Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی از بارش بارن، برف، تگرگ و وزش باد شدید طی امروز تا یکشنبه آینده در ۲۶ استان خبر و نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد.

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال شرق، شرق، نیمه شرقی سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز شرقی بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید و در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش بینی شده که بارش در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و شرق مازندران شدت بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا با گذر سامانه بارشی از شمال غرب کشور در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب کشور و مناطقی از استان‌های فارس و اصفهان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران گاهی رعدوبرق پیش‌بینی‌شده است.

بارش‌ها طی فردا در استان‌های آذربایجان غربی، غرب کردستان، جنوب آذربایجان شرقی و شمال قزوین شدت خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب کشور و استان‌های فارس،اصفهان، بوشهر، کرمان و یزد بارش پراکنده روی می‌دهد. روز جمعه به همراه عبور متناوب امواج از نیمه شمالی کشور در شمال شرق،شرق و شمال غرب بارش باران گاهی رعدوبرق و ر دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده گستره بارش علاوه بر مناطق ذکرشده سواحل دریای خزر را در برمی‌گیرد و روز یکشنبه آینده بارش فقط در نوار شمالی کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم،‌ سازمان هواشناسی همچنین درباره سامانه بارشی جدید به کشور اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد؛

توصیف: ورود سامانه بارشی

زمان شروع: چهارشنبه مورخ 99/01/13

1- نوع مخاطره: رگبار باران گاهی رعدوبرق، احتمال تگرگ و در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش برف    

چهارشنبه: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال ایلام، شمال کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شمال شرق خوزستان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران.

پنجشنبه: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، شمال کرمان، قزوین، البرز، تهران، شمال و شرق خوزستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، برخی نقاط استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری

جمعه:  خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی

اثر مخاطره: با لاآمدن آب رودخانه‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر          

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به اجتناب از اتراق در اطراف رودخانه ها و مسیل ها، عدم رفت و آمد، پرهیز از هرگونه فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات بر پارک خودروها در مناطق مسقف و مراقبت از سازه های گلخانه ای و موقت تاکید کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آب و هوا هواشناسی آذربایجان غربی سازمان هواشناسی دامنه های زاگرس بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما

منطقه اثر:

دوشنبه (۳ اردیبهشت): جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان.

سه‌شنبه (۴ اردیبهشت): مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت): سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ

توصیه: احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

کد خبر 6084966 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد
  • هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه / باران و تگرگ در راه است
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه | باران و تگرگ به تهران می رسد
  • وضعیت هوای کشور؛ این هفته در ایران همچنان باران می بارد
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان