساجی (میهمان)، هوادار (میهمان)، استقلال خوزستان (میزبان)، شمس‌آذر (میهمان) و مس (میزبان) دیدار کند. ناگفته پیداست که جدال با سپاهان، سرنوشت‌سازترین بازی این تیم خواهد بود، ولی آن‌ها باید با هر سه تیمی که خطر سقوط را حس می‌کنند هم بازی کنند که این یکی، شاید کارشان را سخت‌تر کند.

دیگر خبرها

  • تاریخ برگزاری ۳ هفته پایانی لیگ‌برتر اعلام شد
  • تاریخ برگزاری سه هفته پایانی لیگ برتر اعلام شد
  • استقلال یا پرسپولیس؛ کدام‌یک قهرمان می‌شود؟
  • پرسپولیس با اوسمار، یک امتیاز جلوتر از تیم یحیی!
  • برگزاری دوره آموزشی رایگان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کرج
  • حلالی: مسائل حاشیه‌ای زیبایی فوتبال را گرفته است
  • سرپرست صنعت نفت: مصمم به شکست پرسپولیس هستیم/ با حمایت تماشاگران به دنبال بقا هستیم
  • مهدوی: سرخابی ها تا آخرین بازی در کورس قهرمانی خواهند بود
  • مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آلیش بانوان ایران اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود
  • وزیر ورزش، پیگیر برگزاری مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا