Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی آمریکا را پشت صحنه کاهش قیمت نفت دانست.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به اعتقاد من سقوط قیمت نفت کار ناجوانمردانه‌ای بود که آمریکا انجام داد، درست است که این اقدام را به گردن روسیه انداختند و انتقادهای زیادی به این کشور وارد است، اما پشت صحنه این کار آمریکایی‌ها بودند و این یک توطئه آمریکایی بود و به نظر من روس‌ها نیز در این زمینه بازی خوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکایی‌ها عربستان را تشویق می‌کنند که در اوپک حضور داشته باشد و نفت را با تمام قدرت عرضه کند و یک بشکه در روز هم آن را کاهش ندهد که این بیشتر فشار به ایران است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر تحریم‌ها بر مقابله ایران با بحران کرونا نیز گفت: واقعیت این است که با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد و بخش درمان هم با آن مواجه است پزشکان ما شبانه‌روز زحمت می‌کشند ولی از امکاناتی که باید در اختیار داشته باشند محروم هستند که نشان می‌دهد بخشی از تحریم‌ها اثرگذار بوده است.

نعمتی ادامه داد: در شرایط فعلی اعتمادی وجود ندارد که آمریکایی‌ها یا اروپایی‌ها به ایران کمک کنند. موضوع وام ۵ میلیارد دلاری ایران از صندوق بین‌المللی پول که بحث آن مطرح است نیز به نظر من منتی به کشور ما نیست؛ زیرا دو میلیارد دلار سپرده گذاری ایران در این صندوق است و این حق طبیعی ماست. به نظر می‌رسد اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بیشتر به دنبال یک شو هستند مثل پزشکان بدون مرز تا کمک واقعی.

وی با بیان اینکه چینی‌ها بیشترین کمک را به ایران در مقابله با کرونا کرده‌اند، اضافه کرد: حتی روسیه هم کمک چندانی به ایران در مقابله با کرونا نکرده است، در بحث های بشردوستانه نیز نه تنها اروپا و آمریکا کمک نکردند بلکه سنگ‌اندازی کردند از جمله ایرانیان مقیم کانادا و آمریکا به دنبال ارسال کمک به ایران بودند اما امکان این کار را پیدا نکردند و جلوی آنها را گرفتند و در مجموع با توجه به فضایی که همه کشورها گرفتار آن هستند بعید می‌دانم که آمریکا اجازه دهد کشورهای دیگر و یا هموطنان ایرانی خارج از کشور بتوانند کمک‌هایی را به ایران داشته باشند.

نعمتی در پایان گفت: واقعیت این است که در بخش دارو تلاش‌های زیادی برای ایجاد خوداتکایی صورت گرفته، اما گاهی هم این توانایی وجود ندارد. در شرایط فعلی هم شاهدیم که عملا تحریم‌ها بر دارو و نهاده‌های دامی اثرگذار است. اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند تحریم‌ها شامل غذا و دارو نمی‌شود نیز دروغی بیش نیست؛ چرا که وقتی جابجایی پول انجام نمی‌شود و پول‌های ایران بلوکه شده عملا تحریم‌ اثر خود را در همه حوزه‌ها خواهد گذاشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس تحریم های آمریکا بهروز نعمتی قيمت نفت سقوط قیمت نفت آمریکایی ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه کاهش یافته است. نگرانی در مورد تقاضای جهانی به خاطر ضعف رشد اقتصاد چین و همچنین پایین آمدن احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از نگرانی نسبت به عرضه نفت به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پیشی گرفته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 42 سنت معادل 0.47 کاهش به 89 دلار و 60 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 44 سنت معادل 0.52 درصد کاهش 84 دلار و 92 سنت معامله می‌شود.
مشکلات اقتصادی حساسیت سرمایه‌گذاران را تحت فشار گذاشته، تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی را کاهش داده و قیمت نفت را از ابتدای هفته جاری پایین آورده است. در حال حاضر توجه سرمایه‌گذاران معطوف پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران است.

تولید نفت ایران به 3میلیون و 250هزار بشکه در روز رسیدپیش‌بینی‌ نفت 100 دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران


تحلیلگران عقیده دارند احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و اطلاعات اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار چین نگرانی در مورد تقاضا را افزایش داده است.
جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت اطلاعات ناامید کننده اقتصادی آمریکا که حاکی از تورم بالاتر از حد انتظار بوده، بدین معناست که بانک مرکزی زمان بیشتری برای اطمینان از کاهش تورم تا هدف دو درصد نیاز دارد. بنابراین احتمالاً زمان کاهش نرخ بهره به تعویق می‌افتد.
اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا سریع‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده اما بسیاری از شاخص‌ها از جمله سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، خرده فروشی و تولید صنعتی کاهش یافته که حاکی از ضعف تقاضا در خانه است.
در خاورمیانه، سومین اجلاس کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود در روز سه‌شنبه برگزار شود، تا امروز چهارشنبه به تعویق افتاده است. متحدان غربی این رژیم در فکر تحریم‌های جدید علیه تهران هستند تا مانع حمله رژیم صهیونیستی به ایران شوند.
تحلیلگران عقیده دارند پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی احتمالاً باعث نمی‌شود آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت ایران وضع کند که دلیل آن نگرانی در مورد بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار این کالاست.
انتهای پیام/23

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد