Web Analytics Made Easy - Statcounter

مورگان اورتاگس شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد گسترش مداوم فعالیت‌های هسته‌ای ایران قابل قبول نیست.

این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی اخاذی هسته‌ای ایران شد و آن را از بزرگترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین المللی توصیف کرد.

وی ادامه داد: همان‌طور که رئیس جمهوری ترامپ در اوایل سال جاری گفته است، ایران هرگز مجاز به داشتن سلاح هسته‌ای نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما همچنان به استفاده از طیف وسیعی از ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی خود برای محدود کردن فعالیت‌های بی ثبات‌کننده در گسترش سلاح‌های هسته ای ایران ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ما همچنان از نزدیک بر همه تحولات برنامه هسته‌ای ایران نظارت خواهیم کرد و می‌توانیم این محدودیت‌ها را در هر زمان تنظیم کنیم.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست در این معافیت‌های تحریمی، به شرکت‌های روسی، اروپایی و چینی اجازه داده می‌شود تا بدون ایجاد مجازات‌های آمریکایی به کار خود در تاسیسات هسته‌ای غیرنظامی ایران ادامه دهند.

اما مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا این تمدید معافیت را تداوم محدودیت‌های مربوط به فعالیت اتمی ایران توصیف کرد و از نظر این روزنامه، آمریکا هنوز بخش‌هایی از توافق هسته‌ای را فسخ نکرده است.

این معافیت‌ها در حالی انجام می‌شود که آمریکا در بحبوحه گسترش ویروس کرونا در جهان و ایران، تروریسم اقتصادی خود علیه مردم ایران را کاهش نداد و در هفته گذشته 15 فرد حقیقی و 5 نهاد وابسته به ایران را تحت تحریم قرار داد.

تا کنون هم در اثر تروریسم اقتصادی، تبادل بانکی برای خرید تجهیزات پزشکی و ملزومات مورد نیاز برای مقابله با کرونا میسر نشده است و ایران در تامین مایحتاج مربوطه با سختی فراوان مواجه است.

بر این اساس در سطح بین الملل، پویش‌های متعددی برای پایان دادن به تحریم‎‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران به راه افتاده است.

به گزارش ایرنا، علاوه بر دولت ترامپ، برخی از اعضای کنگره آمریکا هم به شدت به دنبال تشدید تروریسم اقتصادی و فشار بر مردم ایران هستند و همواره خواستار برچیدن معافیت‌های هسته‌ای مربوط به سایت فردو هستند.

به دنبال خروج یکجانبه و خلاف قطعنامه شورای امنیت بین الملل از سوی آمریکا، جمهوری اسلامی ایران در پنج گام، به تعهدات خود ذیل برجام کاهش داد و تاکید کرد هرگاه اروپایی‌ها بتوانند به تعهدات خود در این توافق عمل کنند، این کاهش تعهدات برگشت‌پذیر خواهد بود.

منبع: الف

کلیدواژه: هسته ای ایران هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض

حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: سال گذشته ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت هزینه انشعابات و عوارض شهرداری معاف شدند.

وی افزود: از این تعداد ۴۷۸۰ نفر از معافیت انشعاب آب و ۷۰۳۳ نفر از معافیت انشعاب برق برخوردار شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۷۷۵ خانوار تحت حمایت نیز از خدمت معافیت انشعاب گاز استفاده کردند.

وی ادامه داد: در مجموع با احتساب معافیت‌های عوارض شهرداری، فاضلاب و … حدود ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت هزینه انشعابات و عوارض شهرداری معاف شدند.

خدرویسی اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، مددجویان نهادهای حمایتی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض دهیاری و شهرداری و هزینه‌های انشعاب آب، برق، فاضلاب و گاز برای واحدهای مسکونی اختصاص‌یافته به آنان فقط برای یک‌بار معاف‌اند.

کد خبر 6079557

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • معافیت ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • 7 فیلم برتر تاریخ سینما دربارۀ «آخرالزمان هسته‌ای»
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • چرا آمریکا معافیت تحریمی همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه را تمدید نکرد؟
  • روسیه: سخنرانی کیشیدا در کنگره آمریکا شرم آور است
  • ژاپن بدون اشاره به نقش آمریکا/ تراژدی هیروشیما نباید تکرار شود!