Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:53:38 GMT

فاصله‌گذاری اجتماعی، طرحی موفق با رضایت مردمی

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۲۵۶۰

فاصله‌گذاری اجتماعی، طرحی موفق با رضایت مردمی

روح الله حسین پور، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه قطع زنجیره بیماری کرونا مستلزم همکاری مستمر شهروندان است، اظهار داشت: در روز شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی، ۲۰۰ خودرو را برگرداندیم ولی دیروز از ورود کمتر از ۵۰ خودرو فاقد شرایط به شهرستان ممانعت شد که این به معنای همراهی مردم است.  

وی افزود: کاهش ورودی خودروها در روزهای اخیر نشانگر رضایت و استقبال مردمی از اجرای این طرح است، که تا پایان قطع زنجیره ویروس کرونا این برنامه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه رویکرد شهرستان، جلوگیری از بومی شدن این ویروس در منطقه است، خاطرنشان کرد: علاوه بر اجرای دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی، تلاش بر این است تا این ویروس، که سرچشمه خارجی دارد و از استان های آلوده به این شهرستان وارد شده،  تبدیل به ویروسی بومی در روستاها نشود.

فرماندار رازوجرگلان با اشاره به اینکه کمیته پیشگیری از کرونا در روستاها، به هیچ عنوان ممانعتی از ورود افراد غیرساکن به روستاها نخواهد داشت، تصریح کرد: وظیفه این کمیته با همکاری ویژه دهیاران، شناسایی افراد غیربومی و غیرساکنی است که وارد روستاها می شوند که به آنها هشدارها و توصیه های بهداشتی را ارائه و حتی اقلام بهداشتی در هنگام ورود داده می شود.

حسین پور خاطرنشان کرد: اگرچه روند ابتلای به این ویروس در چند روز اخیر افزایش پیدا نکرده،  ولی این امر نباید باعث ایجاد نگاه خوش بینانه شود زیرا دوره نهفتگی این ویروس ۱۴ تا ۲۰ روز است که باید قرنطینه روستایی مردمی به شکلی جدی رعایت شود تا شاهد انتقال این ویروس از روستاهای آلوده به مناطق پاک دیگر نباشیم.

وی با بیان اینکه تمامی راه‌های اصلی، فرعی و میان‌بر این شهرستان بر روی مسافران و غیربومیان بسته شده است، گفت: آخرین نقطه ورودی به شهرستان یعنی راه مواصلاتی مانه و سملقان(کهنه جلگه) به رازو جرگلان نیز به طور کامل مسدود شده است ولی باز هم در صورت مشاهده افراد غیربومی و غیرساکن در روستاها، دهیاران وظیفه دارند حضور آنها را اعلام کنند تا از طریق ابزارهای قانونی با آنها برخورد شود.

حسین پور افزود: اگر چه تمامی دستگاه های قضایی، انتظامی و امنیتی به خوبی پای کار هستند ولی مردم، به عنوان عوامل اصلی قطع زنجیره کرونا، باید خود از رفت و آمد به روستاهای آلوده به جز در شرایط اضطراری  امتناع کنند.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.
مدت تعیین شده برای اجرای این طرح هشتم تا بیستم فروردین جاری است که در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید خواهد شد.
به حداقل رساندن مسافرت‌های بین‌شهری نیز از مواردی است که در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان شمالی تا ظهر دوشنبه ۳۳۷ نفر و تعداد فوتی‌ها نیز به ۳۶ نفر رسیده است که رازو جرگلان با ۶ بیمار و عدم افزایش مبتلایان در روزهای اخیر، کمترین آمار ابتلا به کرونا را در استان دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا راز و جرگلان خراسان شمالی در خانه بمانیم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا راز و جرگلان خراسان شمالی در خانه بمانیم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا راز و جرگلان خراسان شمالی در خانه بمانیم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طرح فاصله گذاری اجتماعی خراسان شمالی راز و جرگلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان

عضو شورای شهر مشهد، گفت: مشارکت مردم در احیای زندگی‌ افراد و کاهش آسیب‌های اجتماعی از نکات مثبت پویش مشهد مهربان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مهدی ناصحی در جمع خبرنگاران، در خصوص پویش مشهد مهربان، اظهار داشت: پویش مشهد مهربان در سال 1403 با ولادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز شده و در روز ولادت امام رضا(ع) پایان می‌یابد.

وی افزود: مشارکت مردم در احیای زندگی‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی از نکات مثبت این طرح است و از مردم خواهشمندم در حد توان خود در این پویش مشارکت کنند.

عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه یکی از مهمترین ایده‌های شوراهای اجتماعی محلات که در 3 سال 1400، 1401 و 1402 موجب جذب مشارکت بسیاری از شهروندان شده، پویش مردمی مشهد مهربان است، عنوان کرد: این پویش با هدف آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد راه‌اندازی شد و توانست به همت شوراهای اجتماعی محلات و خیرین محلی در سال اول 5000 نفر، سال دوم 10 هزار و در سال سوم بیش از 22 هزار نفر مشارکت‌کننده را در آزادی چندین زندانی سهیم کند.

ناصحی خاطرنشان کرد: تا به امروز 25 هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند که مناطق چهار،پنج و یازده بیشترین میزان مشارکت را داشته اند.

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: شوراهای اجتماعی محلات همچون سال‌های گذشته با استفاده بهینه از ظرفیت مردم نوع‌دوست، نیکوکاران و خیرین محلی، در راستای تقویت اخلاق اجتماعی و روحیه خیرخواهانه با مشارکت تشکل‌ها و مراکز نیکوکاری، مدارس و مساجد محله نسبت به آزادی زندانیان اقدام کنند.

وی یادآور شد: دستگاه‌های مربوطه ضمن انجام وظایف خود به نحو احسن باید تسهیل‌گر باشند و با تلاش و تبلیغ مناسب مشارکت‌های مردمی را سازماندهی کنند.

کمک‌های سازمان یافته و هدفمند موثرتر است

یوسف‌زاده، معاون فرهنگی شهرداری منطقه 2 مشهد نیز اظهار داشت: در پویش مشهد مهربان دو موضوع تعریف شده که شامل آزادسازی زندانیان جرائم غیب عمد و حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نکات مثبت این طرح ورود مردم به صورت مستقیم و افزایش ظرفیت‌ مشارکت‌های مردمی بوده است و در این طرح نگاه شهرداری معطوف به یک قشر خاص نیست بلکه عوام مردم جهت مشارکت مورد توجه هستند.

معاون فرهنگی شهرداری منطقه 2 مشهد عنوان کرد: سال گذشته بیست‌ و پنج میلیون جمع آوری شده است تا به امروز 50 درصد مبلغ سال گذشته جمع‌آوری شده است.

یوسف‌زاده افزود: سال گذشته 30 شب در بوستان حجاب برنامه قرآنی برگزار شد که مردم در حین برنامه قرآنی اقدام به مشارکت و حضور در غرفه مشهد مهربان کردند، اما امسال با توجه به با سردی هوا هشت شب در ماه مبارک رمضان در بوستان حجاب برنامه برگزار شد که 520 نفر مشارکت کردند.

وی تصریح کرد: بنا داریم به بیست و پنج محله منطقه دو ورود کنیم و دستگاه کارتخوان را به محلات، معابر، بازارها و معابر اصلی جهت افزایش مشارکت مردم ببریم. در محله عبدالمطلب 150 نفر مشارکت کرده‌اند.

معاون فرهنگی شهرداری منطقه 2 مشهد، خاطرنشان کرد: اگر مردم به صورت سازمان یافته و هدفمند در طرح مشارکت کنند، قطعا نسبت به فعالیت‌های فردی ثمره موثرتر و مشهودتری خواهیم داشت، لذا خواهشمندم در حد وسع در پویش مشهد مهربان مشارکت کنید.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • پس‌لرزه‌های توئیت عجیب کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر